2019-09-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Bara det att jag undrar hur någon av dom kan krossa LW huvud och ansikte och slå kraftigt utan ett tillhygge...och utan synliga skador på sina bara händer efteråt?
Annars håller jag med dig i mycket av det du skrivit.

där måste jag hålla med dig SM.
Det som kan tala för tesen att LW fortfarande ville träffa SD är att det kan ha gjort det lättare att få ut henne mitt i paketinslagning, om SD hört av sig - då det är en detalj som annars är lätt oförståelig (vem eller vad som fick henne att gå ut så pass sent och mitt i paketinslagning).
Andra saker vi fått till oss är att LW träffat/umgicks med en ny man som hon också skulle resa till Norge med (konstigt dock att han fullföljer resan, eller gjorde han inte det?).

Jag lutar åt att båda hade svårt att avsluta helt. Jag tror absolut på info om att SD hotat, trakasserat och LW hade otaliga anledningar till att hålla avstånd men när hon gjorde det så pockade han och när det passade honom att välja familjen så kanske LW var där och petade.

Jag tror också på uppgiften om att SD förhört sig runt om vad folk vet och tror, att han läst här, att han gett diskreta och subtila signaler och medd via loggar. Att HD "bara" fortsatt som vanligt och försökt hålla en låg profil förutom att hon bedyrat SDs oskuld, gett ett sken av att hon inte brytt sig om SD och LWs relation etc.
Skilsmässan, nytt boende och geografiskt läget, det intensiva umgänget sedan mordet tror jag också hör samman men tycker det avslöjar mer än vad de kanske tycker är/var smart uträknat. Hade de varit smarta så hade de hållit låg profil med GC, inte umgåtts offentligt så mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vad skulle vara långsökt ?
Att JG har haft "påhälsning" s.a.s knackat på "bakdörren" av SD ?
Inte alls skulle jag säga.

Ja man kanske inte ska vara förvånad längre.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja de kan ju eldat upp varann till bristningsgränsen länge...eller åtminstone den ene planerade att den andre skulle explodera...vem påverkade då vem??
Om det var planerat förstår man inte hur hjärnorna på två vuxna människor kan komma till en sådan totalt idiotiskt ond slutsats att en person ska dö.
Varför inte flytta till en annan stad i stället. En ganska så mycket smartare lösning. Om HD är iblandad, varför i helvete (ursäkta kraftuttrycket) inte byta ut pekoralet till karl och gå vidare i livet.
Eller hade det slutat lika illa för henne då kanske?
Men eftersom SD inte verkar ha haft ihjäl något tidigare ex (svårt att tro att han har något iofs) av svartsjuka så tyder det väl på att HD har ett finger med i spelet.
Citera
2019-09-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Hanna mår säkert inte speciellt bra vid utsikten att skiljas från sina barn under en ännu obestämd tidsrymd. Att mörda någon kan i efterhand tära mer på dig än du kunde förutspå. Du har bilder i ditt huvud som inte lätt suddas ut. Du sover kanske inte bra under lång period, mardrömmar kanske jagar dig. Du kanske bryts ner psykiskt stegvis, samtidigt som du bär på en skräck för att åka dit och behöva skiljas från dina barn. Att då flippa ur är inte vidare långsökt.

Precis. Skrev det i ett senare inlägg också.
Citera
2019-09-02, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Exakt. Jag tror inte att HD är kuvad i grunden på så vis, utan det har hänt henne saker som säkert kan knäcka även den bäste. Det har också sagts att HD lidit av utmattningssyndrom.

Precis och då har spekulationerna varit att hon kan varit nedtryckt och psykiskt misshandlad av SD.
Faktum är att två kvinnor velat ha honom och fightats om honom, nu är en av dom mördad.
Det tyder inte på att SD varit en ond man mot någon av dom, snarare att svartsjukan och hämdlystnadaden tog överhand, hur kunde den göra det om HD fått SD tillbaka och börjat om????

Ville inte LW släppa taget om SD så hade de inte behövt mörda henne och riskera hela sin nyfunna framtid tillsammans..!!!

Tror snarare att SD och LW inte hade avslutat sin relation och lyckats lura hela omgivningen och att någon kom på dom, eller att LW på något vis avslöjade det i ren frustration och det orsakade alltihop och bägaren rann över..på den ena och någon utnyttjade det som sagt.

Sedan har de haft hållhakar på varann, till den enes lycka men inte till den andres?
Deras skepp sjönk sakta för den ene vill slippa den andre..tror jag!
Citera
2019-09-02, 11:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är verkligen sant.
Det gör vi väl alla mer eller mindre.
I det här läget kan det vara mer...

Och ibland finns (upplevt) ingen väg ut ur situationen för att livet i övrigt tar all vaken tid och uppmärksamhet. Eller för att tillräckliga informationer saknas för att kunna agera på en situation. Med tillhörande psykisk påfrestning ibland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
LW hade ju en lång kattserie men där fanns cacherna tydligen i el. omkring Vivalla-området. - I övrigt har jag inte kunnat hitta någon cache av henne som placerats i närheten av plankområdet.

Just det. Och en del av den serien, kanske start eller slut, är hennes bostad? Det är nämligen en mysterybox/puzzlesymbol placerad exakt över hennes hem på geocachkartan. Och då borde väl den kunna felanmälas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
JG är ingen hon? Är det syftningsfel och du isv menar LW?

Hahaha jag vet att JG är en man.
Menade att JG kan försökt med LW tidigare när han var gift kanske?
Citera
2019-09-02, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag har för mig att det var någon boende i området (Rosaelefant?) som delgav i tråden att även HD:s hus blev avspärrat fort. Men jag minns förvisso inte exakt när det var...

Samma morgon LW saknades första gången genomsöktes HD hem första gången.
Citera
2019-09-02, 11:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jasså gör jag? Jag har läst i tråden att deras hus eller sommarstuga varit avspärrat och genomsökt. Tom har det uppgetts att en käpphäst har tagits i beslag dörifrån. Minns du det?

Läst i tråden

Men varifrån har uppgiften i tråden kommit ifrån?
Yppandeförbud gällde väl då eller....?
Citera
2019-09-02, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Whaaaat ?? Eller försöker du vara ironisk? Bör vi ta sms konversationen på allvar?

Det är allvar ifrån min sida.

@Bradgardsindianen ville bara bråka lite och spela motfallskärring och då svarade jag därefter.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-02, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om det var planerat förstår man inte hur hjärnorna på två vuxna människor kan komma till en sådan totalt idiotiskt ond slutsats att en person ska dö.
Varför inte flytta till en annan stad i stället. En ganska så mycket smartare lösning. Om HD är iblandad, varför i helvete (ursäkta kraftuttrycket) inte byta ut pekoralet till karl och gå vidare i livet.
Eller hade det slutat lika illa för henne då kanske?
Men eftersom SD inte verkar ha haft ihjäl något tidigare ex (svårt att tro att han har något iofs) av svartsjuka så tyder det väl på att HD har ett finger med i spelet.

Ja jag kan också tycka att tråden generellt spinner högt på försvarsbara idéer om svartsjuka och hämnd som leder till mord. Ovanligt att man har den gränslösheten. Och när en kvinna är sårad, arg, känner sig försmådd och förnedrad vilket HD förstås känt och det kan också ha gett upphov till skilsmässan i första skedet, sen har SD systematiskt bearbetat henne till att försöka ångra sig och då ev lett till en gemensam planering men som sagt - jag håller med. Att mörda rivalen löser ju inte problemet hon har med sin karl/SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in