2019-09-01, 08:38
Medlem
zebra121s avatar
Liverpool är så fruktansvärt jäkla sylvasst. Tror absolut att de kommer vinna ligan i år igen. Burnley borta städar man av enkelt. Bevis nog?

Swansea City går bättre nu än utan Potter. Orsak?
Citera
2019-09-01, 08:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
3-0 på Turf Moor är lättare sagt än gjort. Liverpool och City är verkligen både ett och två nummer större än alla andra i ligan nu för tiden, gäller ”bara” att hitta nivån och inte ha väldigt mycket oflax (läs: City-Spurs) så vinner man sina matcher.

Det enda orosmolnet är väl stämningen mellan Mane och Salah. Utgår från att Manes vrede kom av att Salah inte passar utan nästan alltid söker avslut själv. Stora målskyttar är och måste vara ego, men det finns gränser. Salah kunde spelat fram Firmino men tog själv avslut med högern rätt på. Han kunde släppt till Mane som var helt ren men valde igen avslut själv, backen rensade. Assisten till Firmino var högst omedveten, han letade eget avslut.

Två tuppar i hönshuset. Båda vill vara stjärnan, ingen av dem vill att den andre lyckas bättre än dem. Att spela fram Mane till öppet mål vill Salah helst inte göra. Typ.

Den som lever får se var det landar. Även om jag verkligen gillar Mane som spelare (för mig klart bättre än Salah) så är jag rätt säker på att han vill till någon av de spanska jättarna om chansen ges. Och kommer bråka, likt han gjort i föregående klubbar. Sticker nästa sommar om tillfälle ges?

————-

United och Chelsea - ursäkta röran, vi bygger om. Hur mycket tid får Ole och Frank?

Av det jag sett tycker jag Chelsea har saker som pekar i en spännande riktning - Mount, Abraham och Pulisic. Även Emerson. Men det kommer inte rädda jobbet vid en 10e-plats. Svår sits, som jag skrev när Frank tog jobbet - varför nu? Kunde väntat på ett gynnsammare tillfälle att ta det (lex Zidane). Inte så att om du tackar nej dröjer det tio år till nästa gång det blir ledigt.

United kommer få kämpa för den där fjärdeplatsen. Kan räddas av att konkurrenterna också har stora problem. Förutsatt att typ inte Leicester tar sig in i top6, borde väl United kunna hamna före Chelsea och Arsenal. Men lätt blir det inte. ”Alla” visste vad klubben behövde under sommaren, hade behövts minst en mittfältare till. Och alternativ i anfallet nu när man släppt både Alexis och Lukaku. Som tröst ser iaf Wan-Bissaka och James ut att kunna bli riktigt bra. Kunde inte avgöra igår ifall James inlägg från kanten var för dåliga eller om det var anfallarna som inte befann sig där de borde vara. Obekväm fråga för United: behövs det en mittback till? Lindelöf viker verkligen ner sig ibland. Nu var gårdagens förlorade nickduell mot Vestergaard inte värsta exemplet - dansken är 2 kilometer lång - men ett i raden av exempel där Lindelöf blir uppkäkad av motståndare.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2019-09-01 kl. 08:51.
Citera
2019-09-01, 08:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Liverpool är så fruktansvärt jäkla sylvasst. Tror absolut att de kommer vinna ligan i år igen. Burnley borta städar man av enkelt. Bevis nog?

Liverpool är en 3-månaderskada på Robertson, van Dijk, Salah, Mane, Firmino från att börja kryssa/förlora och få kämpa för fjärdeplatsen.

Elvan är världsklass, kan slå alla lag i världen. Men plocka bort en av spelarna ovan och reserverna kommer inte ha samma egenskaper, spelet kommer hacka och resultaten utebli.

Jämför med City som var utan KdB i fjol och kommer få klara sig utan Sane och Laporte (?) ett tag. De kommer antagligen inte förlora särskilt mycket slagkraft av det.
Citera
2019-09-01, 19:29
Medlem
Citat:

Swansea City går bättre nu än utan Potter. Orsak?

Vinna ligan i år igen? City vann ju förra säsongen
Citera
2019-09-01, 19:45
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Vinna ligan i år igen? City vann ju förra säsongen

Haha, sorry. Men mening är att de kommer vara med och kan vinna den (även) i år.
Citera
2019-09-01, 21:19
Medlem
Citat:
Haha, sorry. Men mening är att de kommer vara med och kan vinna den (även) i år.

Det tar emot att säga det som Utd fan men Liverpool ser helt klart ut att fortsätta i samma klass som förra säsongen så jag håller med dig, helt klart en av två favoriter till ligatiteln
Citera
2019-09-02, 13:06
Medlem
Etrades avatar
Det var en oerhört underhållande match igår mellan Arsenal och Tottenham.
Jag kan inte minnas på rak arm när jag senast såg en match med så högt tempo.

Arsenal spelade riktigt bra anfallsfotboll och var det bättre laget.
Spurs gick ändå för segern och det blev livsfarligt i varje 3 vs 3-kontring.

Båda målvakterna stod för ett antal fina räddningar.

Jag antar att för den neutrala var det en fröjd att se.
Men för en annan som håller på Spurs så var det snarare ett svajande mellan hopp och förtvivlan, detta samtidigt som man hade hjärtat konstant i halsgropen.

Jag tror båda lagen kan gå iväg med mycket positivt från matchen. Det är ju denna nivå som lagen ska hålla.
Båda lagen har varit direkt bleka i de första 3 omgångarna så detta var nog något som båda lagen behövde.
Citera
2019-09-02, 13:15
Avslutad
En sak som slår mig är hur tempot i de största ligorna har blivit mer furiöst överlag. Det går nästan inte att vinna titlar utan att ha tempo, press och teknisk skicklighet över alla lagdelar. Något jag personligen tror blev spiken i Mourinhos kista. Han känns helt utdaterad i det avseendet. Rå styrka och underdog-stilen räcker inte särskilt långt längre, vilket var hur Mou peakade med Inter.
Citera
2019-09-02, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade

Men för en annan som håller på Spurs så var det snarare ett svajande mellan hopp och förtvivlan, detta samtidigt som man hade hjärtat konstant i halsgropen.

Jag tror båda lagen kan gå iväg med mycket positivt från matchen. Det är ju denna nivå som lagen ska hålla.
Båda lagen har varit direkt bleka i de första 3 omgångarna så detta var nog något som båda lagen behövde.

Jag håller med, det var en mycket bra match. Flera sevärda matcher i Europa helgen som gick.
Citera
2019-09-02, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade

Håller med dig i mycket av det du skriver. Tycker Lloris gör en (överlag) bra match. Leno gör också ett par stycken klassräddningar, dock så lämnar han en hel del enkla returer, rakt ut mer eller mindre. Bland annat vid Eriksens 1-0 mål, ser dock ut som han har lutning på fel håll från början, men tycker att det är så pass löst så han ska kunna avfärda det skottet bra mycket bättre.

Tycker det är en poäng som båda lagen borde känna är okej, dock så är det ju just dessa matcherna som är oerhört viktiga att plocka tre poäng på, för att kunna knipa åt sig en top 4 pos.

Som gooner så ser jag en väldigt fin utveckling på Guendouzi från förra säsongen, även om han har mer att jobba på, fin assist och mycket vilja i honom, aggressivt spel igår.

Ceballos fortsätter vara intressant, energiskt inhopp, även om han har lite konstiga idéer för sig ibland.

Pepe visar återigen att han besitter en bra teknik och snabbhet, dock så kommer han behöva mer tid på sig för att anpassa sig till ligan, men jag tror att han kommer kunna göra sig bättre och bättre. Hade varit skönt om han hade kunnat få göra lite poäng snart för att öka självförtroendet.

Skönt att Mkhi lämnar.
Citera
2019-09-03, 01:49
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Hur länge tror ni Leicester kommer att hålla Topp 4-position?

/The Golfer
Citera
2019-09-03, 08:22
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Hur länge tror ni Leicester kommer att hålla Topp 4-position?

/The Golfer
Inte särskilt länge.
Fram till omgång 8 max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in