2019-09-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Dock är det ju så att väldigt många som aldrig gjort något olagligt får hjärtklappning när de passerar tullen bara det står någon tulltjänsteman där och glor lite slött.

haha ja jag tillhör dem också. Och om en polisbil kör bakom mig med sirenerna på kan jag till och med få för mig att de är ute efter mig och min trasiga billykta. Typ så.
Hur som och oavsett skuldfråga så har detta familjepar levt under stor press och påpassning mer eller mindre sedan mordet så inte konstigt om det briserar.

Det har inte framkommit några uppgifter om dagarna efter mordet, någon eller några måste ju ha sett paret - verkade de trötta, bleka, speedade etc? Den eller de som utfört mordet kan rimligtvis inte ha sovit mycket varken första eller påföljande nätter?
Senast redigerad av idealistjavisst 2019-09-02 kl. 11:07.
Citera
2019-09-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag tror det är JG som tidigare var gift..det bör varit någon gång innan hon inledde sin relation med SD.

JG är ingen hon? Är det syftningsfel och du isv menar LW?
Citera
2019-09-02, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu skojar du väl?

Jasså gör jag? Jag har läst i tråden att deras hus eller sommarstuga varit avspärrat och genomsökt. Tom har det uppgetts att en käpphäst har tagits i beslag dörifrån. Minns du det?
Citera
2019-09-02, 11:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men två döttrar gör att man nog ändå på något vis vill värna om en sammanhållning, eller en god relation till barnens far. - Här fanns ju också många gemensamma intressen. - Till detta kommer att SD in i det längsta verkar ha velat stoppa skilsmässan.Man letar efter allt som kan tänkas ha bäring på mordet. Har någon levt så pass nära en mordmisstänkt person måste man räkna med att den mordmisstänkte kan ha använt sin omgivning i eget intresse - Kanske t.o.m. velat utkräva hämnd för skilsmässan..? - Tror du SD unnar henne att bli ensam herre på täppan..?

Absolut kan han vara en hämndgirig person. Eller har haft sitt Ess i rockärmen, dvs gömt/planterat något där sedan tidigare med tanke på att han kan möjligen bli misstänkt?

Det skulle vara intressant om de har gjort husrannsakan hos HD tidigare?
Om jag fattar det rätt borde man ha haft tillåtelse till det redan när SD häktades på sannolika skäl?
Eller?

Husrannsakan hos annan...
Citera
2019-09-02, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det stämmer, det gjorde dom. Men det behöver ju inte innebära att dom misstänkte henne, en rutinåtgärd snarare eftersom hon var SD:s "fd" (vet inte om skilsmässan gått igenom) fru.

Källa på det? Detta är nämligen något som flera i tråden har undrat över men hitintills har jag bara sett att JM och TinnaNinna påstått detta.
Citera
2019-09-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Hiding har aldrig sagt att det använts ett tillhygge, det är bara ett antagande som florerar i tråden. Det är inte svårt att döda någon på annat sätt. Du behöver bara ge någon en rak höger, vederbörande blir lite dizzy och kommer direkt i underläge, väl nere på marken är det bara att sparka och eventuellt hoppa på skallen. Skriker någon så kväver du vederbörande med händerna som avslutning.

Om du är tyngre och har någorlunda teknik kan du brotta omkull vederbörande, såtta dig grensle över bröstkorgen och armarna och puncha rakt i nyllet och kväva vederbörande med din tyngd samtidigt. Och hatar du din motståndare kan du fortsätta skada ansiktet också efter att hon är utslagen och medvetslös.

Ännu ett scenario är att båda står upp och det viktiga är att du fäller din motståndare, det kan du i realiteten göra enkelt med benet. Den som hamnar på marken först lär förlora. Offer brukar liggandes försöka skydda huvudet och rulla ihop sig i fosterställning, då sparkar du på händerna och stampar tills greppet lossnar av frakturer på händerna. Sedan avslutar du med hopp och stamp på huvudet.

Titta på LW hon är en tunn spätta med lång smal hals, vad kan hon göra för motstånd? En tjej kan i princip döda henne utan tillhygge, om hon är vältränad och har mer tyngd och hyfsad teknik. Det finns tjejer som kan betydligt mer än att slita i håret och bitas, tro mig. Du behöver inte vara kickboxare för att få övertag över en 55 kilos spätta.

Att döda någon med övervåld mot huvudet och ansiktet tyder på att det är i högsta grad personligt, någon vill förinta LW, och sudda ut minnet av hennes existens. Bakom detta lär det ligga långvarig uppdämd vrede, ett hatbrott. En av de första uttalandena var att det var svartsjuka som var motivbild. Ser du på modus operandi vad gäller dödandet, så är det inte osannolikt.

HD har alla skäl i världen att känna svartsjuka. Lägg till några teskedar svek, en msk förnedring , en liter förolämpning, två kg social skam och avsluta med en msk kränkt självkänsla så får du en mix av svartsjukesoppa.

Däremot tror jag inte att LW skulle vara död idag om hon inte hängt efter SD också mot slutet, uppfattar henne som gränslös, och att hon inte kan ta ett nej, utan vill ha igenom sin vilja. Tänker på bilncidenten.

SD tror jag har dubbelspelat och forsatt med ett sexuellt förhållande också efter att lovat HD att avsluta kontakten med LW. Antagligen har han fört HD bakom ljuset och hävdat att LW hänger och klänger på honom fast han är ointresserad. Tänker på fotot då han klipper bort Lena från bilden.

Men så en dag förlorade han intresset för LW på riktigt och avgjorde sig för att satsa på familjelivet och det eggade LW att bita sig fast och det ställde till det för SD:s försoningsprocess med Hanna. Inget är så intressant som att avvisas av en redan upptagen man, som du haft ett hemligt förhållande med i flera år.

Däremot tror jag inte svartsjukan kan kopplas till SD utan HD. SD ville behålla fru och barn, och familjen som helhet intakt. Tror det var hans mål. Han är den som har mest att förlora på en fortsatt affär med LW. Därför dumpade han Lena.Tror inte han hatade Lena, men priset han får betala är att HD vill se LW död. Som i Rojo-fallet.

Jag tror det är lätt för SD att döda LW i fysisk bemärkelse, men inte psykologiskt, inte efter 6 år tillsammans. Hanna tror jag däremot klarar det både fysiskt och psykiskt. Raseriet är hennes avtryck i Lenas ansikte. Alternativt har de gemensamt och i samförstånd pucklat på LW tillsammans.

Efter LW:s död har de betett sig som partners in crime, när de umgåtts som ler och långhalm. De har väl behövt varandras mentala stöd. Skilsmässan tror jag bara är ett skådespel, en avledande manöver för att inte avslöjas. Brottet tror jag är planerat, med start när HD ansöker om skilsmässa, då den ingår som en del av planen.

Bara det att jag undrar hur någon av dom kan krossa LW huvud och ansikte och slå kraftigt utan ett tillhygge...och utan synliga skador på sina bara händer efteråt?
Annars håller jag med dig i mycket av det du skrivit.
Citera
2019-09-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja jag tror också att Lena tappade intresset när SD väl lämnade fru och barn. Jakten var nog mer spännande än själva fångsten om man säger så.

Eller så får man faktiskt ändå ändra åsikt om någon. Människor är allra oftast inte desamma i en kärleksrelation som i en vänskapsrelation. Hon kanske fann trots allt, att SD inte var en partner för henne utefter hur han betett sig.
Citera
2019-09-02, 11:14
Medlem
Citat:
Däremot tror jag inte att LW skulle vara död idag om hon inte hängt efter SD också mot slutet, uppfattar henne som gränslös, och att hon inte kan ta ett nej, utan vill ha igenom sin vilja. Tänker på bilncidenten.
Hur kan du veta att det var LW som hängde efter SD på slutet? Jag tror snarare att det var SD som hade svårt att acceptera att LW gått vidare... hoppas vi får svaren i FUPen.

Läs om, läs rätt. "Däremot tror jag inte... "vilket är ngt helt annat än att: " Hur kan du veta..." Läsförståelse, min käre Warson, läsförståelse.
Citera
2019-09-02, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Källa på det? Detta är nämligen något som flera i tråden har undrat över men hitintills har jag bara sett att JM och TinnaNinna påstått detta.

Jag har för mig att det var någon boende i området (Rosaelefant?) som delgav i tråden att även HD:s hus blev avspärrat fort. Men jag minns förvisso inte exakt när det var...
Citera
2019-09-02, 11:17
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Mellan SD och JG !?!? 🤣

Vem vet, jag hade rätt även om HD’s inblandning- kolla bakåt i tråden. Postare här skrattade åt mig även då men se så rätt jag hade!
Citera
2019-09-02, 11:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jasså gör jag? Jag har läst i tråden att deras hus eller sommarstuga varit avspärrat och genomsökt. Tom har det uppgetts att en käpphäst har tagits i beslag dörifrån. Minns du det?
Trodde att du menade nu.
Citera
2019-09-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag tror inte att stoppa huvudet i sanden är samma sak som ödmjukhet. Det är bra att vara empatisk och inkännande däremot hjälper det knappast att leva i förnekelse då man försöker klura ut hur ett brott begåtts. Blir du aldrig trött när människor vägrar se det uppenbara? Du har själv insett att HDs motiv som bedragen hustru och mor
är relativt intakt. Dessutom av grannen och hennes vigselpräst vid sidan av din dåvarande make. Klart som korvspad att HD inte är en stackars rädd kvinna som lever utsatt och hotad av sin make, hon är en arg, besviken och försmådd kvinna som söker efter hämnd på sin rival. Svartsjukan är svart. Hatet likaså.

HD👤 är utan minsta tvekan den person som hade motiv till att röja sin rival LW👤 ur vägen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in