Citat:
Ursprungligen postat av
krauthammer
Det glädjer mig enormt att alla andra partier kan samtala med varandra och att SD får fortsätta stå i kylan.
Röstar inte på SD, eller sossarna... Men hur kan detta på riktigt glädja dig, jag tycker det e lite skrämmande att vi säger att vi är en demokrati samtidigt som 17% eller något av Sveriges befolkning totalt ignoreras. Håller inte med deras politik men man måste väll ändå stå upp för demokratin, bjud in dom, lystna på deras förslag, dom behöver ju inte använda det, men iallafall visa befolkningen att alla har en röst, oavsett vad man tycker om den. Genom att ignorera dom så skapar dom bara mer ilska och nästa val kommer säkert fler rösta på dom. Inte för dom tycker det är ett bra parti, utan för att regeringen ignorerar en sån stor andel av befolkningen. Hade dom från början redan börjat ta något förslag här och där vid 2010-12 så hade SD antagligen inte haft över 10%.... Min tanke iallafall. Oavsett vad ett parti står för så ska man inte ignorera en sådan stor del av befolkningen, det är fegt och ett hån mot demokratin.