Citat:
Ursprungligen postat av
smoerrebom
Ja det är verkligen märkligt hur en person med så hög intellektuell kapacitet och förmåga att försörja sig själv ändå väljer att skaffa barn med högkriminellt drägg. En viktig lärdom jag har skaffat i livet är att när jag träffar en kvinna som börjar snacka om att hon har haft med nån som var kriminell eller lurat henne eller misshandlat henne så är det dags att distansera sig.
Det här har inte med sjukdom att göra. Det handlar om att Sverige har blivit ett allt mer segregerat och ojämlikt samhälle. I sådana samhällen kommer det alltid att finnas folk som gör vad som helst för att få sin del av kakan. Sånt här är vardagsmat i USA och ju mer likt Sverige blir desto mer sånt här kommer vi få se. Det är bara vänja sig.
Jag får inte ihop det, iraniersvenskar brukar vara väldigt rationella och beräknande, nästan kalla. Att hon har dragit sig till den här personen är för mig obegripligt. Hur hennes föräldrar kan ha accepterat den här mannen, det går inte ihop. Vidare snygg är han inte heller, verkligen inte ful men definitivt inget utöver det vanliga, uppenbarligen håravfall dessutom. Måste vara stålarna.
Utvecklingen vi ser med gängverksamheterna är en kombination av olika saker:
1. Efterfrågan och tillgången på narkotika och skjutvapen.
2. Machokultur som växer fram i förorterna och bland invandrarungdomar.
3. Alldeles för stor invandring. Istället för att ta in nya varje år, så borde man försökt att integrera/etablera/utbilda de som kom hit innan 2005.
4. Miserabla skolresultat.
Det kommer inte gå att lösa detta nu! Grejen är att dagens samhälle 2019 är resultatet av vad som gick fel 2005 och tidigare. Resultatet av massinvandringen och anhöriginvandringen från 2005 - 2019 kommer vi se kring 2030.