Citat:
Ursprungligen postat av
Tystnad
Detta var på Tolkcentralen som servar Döva han skulle vara en av flera i växeln, antar tanken vara att han inte skulle svara i telfon utan enbart jobba med datorn.
Det finns en tendens har jag sett att döva jobbar inom dom institutioner som har med döva att göra, antar det har med gemenskap att göra.
Det känns som ett solklart fall av diskriminering av människor med fullgod hörsel. Hoppas verkligen att det inte var några sådana med likvärdig kompetens som sökte dessa arbeten.
Detta med statlig inblandning, jag tycker att man ska skilja på offentlig verksamhet och privat verksamhet. När jag som företagare behöver fylla en tjänst, så ska jag kunna göra det på vilka mjuka värden och känslor som helst. Detta är en investering och en ganska stor affär. Ingen tar i stort sett några risker utom jag. Min verksamhet, mitt beslut. Ursäkta, lite offtopic, men en del i tråden som verkar resonera som att arbetsgivare är bovar och att som arbetssökande ska man banne mig inte behöva anpassa sig efter verkligheten.