Citat:
Ursprungligen postat av
Etrade
Det var en oerhört underhållande match igår mellan Arsenal och Tottenham.
Jag kan inte minnas på rak arm när jag senast såg en match med så högt tempo.
Arsenal spelade riktigt bra anfallsfotboll och var det bättre laget.
Spurs gick ändå för segern och det blev livsfarligt i varje 3 vs 3-kontring.
Båda målvakterna stod för ett antal fina räddningar.
Jag antar att för den neutrala var det en fröjd att se.
Men för en annan som håller på Spurs så var det snarare ett svajande mellan hopp och förtvivlan, detta samtidigt som man hade hjärtat konstant i halsgropen.
Jag tror båda lagen kan gå iväg med mycket positivt från matchen. Det är ju denna nivå som lagen ska hålla.
Båda lagen har varit direkt bleka i de första 3 omgångarna så detta var nog något som båda lagen behövde.
Håller med dig i mycket av det du skriver. Tycker Lloris gör en (överlag) bra match. Leno gör också ett par stycken klassräddningar, dock så lämnar han en hel del enkla returer, rakt ut mer eller mindre. Bland annat vid Eriksens 1-0 mål, ser dock ut som han har lutning på fel håll från början, men tycker att det är så pass löst så han ska kunna avfärda det skottet bra mycket bättre.
Tycker det är en poäng som båda lagen borde känna är okej, dock så är det ju just dessa matcherna som är oerhört viktiga att plocka tre poäng på, för att kunna knipa åt sig en top 4 pos.
Som gooner så ser jag en väldigt fin utveckling på Guendouzi från förra säsongen, även om han har mer att jobba på, fin assist och mycket vilja i honom, aggressivt spel igår.
Ceballos fortsätter vara intressant, energiskt inhopp, även om han har lite konstiga idéer för sig ibland.
Pepe visar återigen att han besitter en bra teknik och snabbhet, dock så kommer han behöva mer tid på sig för att anpassa sig till ligan, men jag tror att han kommer kunna göra sig bättre och bättre. Hade varit skönt om han hade kunnat få göra lite poäng snart för att öka självförtroendet.
Skönt att Mkhi lämnar.