2019-09-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Vet inte varför du tycker att jag skulle vara partisk, nu förvånar du mig verkligen...eller vill du bara provocera mig eller få mig att framstå som oseriös? Inte snyggt av dig i så fall..!!

Jag har gett olika spekulationer hela tiden utifrån nya uppgifter som kommit fram. Och vinklat både SD och HD ur olika synvinklar för att kunna komma fram till en så logisk sanning som möjligt...!! Ingen mer än du har anklagat mig för detta, så hur du kan tolka mig så fel, medvetet eller omedvetet, hoppas jag att du vill förklara nu!

Vad är det för nya uppgifter du tycker att jag missat i så fall???? Borde du inte vara saklig och skriva det om du ändå ska klaga........????

Jag tycker du ska läsa om nu för den enda jag kan påstås vara partisk med är just LW i så fall, just för att det är just Lena som ska få upprättelse, om jag nu skulle vara partisk med någon på något vis!!

Jag anser dig inte partisk, jag kommenterade tidigare ditt svar till snorjohan då han kommenterade att Nötknäpparen bemöter all info som om HD var heliga Maria. Du bad honom att inte bli irriterad, medan jag förstod SnorJohans frustration. Ursäkta min otydlighet.
Citera
2019-09-02, 15:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Om JG hade kunnat stämma dig hade han nog gjort det. De andra två kommer också att vilja göra det när de släppts ut.
För att inte tala om hur mycket LW:s barn skulle vilja stämma alla som har svartmålat henne.
Men dina sympatier verkar mest finnas hos mördare och deras anhang.
Citera
2019-09-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är jag inte ute för att varken försvara JG eller något annat.
Vill bara inflika attt välgörenhet ha en helt annan innebörd i USA (varifrån JG kommer från början) än det har i Sverige.
Vi är väldigt vana i Sverige att vi har ett skyddsnät från samhället, vilket inte finns i USA alls på samma sätt. Många människor i USA både donerar, samlar in och arbetar med välgörenhet i olika former. Nästan ett måste om du är välutbildad och har ekonomi för det.
Instämmer fast detta rörde SD
Citera
2019-09-02, 15:32
Medlem
Citat:
Vågar man säga aldrig efter det här?
Dessutom är HD ännu enbart på skäligen misstänkt och veckan har inte löpt ut ännu.

Men jag förstår din tanke.
Känns skumt om JG skulle var inblandad.

Men aldrig har jag väl blivit så tagen på sängkanten som av att HD blev häktad och aldrig hade jag trott att jag kunde ha så inibomben fel.

Bra att lära sig sådant också.

Precis det är inte klart än, vi kanske har fullkomligt fel allihop men vi är här för att spekulera annars hade vi inte varit här alls.
Du är inte ensam om att ha haft fel, jag har spekulerat om flera olika som spruckit, det är bara att tänka om varje gång och se om pusselbitarna stämmer bättre in till nästa bild.

Jag förstår att det är jättejobbigt men försök att inte ta det personligt att du tänkt fel. Vi behöver dina kloka logiska tankar. Kom igen nu notknapparen, vi måste vidare nu ju. Hjälp oss nu snälla!
Citera
2019-09-02, 15:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det tror även jag kan vara en möjlighet.

De sju dödssynderna är väl representerade i detta fall:
  1. Högmod/stolthet
  2. Vällust/lust/otukt
  3. Avund
  4. Frosseri
  5. Vrede
  6. Lättja/Likgiltighet

Bra namn det där, tack Ulanna,
TEAM FUSK
SD + HD + JG

Ett litet men ack så tajt litet gäng

Undrar hur andra geocachare ser på JG numera?

Undrar om fler hittat hit, och läst om hans ihärdiga försök att bistå vid HDs fuskloggningsförsök...?
Citera
2019-09-02, 15:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Nej, just det, det blev hon nog inte då. För kroppsbesiktning krävs väl misstanke om brott som skulle leda till fängelse? Och hade hon varit misstänkt då, hade hon anhållits. Skit.

Tillägg:
Om det stämmer att husrannsakan utförts hos HD, måste misstanke funnits. Jag försöker att bli klok på vad som krävs för det det ena och det andra. Någon kunnig kring detta som kan hjälpa till?

Husrannsakan kan nog göras eftersom hon står så nära SD och han kan ha gömt saker hemma hos henne.
Jag skulle inte tro att det krävs att hon är misstänkt för att de ska få göra husrannsakan.
För kroppsbesiktning krävs nog däremot misstankar mot HD.
Jag är inte helt säker men tror att det är så det fungerar.
Citera
2019-09-02, 15:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krussiluskan
Är det någon som vet vad HD:s föräldrar heter eller vad hon hette som ogift?

En del info finns här:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-09-02 kl. 15:37.
Citera
2019-09-02, 15:37
Medlem
Citat:
Tror inte att lW använde kryckor för tillfället. Hon hade kommit igång ganska bra efter skadan.
Och om kryckan skulle saknas hade säkerligen polisen märkt det.
Man kan bara hoppas att de kollat om det funnits blod på olika redskap som fanns tillgängliga. Även om man tvättar rent ett redskap/tillhygge är det otroligt svårt att få bort alla rester...

Jag tror inte heller att LW använde kryckor då. Hon hade ju
tidigare samma kväll varit ute på en joggingtur, så hennes
rehabilitering och träning hade gett goda resultat.
Citera
2019-09-02, 15:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vad vet du om det (det ?
Du ”tycker att JG inte hotat folk”
Känner du JG personligen?

Jag vet till 100% ju att han kartlagt och hotat folk i tråden, med som trevligast att typ ” jag vet vem du är”.

Jag har presenterat 1 bildbevis men jag har fler. Men pga av deras oro vill de inte att dessa publiceras. Läsarna i tråden får själv välja om de tror på mej eller ej.

Jag hoppas att alla har polisanmält.
Citera
2019-09-02, 15:41
Medlem
Honan6s avatar
(Jag uppdaterar nedan när tid finns och ser fram emot att ni larmar om/när länkar slutar fungera eller om något är helt felaktigt. I denna uppdatering är bl a en ny bildmix på HD inlagd och lite "torr" fakta om LW)

B2705-18

Två personer är vid dags dato häktade för mordet på Lena Wesström.
Båda nekar till mord.

Åtal ska vara väckt senast 27 september.

Förhör och teknisk utredning har lett fram till detta, har åklagare Åsa Hiding sagt till media.

Den på Sannolika skäl misstänkte Stef*n D*vidsson (a) = SD
Född 5/5 -74
Uppväxt i Västerås
Har teknisk utbildning från MDH
Föräldrarna lever och bor kvar i Västerås
Har tre syskon, två bröder och en syster
Arbete som projektkontrollant vid Tyr*ns AB (e)
Flyttade hem till Hann* i Örebro -97
SD på Facebook http://www.facebook.com/saabstefan
SD Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....s#profilepanel
Bildkomposition på misstänkt: www.bildtagg.se/bild/lm3ztwxu9zyfcsilb9x9tgi
Bild på misstänkt: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi
Kalla fakta: www.bildtagg.se/bild/wow0xtmk2piyppvl3pgosux

Den Skäligen misstänkte Hann* D*vidsson (a) = HD som låg i skilsmässa med SD vid tiden för mordet
Född 7/9 -74
Uppväxt i Örebro
Föräldrarna bor kvar i ett småhusområde närliggande Vivalla, de har även sommarstuga i Odensbacken.
Har en syster
Är sjuksköterska på USÖ
HD Facebook http://www.facebook.com/hanna.davidsson74
HD Geocaching http://www.geocaching.com/p/default....s#profilepanel
Bildmix på HD: www.bildtagg.se/bild/ct1ugh4bq7ry4j0iyos2b3v
Bild på SD och HD: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi

SD och HD har två döttrar - födda -04 och -06
De blev grannar med LW och hennes dåvarande man UW -05
SD och HD är inbitna Geocachare och har tillsammans med LW drivit ett uppmärksammat GC-projekt i samarbete med Region Örebro.
LW vigde paret - 08
Under vinter/våren -18 begärde paret skilsmässa och HD flyttade till en brf-radhuslägenhet i mars där hon och LW kunde se till varandras uteplatser.

När LW upptäcks vara försvunnen är SD så aktiv och hjälpsam att han tas in till förhör som Skäligen misstänkt för människorov. Efter ett par timmars anhållande släpps han som Skäligen misstänkt utan restriktioner. Han och HD flyger till USA, men får vända tillbaka till Sverige eftersom de inte släpptes in där.
Lenas kropp hittas av privatpersoner den 19 maj ca kl 14.30 bakom ett bullerplank vid E20. Fynd- och tillika mordplatsen ligger endast ca 150 meter från hennes hem.

Den 29 maj anhölls SD igen som Skäligen misstänkt. Åkl ansåg det fanns Sannolika skäl, men TR tyckte annorlunda vid häktningsframställan 1 juni. SD blev utredningshäktad en vecka och åklagaren gjorde framställan om fortsatt häktning för Sannolika skäl den 8 juni, men TR ansåg återigen att det inte höll, så SD släpptes på fri fot som Skäligen misstänkt utan restriktioner.

Åklagaren har tålmodigt fortsatt utredningsarbetet med SD som Skäligen misstänkt. Polisen går ut och efterlyser vittnen via massmedia och det ska vara en gråhårig kvinna i 70-årsåldern och två tjejer som setts leda två cyklar i området

I oktober görs en ny finkamning i området där Lena hittades och nya fynd skickas iväg för analys på NFC.

I november -18 berättar åklagaren att Lena har dödats med kraftigt våld och att fyndplatsen är tillika mordplatsen. Det sägs ingenting om tillhygge har använts vid mordet.

Utredningen har fortsatt med locket på och den 27 augusti slog insatsstyrkan till tidig morgon vid SD:s hem och han blir anhållen på Sannolika Skäl. TR biföll åklagarens begäran om häktning fredagen den 30/8.

Den 28 augusti anhölls HD Skäligen misstänkt för mord och lördagen den 31:a bifölls jouråklagares begäran om utredningshäktning en vecka. Åkl har enligt mediauppgifter uttryckt att det egentligen finns Sannolika skäl.

De misstänkta har en väldigt nära vän som tidigare även var vän med Lena Wesström. Han bör kunna förse utredningen med viktiga informationer.

SD och HD:s nära vän J*rry Gr*y (e,a) = JG som var först ut att sörja LW offentligt på Facebook fast han året innan hade unfriendat offret (många i tråden tror att han vet en del eller i värsta fall hjälpt till)
JG har varit en väldigt nära vän till LW, men av någon anledning valde han att stå vid SD och HD:s sida efter att han fått veta att LW och SD haft en hemlig relation.
Bildmix på de forna kamraterna: www.bildtagg.se/bild/o09qcgrrid7gj9l6fs4pkmq4

JG är från USA, kom till Sverige i slutet av 80-talet
Engagerad i Geocaching och har tidigare varit styrelseledamot
Arbetar som översättare på Örebro Universitet
Har tidigare varit gift och har två barn
Sambo med LI (Len* Ingm*n - *a) som är lärare
De bor i en lägenhet i en bfr-förening i Almby

JG på Facebook: www.facebook.com/jerry.gray
JG på Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....e#profilepanel
JG på Youtube: www.youtube.com/user/YankeeDudeII
JG på twitter: http://twitter.com/yankeedude
JG på jobbet: www.oru.se/personal/jerry_gray
JG:s hemsida ”In other words”: www.inotherwords.se

Länk till ett klipp på JG:s Youtubekanal där SD kan ses och höras: www.youtube.com/watch?v=GKInWdWT59M

Sammanfattning för anonym nedladdning: www.filedropper.com/mysteriet

Den mördade 45-åriga 3-barnsmamman Lena Wesström
Född 10/1 -73
Adoptivbarn från Syd-Korea
Uppväxt i Ljunga utanför Norrköping, hade då efternamnet Johansson
Har en bror, också adopterad
Föräldrarna bor kvar i hennes barndomshem och sörjer djupt sin mördade dotter
Tidigare gift med UW som bor kvar i huset som ligger om hörnet på samma gata som MGM
Har två pojkar och en flicka tillsammans med UW
Har tidigare varit Pastor i en Equmeniaförsamling och praktiserade ibland som vigselförrättare
Jobbade vid ett utslussningsboende för unga flyktingar
Levde ett väldigt aktivt liv med geocaching, cykling, skidor o s v
Beskrivs av andra som glad, energisk, utåtriktad, kreativ och attraktiv
Levde officiellt som singel, men sägs ha haft några såväl kortare som längre förhållanden sen sin skilsmässa - bl a sägs det att den mordmisstänkte ska ha haft en relation med LW när han var gift

LW på Facebook: http://www.facebook.com/Softpocahontas
LW på Instagram: http://www.instagram.com/softpocahontas
LW på Twitter: http://twitter.com/softpocahontas
LW på Geocaching.com: http://www.geocaching.com/p/default....1-97a164c252fa
Bildmix på LW: www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc
Senast redigerad av Honan6 2019-09-02 kl. 15:51.
Citera
2019-09-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Godhetsbiten har stor betydelse Pokahontas anses stå för den goda som vill överbrygga motsättningar mellan urinvånare och nybyggare (går att googla) dessutom "soft" pokahontas, wow! Pastor och att hon höll på med flyktingar, det tyder på en självuppfattning som extremt god. Hennes egen son som inte vill bo med mamman tyder på att hon inte alls var någon god mor. All tid lades på att stärka hennes självbild som den mänskliga den mycket gooda.
Om hon därutöver var äktenskapsbryterska och uppslukad av andra intressen än barnen så kan någon hatat henne på gränsen till mord. Sonen han borde veta och förstått en hel del, för detta mannen som kanske studerat hennes förehavanden på avstånd. Någon av de utslussade som hon kanske smög med. Det är ju mycket vanligt bland "gooda batikisar" som t.e.x. Möller.
Just något sådan kan ju kommit emellan henne och SD. Han blev varse den 24 mars att hon låg med afghaner, typ. Han och kompisen bröt direkt. Man kan nog utöka listan misstänkta eller ska vi säga sannolika med några uppenbara och en del ännu perifera.

Polisen vi Örebro borde nog ge fan i att läsa på flashback och göra sitt jobb helt förutsättningslöst. När släpper de ut Hanna, på fredag?

Kyrkofolket är besatta av goda gärningar överlag, de har en hel verksamhet av goda gärningar: soppkök för uteliggare, korv och bröd för knarkare, svenska för ensamkommande flyktingar, bygger skolor åt fattiga barn, härbärgen, jullunch, avgiftning, barnhem etc. Precis allting som inte har någon biblisk förankring. Håller med om att staten själv borde axla sina egna åtaganden, istället för att låta kyrkan sopa upp efter dem.

I övrigt har du fel i allting.
Citera
2019-09-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det skall mycket till för att kunna provocera mig, så du får allt ta i lite bättre om du skall lyckas.

Nu skall jag berätta en sak för dig och det blir följande sagt. Klockan🕙22:34 skrev SD👤 till Lena Wesström under den då aktuella måndags-kvällen och bara ett kort tag därefter hände något högst egendomligt, först med SD👤 sedan mellan SD👤 och HD👤 och slutligen även JG👤 ... Eftersom du påstår att jag enbart sprider desinformation, så ber jag dig vänligen att nu bevisa enigt ovan skrivet är osannfärdigt.

Mvh/ @JokerMannen

Kan de tillsammans ha eggat upp varann om något? Vad kan detta handlat om i så fall som var så viktigt denna sena måndagkväll som berörde dom alla??
SD skriver 22.34 att LW ska komma ut och prata, och tillsammans går de mot rättarevägen för att prata ostört..??
HD kanske ringer efter JG medan hon väntande står gömd bland buskarna till de kommer. Där står hon och lyssnar och sen exploderar någon i denna konfrontation?
JG dyker kanske upp när allt redan är över men hjälper till att förvilla spår?
Kanske hämtar dom båda och kör dom till stugan där de får tvätta av sig, bränna kläder och skor, och ev tillhygge?
Kör sedan hem dom var för sig och lovar att försöka styra upp morgondagen så gott han kan?
Ringer gemensamma vänner för att tysta dom, låter inte mp leta efter LW...och SD spelar sin teater på morgonen utanför LW bostad, fullkomligt medveten om planket han ser och att Lena ligger död där? Och HD har tagit stark medicin för att lugna sig och ligger lågt hemma eller hos föräldrarna?
Ja varför inte, JG kan ha varit där på plats redan 14 maj? Ingenting är omöjligt, kanske grips han snart för medhjälp och skyddande av brottslingar?

Bara spekulation igen förstås!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in