2019-09-02, 19:37
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Det är 14 år sen BRÅ presenterade förra undersökningen om invandring och kriminalitet (BRÅ-rapport 2005:17). Därefter har röster höjts för att göra en ny rapport. Detta har regeringen och framförallt Morgan Johansson motsatt sig hårt.

Men nu har det presenterats en ny rapport på initiativ av Stiftelsen "Det goda samhället" med hjälp av BRÅ och Statistiska Centralbyrån.

För er som inte orkar läsa hela rapporten och statistiken kommer här några slutsatser som man kan dra:

- För första gången begås numera fler brott räknat i absoluta tal av personer med utländsk bakgrund än av personer med svenskt ursprung.

- En tidigare inte särskilt uppmärksammad grupp är de ej folkbokförda, exempelvis medlemmar av utländska stöldligor, så kallade papperslösa, EU-migranter och turister. Denna grupp har under de senaste årtiondena kraftigt ökat sin andel av det totala antalet begångna brott från 3 procent till 13 procent.

- Den mest brottsbelastade befolkningsmässiga undergruppen är inrikes födda av två utrikes födda föräldrar.

- Afrikaner och Västasiater, samt inrikesfödda med två utrikesfödda föräldrar utgör absolut största grupperna när det kommer till mord eller dråp samt misshandel med dödlig utgång (inkl. försök m.m.)* under en femårsperiod (2002-2006 resp. 2013-2017). Inrikesfödda med två inrikesfödda föräldrar utgör 0,4 per 1000 folkbokforda, medan Afrikaner utgör 3,0 och Västasiater 2,9. Störst grupp är inrikesfödda med två utrikesfödda föräldrar (3,1), alltså andra generationens invandrare.

- När det kommer till våldtäkter och försök till våldtäkt (inkl. grov våldtäkt) ser det lika illa ut bland Afrikaner och Västasiater. Afrikaner är klart största grupp med 8,8 per 1000 invånare och Västasiater 8,2. Inrikesfödda med två inrikesfödda föräldrar utgör endast 1,8. Här ser det något bättre ut bland inrikesfödda med två utrikesfödda föräldrar. "Endast" 3,5 för dessa.

Så här kan man fortsätta redovisa. Inrikesfödda med två utrikesfödda föräldrar, Afrikaner och Västasiater är "Bäst i klassen" inom princip alla kategorier.

Rapporten tar även med tidigare statistik och rapporter. Det går följa utvecklingen ända tillbaka till perioden 1985 - 1989. Trenden sammanfattas på sida 1.

Källor:
https://detgodasamhalletdotcom.files.wordpress.com/2019/06/rapport-om-invandring-och-brottslighet.pdf

Rapporten:
https://detgodasamhalletdotcom.files.wordpress.com/2019/06/rapport-om-invandring-och-brottslighet.pdf

Och statistiken:
http://www.dnv.se/brarapporten/

Att diskutera:

Hur tror ni denna rapport kommer mottas av våra politiker?

Hur tror ni denna rapport kommer mottas av gammelmedia?

Vad säger ni i övrigt om rapporten?

”Västasiater”....tibetaner?
Citera
2019-09-02, 19:47
Medlem
whogivesafucks avatar
Kan väl inte vara någon mer än styrande politiker som tycker detta är en vidrig rapport.

Här smutskastas de fin-fina extremt högutbildade och kompetenta arbetskraftsinvandrarna. Som kommer bidra till såååååååååååå mycket bra i vårt samhälle.
Citera
2019-09-02, 19:50
Medlem
Vilka är västasiater?
Citera
2019-09-02, 19:53
Medlem
Wajis avatar
Det här rapporten måste få alla vänstermuppar och Batikhäxor att skruva på sig. Den här bevisar ju att SD och många andra har rätt.
Skulle vilja se utvecklingskurvan också för jag tror verkligen att siffrorna kommer förvärras då vi har problem med många invandrare i diverse brott just nu
Citera
2019-09-02, 20:36
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Varför är det intressant? Som Ranelid skriver i en artikel så har folk haft mycket jävligare när han var barn.
Själv har jag vuxit upp i ett extremt fattigt hem. Idag är pengar inga problem. Varken då eller nu har jag ens funderat på att bli kriminell.
Sluta försöka hitta dumma orsaker för att folk inte kan sköta sig. Det mesta är "Sunt förnuft" vad som är okej eller inte. Allt annat är skitsnack.

Jag håller faktiskt med. Man spottar inte efter en ljushyad tjej som har (i ens egna fördomsfulla trångsynta) ”för lite på sig och därför är en hora”. Man stjäl , våldtar, hotar INTE. Jag orkar inte hitta förklaringar. Jag tror ändå på mänskligheten: man gör inte såna saker om man inte är helt jävla störd i huvudet. De hatar oss.
Det finns ingen förståelse eller tolerans kvar att ta av av oss svenskar (och vettiga invandrare), sorry förrådet har sinat, vi orkar inte mer.
Citera
2019-09-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg

Googla "Asien", klicka fram en karta och titta. Vänster om mitten på asienkartan är västasien. En ren gissning bara.
Citera
2019-09-02, 20:54
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Det är 14 år sen BRÅ presenterade förra undersökningen om invandring och kriminalitet (BRÅ-rapport 2005:17). Därefter har röster höjts för att göra en ny rapport. Detta har regeringen och framförallt Morgan Johansson motsatt sig hårt.

Men nu har det presenterats en ny rapport på initiativ av Stiftelsen "Det goda samhället" med hjälp av BRÅ och Statistiska Centralbyrån.

För er som inte orkar läsa hela rapporten och statistiken kommer här några slutsatser som man kan dra:

- För första gången begås numera fler brott räknat i absoluta tal av personer med utländsk bakgrund än av personer med svenskt ursprung.

- En tidigare inte särskilt uppmärksammad grupp är de ej folkbokförda, exempelvis medlemmar av utländska stöldligor, så kallade papperslösa, EU-migranter och turister. Denna grupp har under de senaste årtiondena kraftigt ökat sin andel av det totala antalet begångna brott från 3 procent till 13 procent.

- Den mest brottsbelastade befolkningsmässiga undergruppen är inrikes födda av två utrikes födda föräldrar.

- Afrikaner och Västasiater, samt inrikesfödda med två utrikesfödda föräldrar utgör absolut största grupperna när det kommer till mord eller dråp samt misshandel med dödlig utgång (inkl. försök m.m.)* under en femårsperiod (2002-2006 resp. 2013-2017). Inrikesfödda med två inrikesfödda föräldrar utgör 0,4 per 1000 folkbokforda, medan Afrikaner utgör 3,0 och Västasiater 2,9. Störst grupp är inrikesfödda med två utrikesfödda föräldrar (3,1), alltså andra generationens invandrare.

- När det kommer till våldtäkter och försök till våldtäkt (inkl. grov våldtäkt) ser det lika illa ut bland Afrikaner och Västasiater. Afrikaner är klart största grupp med 8,8 per 1000 invånare och Västasiater 8,2. Inrikesfödda med två inrikesfödda föräldrar utgör endast 1,8. Här ser det något bättre ut bland inrikesfödda med två utrikesfödda föräldrar. "Endast" 3,5 för dessa.

Så här kan man fortsätta redovisa. Inrikesfödda med två utrikesfödda föräldrar, Afrikaner och Västasiater är "Bäst i klassen" inom princip alla kategorier.

Rapporten tar även med tidigare statistik och rapporter. Det går följa utvecklingen ända tillbaka till perioden 1985 - 1989. Trenden sammanfattas på sida 1.

Källor:

Rapporten:

Och statistiken:
http://www.dnv.se/brarapporten/

Att diskutera:

Hur tror ni denna rapport kommer mottas av våra politiker?

Hur tror ni denna rapport kommer mottas av gammelmedia?

Vad säger ni i övrigt om rapporten?

Det kollektiva medvetandet har ju redan listat ut allt detta, men det är naturligtvis intressant att få det i lite mer exakta siffror. MSM kommer naturligtvis inte röra detta med tång.

Det stora värdet är för framtida forskare som studerar den nuvarande regimen, precis som man idag tittar på forna Sovjet eller liknande.
Citera
2019-09-02, 21:03
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Har aldrig tidigare hört benämningen ”Västasien” användas. Är bara ett sätt att undvika de onämnbara områdena våra pensionsräddare lämnat. Eufemism: Förskönande omskrivning är vad det handlar om. Jämför med skjutning som också används flitigt. Suck vänsterblivna idioter.
Citera
2019-09-02, 21:14
Medlem
Citat:
Varför är det intressant? Som Ranelid skriver i en artikel så har folk haft mycket jävligare när han var barn.
Själv har jag vuxit upp i ett extremt fattigt hem. Idag är pengar inga problem. Varken då eller nu har jag ens funderat på att bli kriminell.
Sluta försöka hitta dumma orsaker för att folk inte kan sköta sig. Det mesta är "Sunt förnuft" vad som är okej eller inte. Allt annat är skitsnack.

Bra rutet!
Citera
2019-09-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det här rapporten måste få alla vänstermuppar och Batikhäxor att skruva på sig. Den här bevisar ju att SD och många andra har rätt.
Skulle vilja se utvecklingskurvan också för jag tror verkligen att siffrorna kommer förvärras då vi har problem med många invandrare i diverse brott just nu

Det spelar nog mindre roll om de har rätt, då de sen gammalt ju är DödsKnarkarNazister.
Citera
2019-09-02, 21:36
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det spelar nog mindre roll om de har rätt, då de sen gammalt ju är DödsKnarkarNazister.

Dödsknarkarnazister = Vänstermuppar nu för tiden.
Men rapporten visar och ger ju rätt vad SD sagt hela tiden. Invandrare är överrepresenterade i snart allt. Samhället går under pga kriminella invandrare samt bidragsflytktingar som bara lever som på bidrag.

Dags att vakna upp och sedan är det dags att döma vänstermuppar som förstört detta samhälle till landsförräderi. Det tycker jag denna rapport ger fog för
Citera
2019-09-02, 21:39
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Nu tror jag att du missförstått mig alldeles. Förmodligen för att du inte tänkt när du läser. Jag säger att det vore intressant att se hur socioekonomiska faktorer inte är en duglig förklaring. Därför vore det intressant med ett sådant faktabaserat underlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in