2019-09-01, 17:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad är det som säger att kvinnan som mannen pratade med var LW? Det kanske var en annan kvinna som SD kände väl?

Är du också inne på att rösterna kan ha tillhört SD och HD?
Citera
2019-09-01, 17:13
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hur får du in MGK (HD) i den där uppräkningen?

Åklagare Hiding verkar ju övertygad att MGK är skyldig till mord.

Tvivlar du på att MGK är skyldig?

Ja, jag tvivlar på att HD skulle ha deltagit aktivt i mordet som de är misstänkta för. Däremot har jag inte svårt att tänka mig att hon kan ha agerat som medhjälpare med "städning" av olika slag och skyddat honom efteråt.
Citera
2019-09-01, 17:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ja, jag tvivlar på att HD skulle ha deltagit aktivt i mordet som de är misstänkta för. Däremot har jag inte svårt att tänka mig att hon kan ha agerat som medhjälpare med "städning" av olika slag och skyddat honom efteråt.

Ok, då förstår jag.

Du är inte lite förvånad då över att rubriceringen de satte på henne var "skäligen misstänkt" för mord?

Hiding och utredarna måste ju vara stensäkra på att hon varit med i dådet, annars hade de gått på något mjunigt som "skyddande av brottsling".

Städning och skydd tror jag är uteslutet av dem.
Citera
2019-09-01, 17:23
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Citat:
Ok, då förstår jag.

Du är inte lite förvånad då över att rubriceringen de satte på henne var "skäligen misstänkt" för mord?

Hiding och utredarna måste ju vara stensäkra på att hon varit med i dådet, annars hade de gått på något mjunigt som "skyddande av brottsling".

Städning och skydd tror jag är uteslutet av dem.

Nja HD anses nog som misstänkt för mer än enbart cover up efteråt Hon är häktat som misstänkt för mord precis som SD.
Citera
2019-09-01, 17:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nja HD anses nog som misstänkt för mer än enbart cover up efteråt Hon är häktat som misstänkt för mord precis som SD.

Exakt, hade Hiding och utredarna trott att hon agerat städgumma så hade de gått för en annan orsak till häktning.

De gick "all in" och då ska den nog mycket till för att tro att MGK skulle vara städhjälp och beskyddare av MGM.
Citera
2019-09-01, 17:26
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Rent teoretiskt kan det nog stämma att det i olika kretsar har varit snack om att HD haft alibi, vilket man inte kan klandra dessa personer för. Eftersom hon ju inte heller anhölls i utredningens intialskede så lutar det nästan emot att hon rent av hade ett alibi.

Frågan är bara vem som gett henne det och huruvida det faktiskt på senare tid visade sig vara ett falskt alibi.

Tack för svar! Ja, lite intressant är allt detta som kommer att nystas upp framöver.

Mvh
/FS
Citera
2019-09-01, 17:27
Medlem
flixa81s avatar
Någon kunnig som kan svara på om skäligen misstänk betyder att man varit delaktig/aktiv i mordet? Måste det varit Hanna som varit med och utdelade de dödande slagen? Om hon fått SD till att döda LW men ej själv deltog skulle hon då varit anhållen skäligen misstänkt för anstiftan till mord istället?
Hoppas någon förstår min fråga?
Rubriceringen innebär att hon varit med och misshandlat LW till döds?
Vill få fram om hon kan ha haft någon annan roll i mordet än dödsmisshandeln och det då ändå blir samma rubricering?
Citera
2019-09-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den fetade meningen tycker jag visar vad SD hade för problem med LW.
Med sin öppna, positiva och energiska personlighet verkar hon ha varit attraktiv för många män.
Det kunde han inte acceptera.
Istället skyllde han på henne.

Om någon kände sig uppvaktad av henne så bör de väl ganska snart ha fått veta att hon inte var intresserad.
Så vad var problemet?
Ska kvinnor skuldbeläggas för att de är attraktiva?
Det problemet tycker jag är vanligt tyvärr. En del män tar ett leende helt fel och tror man är intresserad. Går säkert på andra hållet också men ja vissa män tolkar nog lite tokigt och SD var kanske en av dem. Ja han klarade nog inte om hon nu hade den personligheten och många visade intresse för henne. Kontroll och äganderätt kanske.
Citera
2019-09-01, 17:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Någon kunnig som kan svara på om skäligen misstänk betyder att man varit delaktig/aktiv i mordet? Måste det varit Hanna som varit med och utdelade de dödande slagen? Om hon fått SD till att döda LW men ej själv deltog skulle hon då varit anhållen skäligen misstänkt för anstiftan till mord istället?
Hoppas någon förstår min fråga?
Rubriceringen innebär att hon varit med och misshandlat LW till döds?
Vill få fram om hon kan ha haft någon annan roll i mordet än dödsmisshandeln och det då ändå blir samma rubricering?

Det är väl klart att det är just det som det betyder?

Allt annat sattyg som MGK hade kunnat ställt till med i fallet skulle ju rubricerats annorlunda.

Rubriceringen säger att hon har varit delaktig i dådet.
Citera
2019-09-01, 17:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Hur får du in MGK (HD) i den där uppräkningen?

Åklagare Hiding verkar ju övertygad att MGK är skyldig till mord.

Tvivlar du på att MGK är skyldig?

Så svårt att få in henne är det kanske inte. Paret D har kanske dryftat senaste årets händelser. HD kanske nämnt att LW tagit kontakt för att "prata ut", HD kanske nämnt mer specifikt vad LW talat ut om. De båda kanske ilskar till och bestämmer sig för att gemensamt ta kontakt för att göra klart att det är över, man vill visa en enad front mot LW. Men under "samtalet" rinner någons humör och sans över?
Citera
2019-09-01, 17:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Så svårt att få in henne är det kanske inte. Paret D har kanske dryftat senaste årets händelser. HD kanske nämnt att LW tagit kontakt för att "prata ut", HD kanske nämnt mer specifikt vad LW talat ut om. De båda kanske ilskar till och bestämmer sig för att gemensamt ta kontakt för att göra klart att det är över, man vill visa en enad front mot LW. Men under "samtalet" rinner någons humör och sans över?

Det var inte det jag var ute efter utan i uppräkningen från den användaren så lyste MGK med sin frånvaro när det gällde negativa saker, däremot fanns det ju en uppsjö gentemot MGM.
Citera
2019-09-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Undrar om den tjejen har ändrat uppfattning om SD efter att han blivit häktad som skäligen misstänkt för mord? Kanske ses hans gamla "skämtsamma" ord med nya ögon nu.

Jag tror att de som litat blint på SD kommer fortsätta med det tills de har fått ta del av kommande FUP eller läst medias rapportering från den kommande rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in