2019-09-02, 15:57
Medlem
Kan inte SD KD M C och L diskutera utan S V MP då? Så kan dom diskutera fram vad som ska göras då dom har majoritet.....
Citera
2019-09-02, 15:59
Medlem
Men tänk er själv hur tryckt stämning det hade blivit på det här mötet om SD fick delta.

Där sitter alla andra partier som är ansvariga för Sveriges utveckling, och så SD. Snacka om en jobbig situation.

Dessutom kom det precis en ny rapport som ger SD stöd att den ökande kriminaliteten är importerad.

(FB) Ny rapport (DGS & BRÅ) om invandring och kriminalitet.

I den går det följa utvecklingen ända tillbaks till 1995 fram till 2017. Afrikaner och Araber är överrepresenterade tillsammans med andra generationens invandrare. Så vi löser inte ens problemen under två generationer.

SD behöver verkligen inte vara med på detta möte. Alla vet redan vad SD tycker man ska göra.

Bättre de tar in elefanten i rummet som de brukar ha på sina möten.
Citera
2019-09-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Så nu vill alltså förutom M och KD också regeringens samarbetspartier C och L ha med SD i samtalen och det enda som diskuteras angående samtalen är varför SD inte får vara med.
För att citera Victor Barth-Kron: ”med en rejäl metadebatt om SD tvingar vi ned maffian på knä”
Citera
2019-09-02, 16:00
Medlem
Mydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Repatrieting är en utopi som är omöjlig att omsätta i verkligheten utan att dra igång en etnisk rensning liknande Balkankriget.

De flesta grova våldsbrott utförs av unga män födda i Sverige med utrikesfödda föräldrar. Vissa är i tredje eller fjärde generationen.

Din premiss verkar anta att en sådan rensning är undviklig?

Varför tror du att många anser att repatriering börjar framstå som enda alternativet egentligen? Eller ännu enklare: Varför anser du själv att det mångkulturella samhället inte är önskvärt?

Titta runt omkring dig i världen. Titta på samhällsutvecklingen.

Vi går i rask takt mot ett tillstånd som vi vet med stor sannolikhet slutar med just en etnisk rensning. Det är precis vad vi försöker undvika.

Det fungerar inte längre att bara väga alla alternativ mot "eller om vi inte gör något alls så kommer snart folket vara ute och dansa på gatorna i fred och lycka".

Nej, när dåliga lösningar måste motiveras, särskilt pragmatiska sådana, då ska det ställas mot alternativet som vi vet att det historiskt har slutat med.

Att det saknar rättsstöd saknar relevans. Både för att det är ett urbota korkat argument, då man självklart lagstiftar en sådan rätt om det krävs, men även då det inte är vad som diskuteras.

Vad som diskuteras i vilka åtgärder som är nödvändiga för att orsaka mindre lidande än vad nuvarande utveckling leder till.
Citera
2019-09-02, 16:06
Medlem
haj69s avatar
S värdegrund, allas lika värde. Gäller tydligen inte de 17-19% av Sveriges befolkning som röstade på SD. Om jag hade röstat SD så hade i alla fall jag gått i taket :-)
Citera
2019-09-02, 16:09
Medlem
Citat:
Repatrieting är en utopi som är omöjlig att omsätta i verkligheten utan att dra igång en etnisk rensning liknande Balkankriget.

De flesta grova våldsbrott utförs av unga män födda i Sverige med utrikesfödda föräldrar. Vissa är i tredje eller fjärde generationen.

Hur drar man in ett medborgarskap från en människa som har bott hela livet i Sverige och enbart Sverige? På vilken rättslig grund? Vilket land ska man skicka människan till?

Du och jag sitter fast i det mångkulturella samhället, och det blir sämre innan det blir bättre. Barnen i förorten är vuxna om 15 år.

Nej de är bara en av tre stora grupper. Ibland är de störst ibland är de två andra större, Afrikaner och Araber från Väst Asien. Andra och tredje generation invandrarbarn klassas in som inrikesfödda med inrikesfödda föräldrar som är den klart lägsta gruppen, följt av Öst Asiater. Så den stämmer inte.
Är man född i Sverige och bott här hela sitt liv ska man sitta i svenskt fängelse, inte utvisas. Men det ska vara betydligt mer kännbara straff och en eskaleringstrappa. Lärde man sig inte första gången man satt i finkan ska strafflängden öka nästa gång man begår ett brott.

Då har man fått två val. Första valet är att inte begå brott. Det andra valet är att inte begå nya brott. Och fortsätta man begå ännu fler brott får man också ta straffet. Om de ändå inte suger in det är det bättre de sitter inlåsta så andra kan känna sig trygga. Det ska inte löna sig vara återfallsförbrytare.
Citera
2019-09-02, 16:10
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Det är enkom positivt att SD inte förknippas med något förehavande såsom den inkompetenta "Sjuklövern" initierar och försöker genomföra. Eftersom regeringen totalvägrar att genomföra hårdföra satsningar i ex. utanförskapsområdena så kommer självklart detta kafferep att fallera - varför skall SD vara en del av ytterligare ett misslyckat försök? ALLA vet vad som måste till, det behövs inget SD till för detta!

Nej, sitt lugnt i båten och låt landsförrädarna än en gång göra bort sig - de har facit på detta!

Citera
2019-09-02, 16:10
Medlem
Smegmas avatar
Detta är ju så jävla totalidiotiskt att man blir mörkrädd. Vad fan sysslar SOC-KUKARNA MED med GROGGNYLLET (...och han äckliga landsförrädiska gelikar) i spetsen med? Dom gör ju sig själva till åtlöje, begriper inte foliehattarna det?

Var fjärde SVENSK röstar på SD. En politiskt agenda som redan för tio år sedan förutspåddes och nu är VERKLIGHET - då ska dessa ställas utanför debatten för att Mitten-VÄNSTER-PATRASKET med huvudena uppkörda i Mohammeds RÖVHÅL tycker samma sak och NU vill creddas för detta.

SÅ JÄÄÄVLA ÄCKLIGT!

Jag hoppas att någon laddar geväret och siktar in sig på ULVARNA...
Citera
2019-09-02, 16:11
Medlem
Svinfarms avatar
Folket får den regering dom förtjänar...
Uppriktigt besviken på mina landsmän att bara 17% ca stod upp för sverige..
Är jag förvånad över detta ? Nää.
Vi bevittnar början på slutet för vårt land..
Rest in peace
Citera
2019-09-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haj69
S värdegrund, allas lika värde. Gäller tydligen inte de 17-19% av Sveriges befolkning som röstade på SD. Om jag hade röstat SD så hade i alla fall jag gått i taket :-)
Jag gick i taket när jag hörde vad sossen sa. Med eftertanke hoppas jag att SD avstår från mötet då dom ändå blir nedtryckta av vänstern med Lööf och Röfven i spetsen. Bara att herr Dumstrut sa det kommer ge SD ytterligare ett par procent i nästa mätning. Fulare och mer dyster person än denna sosse finns knappt.
Citera
2019-09-02, 16:13
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:

Detta kommer att ske så småningom i alla fall, förstår du inte det? Det är oundvikligt.

Citat:
Ska man dra in bidragen för andra generationens svenskar eller senare generationer så måste man dra in exakt samma bidrag för resten av befolkningen. Den här gruppen har inga extra rättigheter jämfört med resten av befolkningen. Det skulle milt uttryckt bli en del protester om detta skedde.

Det finns inget som heter "andra generationens svenskar eller senare".

Det finns svenskar och sedan finns det andra generationens svenska medborgare eller senare.
Citera
2019-09-02, 16:15
Medlem
Å vilket party!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här