2019-09-02, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har du någon källa på det?
I tråden nämns bara avspärrningar vid SD och LWs bostäder.
De kan naturligtvis gjort en husrannsakan utan avspärrning men...

Man kan ju också förbise saker i tråden, eller hur
Citera
2019-09-02, 09:40
Medlem
Senaste händelseförloppet är så omskakande. Jag har hela tiden misstänkt att HD har något litet finger med i det hela (sedan hon hoppade på planet med SD anade jag oråd).
Men jag har fortfarande svårt att ta in möjligheten att hon kan vara _delaktig_ alternativt ENSAM GM. Senaste scenarierna & teorier som har cirkulerat, om att hon skulle varit en "stalker" av LW och planerat mordet och tillslut skridit till verket låter oerhört långsökt. Och skrämmande. Som manuset till en ny deckare.

Jag har aldrig trott på att mordet var planerat. Teorin om att SD och HD tillsammans skulle ha planerat och gjort dådet tror jag inte heller är så troligt. Jag tycker att det mesta tyder på att det var ett mord i "stundens hetta".

HD kan ju ha fått syn på SD och LW och smygit efter dom...känt aggressionen växa och greppat ett "tillhygge" på vägen...
Citera
2019-09-02, 09:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men jag kan åtminstone inte lasta dem för det, att de gick "all in" på MGM är ju ganska naturligt med tanke på att det fanns historik av anmälningar mellan MGM och LW men vem av utredarna skulle ens i sin vildaste fantasi tro att MGM,s fru skulle vara med och ta livet av älskarinnan, det trotsar ju all rimlighet egentligen.

Det är ju lätt att vara efterklok men som det såg ut när de hittade kroppen efter LW så förstår jag att MGK gick under radarn.

Nä precis, skillnad vore om det var SD som hade hittats mördad. Då hade väl HD (och LW) varit på radarn. Man fann ju också ganska snabbt att SD och LW hade haft någon kontakt den dagen.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-02 kl. 09:55.
Citera
2019-09-02, 09:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä precis, skillnad vore om det var SD som hade hittats mördad. Då hade väl HD (och LW) varit på radarn.

Exakt och det hade fan varit mer naturligt om MGM hittats mördad av de båda, fanskapet hade ju fuckat upp bådas liv så där skulle det ju funnits ett gediget motiv till dådet.
Citera
2019-09-02, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tack för länken.
Här framgår vad vi har ett göra med:

JMs CV:

Min analys på mytomani var inte så illa.

@JokerMannen:
För att komma till insikt snabbare så kan du ju börja ändra ditt språkbruk.
Kommunikation mellan människor underlättas om man håller sig till samma språk.

Det var inget annat än ironi skrivet av mig, och då fanns det en anledning vid det tillfället att göra så.
Citera
2019-09-02, 09:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ja, tankarna går onekligen till SD's cache med det fängslande namnet "Playa del Kumla"...

Litet ironiskt att en geocachare nu har loggat SD's "Playa del Kumla"-cache med texten "Det finns fler sevärdheter i Kumla än en strand..."

Kanske ett meddelande riktat direkt till självaste CO (=SD)?

(Kan tilläggas att den geocachare som skrivit denna loggtext även befann sig på det tumultartade eventet i Sundsvall i vintras. H*n var dock ingen av dem som då skapade tidningsrubriker).

En annan geocachare skriver: "Något säger mig att CO inte kommer att underhålla burken på ett tag, och det är nog lika bra, det. Nu cachar vi oss vidare mot nya äventyr och njuter av friheten".
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-09-02 kl. 10:15.
Citera
2019-09-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tror dock att det är en annan kvinna än LW.

(Sms-konversationen torde ha ägt rum efter 2008 då han refererar till sin "fru". Och eftersom han nämner att *kvinnan* ska låtsas som hon inte känner honom ifall frun ringer, så bör *kvinnan* inte kunna vara LW eftersom HD ju rimligtvis skulle ha vetat att LW de facto kände SD. Hon hade ju bl.a. vigt paret).

JG fru?
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det där kommer bli intressant att få hum om vad som stämmer. Man skulle kunna hävda att hon inte skulle skrika som skyldig, men det beror ju på. Det omvända gäller nog också. Polisen kanske vet. Har hon blivit lurad bigtime av SD all denna tid så kan man förstå om hon skriker. Likaså om de haft en ök som han brutit när han åkte dit. Vad vet man.

Ska man taxera skriket i relation till gripande och häktning så bör hon ju allra minst ha hållt käften åt SD pga ngn ihopljuget scenario från hans sida. Och tänkt att det är hans problem mest. Det borde ju förvisso ha visat sig redan nu, tycker man. Nästa nivå, är det att hon dragits mer och mer in i hans garn och tänkande under förespegling att ”de har inget på honom”?

Ja, det skulle kunna vara på något/några av dessa sätt.

Det känns lite som att hon verkligen inte mått bra den senaste tiden. Tror att Sherlock skrev att hon såg sliten ut, och någon (eller han också?) att hon såg långt ifrån ut som på bilderna vi sett.

Mest känns det dock som att hon skriker ut efter en lång tids press som ökat dramatiskt efter SDs gripande.

Kanske har hon "tappat" det.
Kanske hon förstår att loppet är kört.

Om hon varit invaggad i att allt kommer att lösa sig, att han inte har haft med hennes död att göra alls, sedan blir han gripen på ett brutalt sätt och hon förstår att det är stor risk att det verkligen är sant att han är den skyldige. Att han har lurat henne. Att han inte är den hon trott...
Nu plötsligt blir hon också gripen.
Hon skriker ut i vrede, förtvivlan över vad han har gjort mot henne...
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
JG fru?

JG är inte gift.
Citera
2019-09-02, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God morgon @SmartaMarta666

HD's bostadsrätt genomsöktes av polisen under Tisdags-morgonen den 15 Maj år 2018.

Mvh/ @JokerMannen

Godmorgon JokerMannen!
Ja jag tänkte väl det att jag uppfattat det rätt, helt säker är man ju inte alltid på allt, tack så mycket! // SmartaMarta
Citera
2019-09-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det kan ju också vara att SD ville ha bort LW för att hon inte var intresserad av honom längre och HD var förbannad över att LW tagit bort hennes fuskcache plus att hon förstört deras äktenskap. De slog två flugor i en smäll.
Eller flera smällar, hårda.

Ja de kan ju eldat upp varann till bristningsgränsen länge...eller åtminstone den ene planerade att den andre skulle explodera...vem påverkade då vem??
Citera
2019-09-02, 09:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det skulle kunna vara på något/några av dessa sätt.

Det känns lite som att hon verkligen inte mått bra den senaste tiden. Tror att Sherlock skrev att hon såg sliten ut, och någon (eller han också?) att hon såg långt ifrån ut som på bilderna vi sett.

Mest känns det dock som att hon skriker ut efter en lång tids press som ökat dramatiskt efter SDs gripande.

Kanske har hon "tappat" det.
Kanske hon förstår att loppet är kört.

Om hon varit invaggad i att allt kommer att lösa sig, att han inte har haft med hennes död att göra alls, sedan blir han gripen på ett brutalt sätt och hon förstår att det är stor risk att det verkligen är sant att han är den skyldige. Att han har lurat henne. Att han inte är den hon trott...
Nu plötsligt blir hon också gripen.
Hon skriker ut i vrede, förtvivlan över vad han har gjort mot henne...
Otroligt så mycket energi du lägger på att upprätthålla din trångsynta bild av HD som jungfru Maria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in