2019-09-02, 07:47
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Godmorgon!

Både SD och HD blev väl belagda med restriktioner när de häktades.
Vad jag vet så är det då ej tillåtet att se på TV, lyssna på radio eller
läsa tidningar.

Telefonsamtal och besök måste godkännas av åklagaren.

Sjukt jobbigt för kontrollfreaket SD att inte kunna följa FB!
Citera
2019-09-02, 07:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det man funderar över är varför inte HD anhölls första gången, när de plockade in SD. De hade nog scenariot ganska klart för sig redan då. Något måste ju framkommit den här gången när SD anhölls.
Precis hade HD kroppsbesiktats i inledningen är det inte osannolikt mordet lösts i maj 2018
Dom gick "all in" på SD och negligerade HD.
Citera
2019-09-02, 07:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Har vi inte sett detta beteende hos andra som senare visat sig vara skyldiga?
Ett behov att att styra och få även den perifera omgivningen styrd åt ett visst håll.

Medan många andra som varit misstänkte men sedan visat sig vara oskyldiga, istället velat lägga locket på, krypa in i anonymiteten, få fortsätta med sitt liv tysthet. Kanske delgett och försäkrat sina närmaste om sanningen, men i övrigt låtit polisen sköta sin utredning i fred. Fast förvissad om att omgivningens åsikter inte behöver påverkas - sanningen kommer till slut fram.

Denna drift att vara nära utredningen, att tycka till, bidra och påverka brukar ju rätt ofta visa sig vara den skyldiges attribut. Särskilt om denne inte har naturliga skäl, ex är en nära anhörig.

Jag kan inte säga att jag har följt tillräckligt många fall för att kunna känna att jag vet så mycket om det beteende som du beskriver (vara utredningen nära), men visst har man läst/sett några fall.

Själv tänker jag på Snäll-Bengt (kallades han inte så?) och ett fall i England där en skolvaktmästare dödade två grannflickor som gick förbi hans hus.

I detta fall tänker jag på SDs förslagna beteende som @Medinsyn skrev om och påstod att SD blivit kontaktad för att hjälpa till på morgonen då hon försvunnit. Direkt innan polis hade infunnit sig hade SD redan tagit redan på vilka personer hon hade haft kontakt med kvällen innan och hade alla tidpunker klart för sig när de kom på plats.

• Dessa tidpunkter och personer delgav han enligt @Medinsyn polisen direkt när de anlände på plats---
  • Och enligt ett par postare har SD även delgivit sin version till grannarna----
  • Jag förmodar att han inte bara delgivit sin version till dom, utan säkert haft en hel del frågor----
  • Ganska praktiskt att ha dessa frågor besvarade när polisen förhör honom. Då kan man anpassa sin historia redan från start----
Kontroll, kontroll, kontroll...
Citera
2019-09-02, 07:56
Medlem
Citat:
Det man funderar över är varför inte HD anhölls första gången, när de plockade in SD. De hade nog scenariot ganska klart för sig redan då. Något måste ju framkommit den här gången när SD anhölls.

Det tror jag absolut inte att dom hade! Att det kunde handla om ett eventuellt "svartsjukedrama/motiv" gick dom ut med direkt, men HD:s eventuella inblandning/delaktighet tror jag inte dom hade en susning om. Till en början låg all fokus på SD...
Citera
2019-09-02, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Godmorgon!

Både SD och HD blev väl belagda med restriktioner när de häktades.
Vad jag vet så är det då ej tillåtet att se på TV, lyssna på radio eller
läsa tidningar.

Telefonsamtal och besök måste godkännas av åklagaren.
Att de inte får ha tillgång till någon media förstår jag.

Tänkte på om barnen önskade träffa någon eller båda om de kan få göra det... kanske åklagaren isf har möjlighet att uppfylla deras önskan.

Om det är både SD/HD som är GM önskar jag så att HD:s föräldrar inte är inblandade (hjälpt HD) på något sätt så de kan ta hand om dessa stackars barn!
Citera
2019-09-02, 07:59
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Sjukt jobbigt för kontrollfreaket SD att inte kunna följa FB!

Har du bevis på att han har gjort det?
Citera
2019-09-02, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan inte säga att jag har följt tillräckligt många fall för att kunna känna att jag vet så mycket om det beteende som du beskriver (vara utredningen nära), men visst har man läst/sett några fall.

Själv tänker jag på Snäll-Bengt (kallades han inte så?) och ett fall i England där en skolvaktmästare dödade två grannflickor som gick förbi hans hus.

I detta fall tänker jag på SDs förslagna beteende som @Medinsyn skrev om och påstod att SD blivit kontaktad för att hjälpa till på morgonen då hon försvunnit. Direkt innan polis hade infunnit sig hade SD redan tagit redan på vilka personer hon hade haft kontakt med kvällen innan och hade alla tidpunker klart för sig när de kom på plats.

• Dessa tidpunkter och personer delgav han enligt @Medinsyn polisen direkt när de anlände på plats---
  • Och enligt ett par postare har SD även delgivit sin version till grannarna----
  • Jag förmodar att han inte bara delgivit sin version till dom, utan säkert haft en hel del frågor----
  • Ganska praktiskt att ha dessa frågor besvarade när polisen förhör honom. Då kan man anpassa sin historia redan från start----
Kontroll, kontroll, kontroll...

Ja det är häpnadsväckande så likgiltigt oberörd och rå han måste vara som bara timmar efter mordet agerar som om han vill hjälpa till att hitta henne medans han faktiskt då vet att hon ligger mördad bakom planket...tycker han att det är spännande så måste han väl vara psykopat ut i fingerspetsarna?
Citera
2019-09-02, 08:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om det är både SD/HD som är GM önskar jag så att HD:s föräldrar inte är inblandade (hjälpt HD) på något sätt så de kan ta hand om dessa stackars barn!
Hur gamla är HD:s föräldrar?
Citera
2019-09-02, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Har du bevis på att han har gjort det?
Bevis är nog svårt med tanke på anonymiteten men det går att lägga ihop lite saker och hur text är skriven osv.
Citera
2019-09-02, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hur gamla är HD:s föräldrar?
Ingen aning... men borde vara pensionärer (runt 65-årsåldern).

Tänker att de kan ta hand om barnen i detta akuta skede.
Citera
2019-09-02, 08:30
Medlem
Citat:

Ja det vore ju smart. Tror du att de får ta hand om barnen i det akuta läget, när alla mår skit, säkert mor-föräldrarna också och faktiskt inte kan uteslutas kunna påverka barnen negativt eller att de faktiskt är medskyldiga på något vis då fallet inte ännu är löst?
Citera
2019-09-02, 08:32
Medlem
sommarljums avatar
Citat:

HDs föräldrar är båda födda 1951.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in