2019-09-01, 15:08
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den häktade var mitt uppe i det narkotikamål han är åtalad för då skjutningen av mamman skedde. Han var ju bevisligen inne i en rättssal den förmiddagen. Det är omöjligt att han varit på plats. Han måste också, trots att han är häktad, sitta med de dagarna som förhandlingen pågår även fortsättningsvis.

De kommer inte få någon dömd för detta, för mord. Det enda som kan lösa detta är om folk i den närmaste omgivningen till mördaren börjar prata med snuten, och varför skulle de göra det?

Sen när du väl fått någon anhållen så ska du dessutom kunna bevisa det i en rättegång. Sannolikheten för det är tyvärr otroligt låg. Precis som i de andra skjutningarna.

Kom ihåg att Malmöpolisen samtidigt utreder och jobbar med flera andra olösta mord/skjutningar.
Citera
2019-09-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erobter
Du är verkligen dum i huvudet och riktigt frustrerad. De är en välkänd inflytelserik familj i Israel med kontakter till den israeliska regeringen. Med välkända företag, läkare, domare osv.
De är alla gifta med svenskar här. Slå upp dem på facebook eller google.
Jo visst, men att vara välkänd, inflytelserik, läkare, domare osv (?), är ingen garanti för att de är klanderfria. Ej heller för det faktum att de är "gifta med svenskar".
Citera
2019-09-01, 15:20
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Ja det är verkligen märkligt hur en person med så hög intellektuell kapacitet och förmåga att försörja sig själv ändå väljer att skaffa barn med högkriminellt drägg. En viktig lärdom jag har skaffat i livet är att när jag träffar en kvinna som börjar snacka om att hon har haft med nån som var kriminell eller lurat henne eller misshandlat henne så är det dags att distansera sig.

Det här har inte med sjukdom att göra. Det handlar om att Sverige har blivit ett allt mer segregerat och ojämlikt samhälle. I sådana samhällen kommer det alltid att finnas folk som gör vad som helst för att få sin del av kakan. Sånt här är vardagsmat i USA och ju mer likt Sverige blir desto mer sånt här kommer vi få se. Det är bara vänja sig.

Jag får inte ihop det, iraniersvenskar brukar vara väldigt rationella och beräknande, nästan kalla. Att hon har dragit sig till den här personen är för mig obegripligt. Hur hennes föräldrar kan ha accepterat den här mannen, det går inte ihop. Vidare snygg är han inte heller, verkligen inte ful men definitivt inget utöver det vanliga, uppenbarligen håravfall dessutom. Måste vara stålarna.

Utvecklingen vi ser med gängverksamheterna är en kombination av olika saker:

1. Efterfrågan och tillgången på narkotika och skjutvapen.
2. Machokultur som växer fram i förorterna och bland invandrarungdomar.
3. Alldeles för stor invandring. Istället för att ta in nya varje år, så borde man försökt att integrera/etablera/utbilda de som kom hit innan 2005.
4. Miserabla skolresultat.

Det kommer inte gå att lösa detta nu! Grejen är att dagens samhälle 2019 är resultatet av vad som gick fel 2005 och tidigare. Resultatet av massinvandringen och anhöriginvandringen från 2005 - 2019 kommer vi se kring 2030.
Senast redigerad av kungarolf 2019-09-01 kl. 15:25.
Citera
2019-09-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Jo visst, men att vara välkänd, inflytelserik, läkare, domare osv (?), är ingen garanti för att de är klanderfria. Ej heller för det faktum att de är "gifta med svenskar".

Varför är det så svårt att förstå att just den här sonen var kriminell? Kan hända om man växer upp i Malmö.
Citera
2019-09-01, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Som media har skrivit om denna SVENSKA läkare så såg jag det framför mig - en blond, blåögd naiv kvinna. Nu har man sett bild på denna SVENSKA Karolin Hakim. Nöff said.

Kaka söker...make.
Kan du länka bilden?
Citera
2019-09-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
De kommer inte få någon dömd för detta, för mord. Det enda som kan lösa detta är om folk i den närmaste omgivningen till mördaren börjar prata med snuten, och varför skulle de göra det?

Sen när du väl fått någon anhållen så ska du dessutom kunna bevisa det i en rättegång. Sannolikheten för det är tyvärr otroligt låg. Precis som i de andra skjutningarna.

Kom ihåg att Malmöpolisen samtidigt utreder och jobbar med flera andra olösta mord/skjutningar.
Så är det. Man har, enl uppgift, inte fått in ett ena tfnsamtal ang mordet. Den svenska tjuvaheder, jag växte upp med, finns inte längre. Kanske var en myt redan då. Vi får väl vänta och se. Men som du tror jag inte de kommer få fast killarna som var på plats.
Citera
2019-09-01, 15:54
Medlem
Citat:
Varför är det så svårt att förstå att just den här sonen var kriminell? Kan hända om man växer upp i Malmö.
Nä, det behöver inte vara svårt att förstå, men man behöver ha hela bilden klar för sig. Det är väl klart att det sticker ut mer om någon som kommer från välordnade förhållanden blir tungt kriminell, jämfört med någon från struliga förhållanden.

Men även om Nid*wi (är väl så han heter?) är från s a s "fina" förhållanden, vet man väl inte vad som döljer sig? Finns trots allt kriminella läkare, domare, ja, till och med kriminella ingifta svenskar 😆.

Fast det jag säger är inte att Nid*wis släktingar är kriminella. Det jag säger är att fina jobb och höga postar inte tvunget måste innebära motsatsen.

Jag har inte en aning om varför snubben blivit som han blivit. Kanske det inte finns någon som gör.
Citera
2019-09-01, 15:55
Medlem
Citat:
Du är verkligen dum i huvudet och riktigt frustrerad. De är en välkänd inflytelserik familj i Israel med kontakter till den israeliska regeringen. Med välkända företag, läkare, domare osv.
De är alla gifta med svenskar här. Slå upp dem på facebook eller google.
Vad deras Israeliska släktingar har för kontaktnät har inte särskilt mycket med familjens eventuella integration i det svenska samhället att göra. Förhoppningsvis har säpo koll på dem redan, nära band till främmande makt på regeringsnivå låter som en potentiell säkerhetsrisk.

Vilket företag de jobbar på eller om de lyckats förtrolla varsin svensk partner på jakt efter något exotiskt säger inte heller något om huruvida de är väl integrerade eller ej.

Du snackar fortfarande bara om ovidkommande detaljer där mycket inte ens handlar om den del av släkten som bor i Sverige, eller om ytligheter som arbetsplats och partner. Vidare diskussion med dig är meningslöst eftersom du undviker ämnet hela tiden.
Citera
2019-09-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Vad deras Israeliska släktingar har för kontaktnät har inte särskilt mycket med familjens eventuella integration i det svenska samhället att göra. Förhoppningsvis har säpo koll på dem redan, nära band till främmande makt på regeringsnivå låter som en potentiell säkerhetsrisk.

Vilket företag de jobbar på eller om de lyckats förtrolla varsin svensk partner på jakt efter något exotiskt säger inte heller något om huruvida de är väl integrerade eller ej.

Du snackar fortfarande bara om ovidkommande detaljer där mycket inte ens handlar om den del av släkten som bor i Sverige, eller om ytligheter som arbetsplats och partner. Vidare diskussion med dig är meningslöst eftersom du undviker ämnet hela tiden.

Vad ska jag säga? De är inte kriminella. Så enkelt är det. Du har redan din åsikt oavsett hur fakta är. Han är kriminell men inte någon annan. Kan hända om du växer upp i Malmö.
Citera
2019-09-01, 16:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Jag får inte ihop det, iraniersvenskar brukar vara väldigt rationella och beräknande, nästan kalla. Att hon har dragit sig till den här personen är för mig obegripligt. Hur hennes föräldrar kan ha accepterat den här mannen, det går inte ihop. Vidare snygg är han inte heller, verkligen inte ful men definitivt inget utöver det vanliga, uppenbarligen håravfall dessutom. Måste vara stålarna.

Utvecklingen vi ser med gängverksamheterna är en kombination av olika saker:

1. Efterfrågan och tillgången på narkotika och skjutvapen.
2. Machokultur som växer fram i förorterna och bland invandrarungdomar.
3. Alldeles för stor invandring. Istället för att ta in nya varje år, så borde man försökt att integrera/etablera/utbilda de som kom hit innan 2005.
4. Miserabla skolresultat.

Det kommer inte gå att lösa detta nu! Grejen är att dagens samhälle 2019 är resultatet av vad som gick fel 2005 och tidigare. Resultatet av massinvandringen och anhöriginvandringen från 2005 - 2019 kommer vi se kring 2030.

Du har helt rätt i din beskrivning. Verkar som politiker(förutom SD) och nästan hela svenska folket inte har kunnat förutse detta. Precis som du skriver så ser vi resultatet av dagens stora invandring ca 2030. Vi går nu fram med stormsteg mot ett samhälle med ännu värre kriminalitet, segregering, fattigdom osv. Men om man påstår något sådant så blir man kallad för negativ, rädd osv.
Citera
2019-09-01, 16:03
Medlem
Hur fan kan ingen av skyttarna vara gripen?! Vad gör polisen egentligen?
Citera
2019-09-01, 16:03
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så är det. Man har, enl uppgift, inte fått in ett ena tfnsamtal ang mordet. Den svenska tjuvaheder, jag växte upp med, finns inte längre. Kanske var en myt redan då. Vi får väl vänta och se. Men som du tror jag inte de kommer få fast killarna som var på plats.

Ska man börja lösa gängproblematiken så måste allt förändras. De metoder och den lagstiftning som gäller idag har ingen effekt alls.

Man måste börja infiltrerar de kriminella grupperna i högre grad. Jobba som i USA.

Man måste börja införa anonyma vittnen.

Man måste införa högre straff. Det finns en myt om att straff inte har någon effekt, viket är en myt. Mördar du någon är det rimligt att du sitter livet ut eller till och med får dödsstraff. Du ska aldrig kunna komma ut igen. Idag är regeln 8-14 år för mord, i praktiken. Grova rån och liknande brott ska leda till minst 20 års fängelse. Återfallsförbrytare ska få sina straff dubblerade för varje gång de åker fast. Psykopater ska hållas borta från normala människor, de är hjärnskadade och farliga och blir aldrig bättre. Håll återfallsförbrytarna och de störda borta från gatorna.

Dysfunktionella ungdomar och familjer ska splittras på och köras bort från förorterna. Man måste gripa in när barnen är 10-14 år gamla. Sluta med alla låtsasmöten på socialtjänsten som inte leder någonvart.

Och sist men inte minst: SLUTA TA IN NYA MÄNNISKOR SOM HAMNAR I UTANFÖRSKAP OCH SOM FÖRVÄRRAR PROBLEMET.

Jag vill tillägga att INGET av detta kommer ske. Så det kommer bara bli värre.
Senast redigerad av kungarolf 2019-09-01 kl. 16:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in