Citat:
Ursprungligen postat av
izzisbell
Jag har fortfarande svårt att ta in att det skulle vara HD som ensam utförde dådet. Om misstankegraden skulle ändras till sannolika kanske det kan ligga något i din teori...
Jag har funderat lite mer på "tillhygget" som användes vid dådet. Vad kan det ha varit? Visst diskuterades det i början av tråden? Men då hade det inte framkommit hur LW dog. Jag vill minnas att jag läst något om ett försvunnet basebollträ (som tillhörde LW eller något av barnen)?
Hiding har aldrig sagt att det använts ett tillhygge, det är bara ett antagande som florerar i tråden. Det är inte svårt att döda någon på annat sätt. Du behöver bara ge någon en rak höger, vederbörande blir lite dizzy och kommer direkt i underläge, väl nere på marken är det bara att sparka och eventuellt hoppa på skallen. Skriker någon så kväver du vederbörande med händerna som avslutning.
Om du är tyngre och har någorlunda teknik kan du brotta omkull vederbörande, såtta dig grensle över bröstkorgen och armarna och puncha rakt i nyllet och kväva vederbörande med din tyngd samtidigt. Och hatar du din motståndare kan du fortsätta skada ansiktet också efter att hon är utslagen och medvetslös.
Ännu ett scenario är att båda står upp och det viktiga är att du fäller din motståndare, det kan du i realiteten göra enkelt med benet. Den som hamnar på marken först lär förlora. Offer brukar liggandes försöka skydda huvudet och rulla ihop sig i fosterställning, då sparkar du på händerna och stampar tills greppet lossnar av frakturer på händerna. Sedan avslutar du med hopp och stamp på huvudet.
Titta på LW hon är en tunn spätta med lång smal hals, vad kan hon göra för motstånd? En tjej kan i princip döda henne utan tillhygge, om hon är vältränad och har mer tyngd och hyfsad teknik. Det finns tjejer som kan betydligt mer än att slita i håret och bitas, tro mig. Du behöver inte vara kickboxare för att få övertag över en 55 kilos spätta.
Att döda någon med övervåld mot huvudet och ansiktet tyder på att det är i högsta grad personligt, någon vill förinta LW, och sudda ut minnet av hennes existens. Bakom detta lär det ligga långvarig uppdämd vrede, ett hatbrott. En av de första uttalandena var att det var svartsjuka som var motivbild. Ser du på modus operandi vad gäller dödandet, så är det inte osannolikt.
HD har alla skäl i världen att känna svartsjuka. Lägg till några teskedar svek, en msk förnedring , en liter förolämpning, två kg social skam och avsluta med en msk kränkt självkänsla så får du en mix av svartsjukesoppa.
Däremot tror jag inte att LW skulle vara död idag om hon inte hängt efter SD också mot slutet, uppfattar henne som gränslös, och att hon inte kan ta ett nej, utan vill ha igenom sin vilja. Tänker på bilncidenten.
SD tror jag har dubbelspelat och forsatt med ett sexuellt förhållande också efter att lovat HD att avsluta kontakten med LW. Antagligen har han fört HD bakom ljuset och hävdat att LW hänger och klänger på honom fast han är ointresserad. Tänker på fotot då han klipper bort Lena från bilden.
Men så en dag förlorade han intresset för LW på riktigt och avgjorde sig för att satsa på familjelivet och det eggade LW att bita sig fast och det ställde till det för SD:s försoningsprocess med Hanna. Inget är så intressant som att avvisas av en redan upptagen man, som du haft ett hemligt förhållande med i flera år.
Däremot tror jag inte svartsjukan kan kopplas till SD utan HD. SD ville behålla fru och barn, och familjen som helhet intakt. Tror det var hans mål. Han är den som har mest att förlora på en fortsatt affär med LW. Därför dumpade han Lena.Tror inte han hatade Lena, men priset han får betala är att HD vill se LW död. Som i Rojo-fallet.
Jag tror det är lätt för SD att döda LW i fysisk bemärkelse, men inte psykologiskt, inte efter 6 år tillsammans. Hanna tror jag däremot klarar det både fysiskt och psykiskt. Raseriet är hennes avtryck i Lenas ansikte. Alternativt har de gemensamt och i samförstånd pucklat på LW tillsammans.
Efter LW:s död har de betett sig som partners in crime, när de umgåtts som ler och långhalm. De har väl behövt varandras mentala stöd. Skilsmässan tror jag bara är ett skådespel, en avledande manöver för att inte avslöjas. Brottet tror jag är planerat, med start när HD ansöker om skilsmässa, då den ingår som en del av planen.