2019-09-01, 23:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Har du någon teori om varför han inte gjorde det?
Tittade på SD:s FB och slimet har sedan årsskiftet skänkt pengar till olika välgörenheter. Ska han verka god™️ eller? En sån hycklare som spelar god när han i verkligheten är ett as.
Håller med dig också att jag tyckte det var bra med en rak höger av han som gav den😁 Det var nog inte så farligt för jag läste inte att han kravlade runt på golvet och plockade upp sina tänder. Nä helt rätt gjort!

Det fetade: Skänkt pengar och skrutit om
det på Facebook?
Vilken tönt!

Nej, han la sig på golvet och grät medan
hans kompisar fick skydda honom.
Det blir intressant när han kommer till
fängelset och inte har något järngäng
som kan försvara honom.
Citera
2019-09-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Flyttat till en bostad mitt mellan exmaken och dennas älskarinna med i det närmaste direkt utsikt över den senares trädgård/baksida. Känns inte som att släppa taget. Känns snarare lite osunt fixerat.

Och detta med brodern har vi ju äntligen tagit oss förbi i tråden.

Lutar alltmer åt att HD inte alls hade släppt taget.

Jao just läget av den nya bostaden känns en smula besynnerligt, det håller jag med om.
Fast visst var det HD som var drivande till separationen?
Jag minns inte vilket år hon fick kännedom om otroheten? Var det i samband med LW:s polisanmälan?Och hur långt efter det var det som dom separerade? Det hann väl gå ett år eller två?

Det känns långsökt att HD skulle fått någon "hangup" på LW, besluta sig för att bosätta sig just precis där hon gjorde bara för att kunna hålla span på eventuellt fortsatt umgänge mellan henne & SD...
Förmodligen ville hon bo kvar inom området p.g.a av barnen och så föll sig slumpen att just den bostaden blev till salu...
Citera
2019-09-01, 23:12
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
En del har menat att det var pga bostadsbrist men HD var enligt uppgifter barnfödd i Örebro så hon borde ha nog stort socialt nätverk för annan åtminstone tillfällig lösning än en sådan jobbig plats.

Sedan var hon nog köpstark för att skaffa en bostadsrätt vilket borde ha breddat hennes utsikter att hitta en mer harmonisk plats än mellan den otrogne exmaken och hans älskarinna om hon verkligen velat detta.

Min spekulation är att hon ville kontrollera om SD och LW fortsatte att ses trots kontaktförbudet hon utfärdat. Alternativt, att hon var besatt av LW (hat, avundsjuka, stalkingbeteende?) och inte kunde släppa den känsla av förnedring och kränkthet som hon med all rätt kände – men tyvärr enbart projicerade på LWs skuldkonto.

Ja det är i alla fall så stört att hälften hade räckt... Man flyttar ju hellre hem till sina päron tillfälligt eller var f-n som helst. SISTA PLATSEN PÅ JORDKLOTET att flytta till är mellan maken och hans älskarinna. Bara den detaljen visar ju på att detta var dömt att gå åt helvete.
I normala fall så ber man om att bli utlöst ur den gemensamma bostaden och sen köper man sig en ny tillräckligt långt bort för att inte se varken karln eller älskarinnan. Punkt. Typ.
Citera
2019-09-01, 23:13
Medlem
Citat:
Flyttat till en bostad mitt mellan exmaken och dennas älskarinna med i det närmaste direkt utsikt över den senares trädgård/baksida. Känns inte som att släppa taget. Känns snarare lite osunt fixerat.

Och detta med brodern har vi ju äntligen tagit oss förbi i tråden.

Lutar alltmer åt att HD inte alls hade släppt taget.
Om hon nu är lite introvert så är hon kanske en sån som vänder allt inåt och inget visar så andra ser der. Kanske har hatet grott i henne samtidigt som hon ökat dosen av benzo?
Hon gick kanske från brukare till missbrukare och blandade hej vilt. Hon var väl sjukskriven en hel del också och då kanske bruket eskalerade. Någon skrev något i stil med att LW och hon (HD) hade haft något bråk eller dispyt tiden före mordet och detta har gött hennes hat.
Vidare tänker jag att sätter Lena dog på är fyllt av hat. När man slår någon så mycket i ansiktet ser jag som någon som vill förstöra hennes fina ansikte och göra henne ful. En svartsjuks handling. Jag börjar också tro att det är hon som initierat det hela men att båda varit delaktiga. Ett hatbrott.
Citera
2019-09-01, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Himlans förvirrande just nu alltså. Men om dom båda nu skulle befunnit sig på platsen, borde dom inte funnit spår/DNA t.e.x från HD långt tidigare? Spår från SD borde vara enklare att "förklara sig ur" än spår från HD...
Ja, visst är det förvirrande! Nja, svårt att säga... Dom verkar ha tabbat sig en hel del i det här fallet också... Tänk bara hur långt tid det tog innan man hittade LWs kropp, trots att den enligt uppgift låg ca. 100m från hennes hem... Det är under all kritik... Helt patetiskt rent ut sagt!

Sen vet vi inte vilka nya uppgifter som framkommit, och resultat på diverse prov som skickats på analys, samt hur långt tid detta har tagit. Men det är nog ingen slump att man går in med insatsstyrkan och griper SD ena dagen, för att senare dagen efter även gripa HD (under dramatiska former).

SD måste ju ha gjort vissa medgivande och berättat något... Sedan griper dom HD på uppgifterna som SD har berättat!? Varav rubriceringen troligtvis blir som den blir för HD, men troligtvis senare kommer att ändras! Sen vet vi inte om deras kompis JG har varit inblandat på något sätt, eller iallafall vetat mer än vad han gett sken av...

Vi får se helt enkelt... Men att SD och HD är skyldiga till detta, det tror jag stämmer!
Citera
2019-09-01, 23:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du tyckte det var ok att kritisera LW men nu tycker du inte det är ok att kritisera JG.
Vem av dem är mest oskyldig?

Jag är inte förvånad.
Rosamund har kritiserat brottsoffer förr, bl.a i Nella/Fagerstatråden och fick där väldigt mycket mothugg, bla från den duktiga skribenten develi, och lämnade flera gånger argt tråden i protest.
Citera
2019-09-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade: Skänkt pengar och skrutit om
det på Facebook?
Vilken tönt!

Nej, han la sig på golvet och grät medan
hans kompisar fick skydda honom.
Det blir intressant när han kommer till
fängelset och inte har något järngäng
som kan försvara honom.
Vem försökte han lura
Ha ha kan se det framför mig. Nästa gång kanske tänderna ryker.
Tönt är en bra beskrivning. Fattar inte hur någon kan falla för hans typ. Synd att kalla honom för man..
Citera
2019-09-01, 23:18
Medlem
Citat:
En del har menat att det var pga bostadsbrist men HD var enligt uppgifter barnfödd i Örebro så hon borde ha nog stort socialt nätverk för annan åtminstone tillfällig lösning än en sådan jobbig plats.

Sedan var hon nog köpstark för att skaffa en bostadsrätt vilket borde ha breddat hennes utsikter att hitta en mer harmonisk plats än mellan den otrogne exmaken och hans älskarinna om hon verkligen velat detta.

Min spekulation är att hon ville kontrollera om SD och LW fortsatte att ses trots kontaktförbudet hon utfärdat. Alternativt, att hon var besatt av LW (hat, avundsjuka, stalkingbeteende?) och inte kunde släppa den känsla av förnedring och kränkthet som hon med all rätt kände – men tyvärr enbart projicerade på LWs skuldkonto.

Låter som rena deckarromanen ju...
Citera
2019-09-01, 23:21
Medlem
Citat:

Ja jag tror också hon var besatt av hämd på dom båda två.
Jag tror hon grävde en mycket djup grop för dom båda och som hon själv faller djupast i till slut.
Citera
2019-09-01, 23:21
Medlem
Det känns onekligen som att HD ser att LW är ute ensam på kvällspromenad. HD går till attack och slår ihjäl LW. HD går hem till SD och ber om hjälp att gömma undan kroppen.

Hade SD planerat detta hade han antagligen lyckas lura ut LW till skogen där mordet kunnat göras med mindre risk för upptäckt. SD har som skattletare kunskap om dussintals platser i Kilsbergen där en kropp kan gömmas.

Ingen är så korkad att man planerar att slå ihjäl en person mitt i ett bostadsområde och riskera att grannar blir vittnen. Ser det därför inte som att SD och HD planerat att göra det tillsammans.

HD har inte planerat händelsen utan grabbat tag i första bästa mordvapen. Efter att LW dött/blivit medvetslös har hon fått panik och rusat hem till SD. Han har då inte sett någon annan utväg än att hjälpa HD.
Citera
2019-09-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khatia
Fantastiskt bra polisarbete!, Örebro polisen sitter på otrolig kunskap och styrning!. Tur att detta fallet inte hände i Karlstad. Då hade det fallet varit lagt på is och utredare suttit som fågelungar och bara gapat och inte förstått något!.. All creed till Örebro polisen!.. Fan så bra jobbat!. Med rätt chefer och kompetent personal, är Örebro polisen ett starkt slående team!. Lyfter på hatten!. Från en stolt rakryggad samhällsmedborgare!👍
Ja efter några turer så hände det! Underbart.
Och Malmöpolisen hade kanske inte heller klarat det för där är det vilda västern. Tycker synd om polisen där. Fast de fixade det bra med en gammal vän till mig som blev skjuten när han skottade. Jäklar vad de låg i. De sa att om de så skulle tömma pildammen fick det bli så. De klarades upp men tyvärr lågt straff.
Citera
2019-09-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khatia
Fantastiskt bra polisarbete!, Örebro polisen sitter på otrolig kunskap och styrning!. Tur att detta fallet inte hände i Karlstad. Då hade det fallet varit lagt på is och utredare suttit som fågelungar och bara gapat och inte förstått något!.. All creed till Örebro polisen!.. Fan så bra jobbat!. Med rätt chefer och kompetent personal, är Örebro polisen ett starkt slående team!. Lyfter på hatten!. Från en stolt rakryggad samhällsmedborgare!👍

KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding är otroligt skicklig inom sitt arbete och har stor kompetens och hon kommer aldrig att ge upp detta fallet för än hon har rott båten i land och fått dräggen inburade bakom lås och bom.

Det är högst troligast sagt, att nu är det slut på SD's👤 badande i olika laguner och sitt ridande på Islandshästar, inga fler burkletande i skog och mark med grillad korv och HD's👤 potatis-sallat, även härtill sagt är det slut på alla kramkalas, han får nog fortsättningsvis hålla sitt kramkalas med fängelsets sängkudde

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in