Hilding har aldrig sagt att det använts ett tillhygge, det är bara ett antagande som florerar i tråden. Det är inte svårt att döda någon på annat sätt. Du behöver bara ge någon en rak höger, vederbörande blir lite dizzy och kommer direkt i underläge, väl nere på marken är det bara att sparka och eventuellt hoppa på skallen. Skriker någon så kväver du vederbörande med händerna som avslutning.
Om du är tyngre och har någorlunda teknik kan du brottas omkull vederbörande, såtta dig grensle över bröstkorgen och armarna och puncha rak t i nyllet och kväva vederbörande med din tyngd samtidigt. Och hatar du din motståndare kan du fortsätta skada ansiktet också efter att hon är utslagen och medvetslös.
Ännu ett scenario är att båda står upp och det viktiga är att du fäller din motståndaren det kan du i realiteten göra enkelt med benet. Den som hamnar på marken först lär förlora. Offer brukar liggandes försöka skydda huvudet och rulla ihop sig i fosterställning, då sparkar du på händerna och stampar tills greppet lossnar av frakturer på händerna. Sedan avslutar du med hopp och stamp på huvudet.
Titta på LW hon är en tunn spätta med lång smal hals, vad kan hon göra för motstånd? En tjej kan i princip döda henne utan tillhygge, om hon är vältränad och har mer tyngd och hyfsad teknik. Det finns tjejer som kan betydligt mer än att slita i håret och bitas, tro mig. Du behöver inte vara kickboxare för att få övertag över en 55 kilos spätta.
Att döda någon med övervåld mot huvudet och ansiktet tyder på att det är i högsta grad personligt, någon vill förinta LW, och sudda ut minnet av hennes existens. Bakom detta lär det ligga långvarig uppdämd vrede, ett hatbrott. En av de första uttalandena var att det var svartsjuka som var motivbild. Ser du på modus operandi vad gäller dödandet, så är det inte osannolikt.
HD har alla skäl i världen att känna svartsjuka. Lägg till några teskedar svek, en msk förnedring , en liter förolämpning, två kg social skam och avsluta med en msk kränkt självkänsla så får du en mix av svartsjukesoppa.
Däremot tror jag inte att LW skulle vara död idag om hon inte hängt efter SD också mot slutet, uppfattar henne som gränslös, och att hon inte kan ta ett nej, utan vill ha igenom sin vilja. Tänker på bilncidenten.
SD tror jag har dubbelspelat och forsatt med ett sexuellt förhållande också efter att lovat HD att avsluta kontakten med LW. Antagligen har han fört HD bakom ljuset och hävdat att LW hänger och klänger på honom fast han är ointresserad. Tänker på fotot då han klipper bort Lena från bilden.
Men så en dag förlorade han intresset för LW på riktigt och avgjorde sig för att satsa på familjelivet och det eggade LW att bita sig fast och det ställde till det för SD:s försoningsprocess med Hanna. Inget är så intressant som att avvisas av en redan upptagen man, som du haft ett hemligt förhållande med i flera år.
Däremot tror jag inte svartsjukan kan kopplas till SD utan HD. SD ville behålla fru och barn, och familjen som helhet intakt. Tror det var hans mål. Han är den som har mest att förlora på en fortsatt affär med LW. Därför dumpade han Lena.Tror inte han hatade Lena, men priset han får betala är att HD vill se LW död. Som i Rojo-fallet.
Jag tror det är lätt för SD att döda LW i fysisk bemärkelse, men inte psykologiskt, inte efter 6 år tillsammans. Hanna tror jag däremot klarar det både fysiskt och psykiskt. Raseriet är hennes avtryck i Lenas ansikte. Alternativt har de gemensamt och i samförstånd pucklat på LW tillsammans.
Efter LW:s död har de betett sig som partners in crime, när de umgåtts som ler och långhalm. De har väl behövt varandras mentala stöd. Skilsmässan tror jag bara är ett skådespel, en avledande manöver för att inte avslöjas. Brottet tror jag är planerat, med start när HD ansöker om skilsmässa, då den ingår som en del av planen.
Bra inlägg även jag för egen del är mer tveksam till att det skulle föregåtts av sådan planering.
Jag har tidigare låtit mig deklarerat inom tråden, att sedan år 2005, har man med hjälp av den teknik som tagits fram, kunnat återskapa bland annat raderade meddelanden i form av SMS.
Till observandum, jag kommer inte att nämna vilket årtal detta gäller, eller vem som skrivit och skickat meddelandena, ej heller vem som var mottagaren, detta lämnar jag helt och hållet upp till tråden's medlemmar att avgöra.
Till nytt observandum, dem meddelanden som här nedan kommer att kunna läsas, har med mordet på ➡Lena Wesström att göra.
Meddelande 1: ) Klockan 🕝14:37 skrivet inom grå ruta. Citat: / "Det var kul att se dig i går. Alltid lika härligt" slut Citat /
Meddelande 2: ) Klockan 🕟16:50 skrivet inom grå ruta. Citat: / "Älskling ! jag ser fram emot att få träffa dig i kväll" slut Citat /
Meddelande 3: ) klockan 🕣20:12 detta meddelandet lämnar jag åt sidan på grund av dess innehåll.
Meddelande 4: ) klockan 🕣20:28 som svar till mottagaren och skrivet inom grön ruta.
Citat: / "Om min fru ringer dig, låtsas att du inte känner mig" slut Citat /
Jag avslutar detta inlägget med att åter igen deklarera för de medlemmar som verkligen har något intresse för detta mordet gällande Lena Wesström, att det finns betydligt mer på SD👤 än vad som för närvarande ligger allmänheten till kännedom.
Mvh/@JokerMannen
Nr 3. är förmodligen SD
Nr 4. SD
Nr 1. kan då vara SD
Och då är nr 2. LW
Det som hände sen är väl sms kl 22:34 från SD till LW
Sen hände något märkligt....med SD
Gick han ut och lade mordvapnet tillgängligt? Hade han hämtat mordvapnet hos JG vid kl 22.00?
Sms mellan SD och HD
Sms mellan SD och JG
Det är tur att tekniken finns att man kan ta fram raderade sms.
Senast redigerad av Medimera 2019-09-02 kl. 10:39.
Kloka tankar, det är lätt att rusa iväg när något spännande och ovanligt dyker upp likt det vi börjar skönja i den här tråden, ett mord som ska ha begåtts av ett par som blev vigt av mordoffret.
Vi får ju en första "deadline" när det blir dags för omhäktning av MGK, då får vi en första värdering av vad som finns hos utredarna.
Än så länge så ser inte jag de svagheter och felaktigheter som fanns i de fall du räknar upp men vi har ju i princip inte fått sett något alls än, osvuret är bäst men jag hoppas verkligen att de som utreder har rejält på fötterna för vad de tror.
Nä, det är sant, men man lär väl möjligtvis kunna få en uppfattning om hur brett man inlett förundersökningen i sinom tid.
(Sms-konversationen torde ha ägt rum efter 2008 då han refererar till sin "fru". Och eftersom han nämner att *kvinnan* ska låtsas som hon inte känner honom ifall frun ringer, så bör *kvinnan* inte kunna vara LW eftersom HD ju rimligtvis skulle ha vetat att LW de facto kände SD. Hon hade ju bl.a. vigt paret).
Sms mellan SD och HD
Sms mellan SD och JG
Fast låter det inte lite överambitiöst för att inte säga totalt verklighetsfrämmande att LW skulle försöka låtsas som att hon inte känner SD om HD ringer? LW har ju vigt dem, de har umgåtts tillsammans?
Jag har tidigare låtit mig deklarerat inom tråden, att sedan år 2005, har man med hjälp av den teknik som tagits fram, kunnat återskapa bland annat raderade meddelanden i form av SMS.
Till observandum, jag kommer inte att nämna vilket årtal detta gäller, eller vem som skrivit och skickat meddelandena, ej heller vem som var mottagaren, detta lämnar jag helt och hållet upp till tråden's medlemmar att avgöra.
Till nytt observandum, dem meddelanden som här nedan kommer att kunna läsas, har med mordet på ➡Lena Wesström att göra.
Meddelande 1: ) Klockan 🕝14:37 skrivet inom grå ruta. Citat: / "Det var kul att se dig i går. Alltid lika härligt" slut Citat /
Meddelande 2: ) Klockan 🕟16:50 skrivet inom grå ruta. Citat: / "Älskling ! jag ser fram emot att få träffa dig i kväll" slut Citat /
Meddelande 3: ) klockan 🕣20:12 detta meddelandet lämnar jag åt sidan på grund av dess innehåll.
Meddelande 4: ) klockan 🕣20:28 som svar till mottagaren och skrivet inom grön ruta.
Citat: / "Om min fru ringer dig, låtsas att du inte känner mig" slut Citat /
Jag avslutar detta inlägget med att åter igen deklarera för de medlemmar som verkligen har något intresse för detta mordet gällande Lena Wesström, att det finns betydligt mer på SD👤 än vad som för närvarande ligger allmänheten till kännedom.
Mvh/@JokerMannen
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nr 3. är förmodligen SD
Nr 4. SD
Nr 1. kan då vara SD
Och då är nr 2. LW
Sms mellan SD och HD
Sms mellan SD och JG
"Om min fru ringer dig, låtsas att du inte känner mig"
Hmm vem skulle kunna skriva detta?
Inte SD till LW i alla fall - LW vigde ju honom och HD, klart hon vet att han också känner LW.
JG kanske skulle kunnat skriva det till SD eller LW- men det var väl ingen hemlighet att han kände SD väl....? Och kände LW?
(Sms-konversationen torde ha ägt rum efter 2008 då han refererar till sin "fru". Och eftersom han nämner att *kvinnan* ska låtsas som hon inte känner honom ifall frun ringer, så bör *kvinnan* inte kunna vara LW eftersom HD ju rimligtvis skulle ha vetat att LW de facto kände SD. Hon hade ju bl.a. vigt paret).
Intressant dock att det verkar vara en kvinna som HD antas känna, om tanke finns att hon kan tänkas ringa denne. Om det nu är SDs sms konversationer.
Ja, visst är det förvirrande! Nja, svårt att säga... Dom verkar ha tabbat sig en hel del i det här fallet också... Tänk bara hur långt tid det tog innan man hittade LWs kropp, trots att den enligt uppgift låg ca. 100m från hennes hem... Det är under all kritik... Helt patetiskt rent ut sagt!
Sen vet vi inte vilka nya uppgifter som framkommit, och resultat på diverse prov som skickats på analys, samt hur långt tid detta har tagit. Men det är nog ingen slump att man går in med insatsstyrkan och griper SD ena dagen, för att senare dagen efter även gripa HD (under dramatiska former).
SD måste ju ha gjort vissa medgivande och berättat något...➡ Sedan griper dom HD på uppgifterna som SD har berättat!? Varav rubriceringen troligtvis blir som den blir för HD, men troligtvis senare kommer att ändras! Sen vet vi inte om deras kompis JG har varit inblandat på något sätt, eller iallafall vetat mer än vad han gett sken av...
Vi får se helt enkelt... Men att SD och HD är skyldiga till detta, det tror jag stämmer!
Du skriver att dom grep HD på uppgifter som SD har berättat, frågan är om du är sné-tänd på riktigt. Jag protesterar mot dessa uppgifter å de kraftigaste, varför❔ därför jag vet till 100% att du ljuger i detta fallet.
Fast låter det inte lite överambitiöst för att inte säga totalt verklighetsfrämmande att LW skulle försöka låtsas som att hon inte känner SD om HD ringer? LW har ju vigt dem, de har umgåtts tillsammans?
"Om min fru ringer dig, låtsas att du inte känner mig"
Hmm vem skulle kunna skriva detta?
Inte SD till LW i alla fall - LW vigde ju honom och HD, klart hon vet att han också känner LW.
JG kanske skulle kunnat skriva det till SD eller LW- men det var väl ingen hemlighet att han kände SD väl....? Och kände LW?
Inte mig du skrev till, men det är precis vad åtminstone jag är mest inne på. Jag tycker också att ordval av ÅH tyder på det. Hon har uttalat sig om HD som ”(...) skäligen misstänkt för inblandningen i mordet (...)” (fanns en sekvens på AB där hon sa så, men som tyvärr försvann rätt snabbt efter att HD begärts häktad i lördags. Den sekvensen byttes då mot kommentar om när åtal senast ska vara väckt). SD har mig veterligen aldrig omnämnts i de termerna, ”inblandning”, åtminstone inte i nutid (?).
Här används ordet ”inblandning”, (dock ej citerat av ÅH):
Jag tror att SD varit den drivande och hon sekundär, där hon antingen hakat på eller dragits in/blandats in i det. Tvunget eller otvunget (jag lutar åt övertalad och känt sig tvungen, kanske manipulerad och fått ultimatum). Planerat eller oplanerat, och jag tror ett mellanting. Mörka tankar har nog funnits hos SD ett tag men att beslut fattades i hast. Det hastiga stöds för mig i att man utan tvekan bör ha vetat att LWs son skulle fylla år och att mörda modern i anslutning till födelsedagen vore något så grymt planerat. Det tyder för mig på att någonting plötsligt har blixtrat till, det har runnit över, och man har inte besinnat sig (vad?). Att man sedan verkar ha gjort ett bra jobb att städa efter sig kan tyda på att tankarna kring hur detta, om det skulle hända, skulle gå till har funnits tidigare.
Jag tror inte att det var det här HD alls ville utan att det i grunden är en produkt att SDs utlopp och beslut.
Bra skrivet. Kan mycket väl vara så.
Men på något sätt är både SD och HD partners i detta mord, i alla fall enl åkl. Det är ju sälland två marscherar i exakt samma takt - någon har nog drivit/gjort mer och någon annan mindre. Men tillsammans har de nog agerat- före mordet, under eller efter.