Citat:
där måste jag hålla med dig SM.
Det som kan tala för tesen att LW fortfarande ville träffa SD är att det kan ha gjort det lättare att få ut henne mitt i paketinslagning, om SD hört av sig - då det är en detalj som annars är lätt oförståelig (vem eller vad som fick henne att gå ut så pass sent och mitt i paketinslagning).
Andra saker vi fått till oss är att LW träffat/umgicks med en ny man som hon också skulle resa till Norge med (konstigt dock att han fullföljer resan, eller gjorde han inte det?).
Jag lutar åt att båda hade svårt att avsluta helt. Jag tror absolut på info om att SD hotat, trakasserat och LW hade otaliga anledningar till att hålla avstånd men när hon gjorde det så pockade han och när det passade honom att välja familjen så kanske LW var där och petade.
Jag tror också på uppgiften om att SD förhört sig runt om vad folk vet och tror, att han läst här, att han gett diskreta och subtila signaler och medd via loggar. Att HD "bara" fortsatt som vanligt och försökt hålla en låg profil förutom att hon bedyrat SDs oskuld, gett ett sken av att hon inte brytt sig om SD och LWs relation etc.
Skilsmässan, nytt boende och geografiskt läget, det intensiva umgänget sedan mordet tror jag också hör samman men tycker det avslöjar mer än vad de kanske tycker är/var smart uträknat. Hade de varit smarta så hade de hållit låg profil med GC, inte umgåtts offentligt så mycket.