2019-09-01, 14:58
Medlem
Dr.hankeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Nej, jag gick i samma skola som henne. Vet folk som betalat henne och det allmänt känt att man kunde betala henne

Spelar väl ingen roll om hon tog betalt eller inte. Hon borde fått professionell hjälp istället för att bli nerskjuten.
Citera
2019-09-01, 15:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Så hon umgicks inte med sin man, menar du?

Låter som ett lyckligt äktenskap.

Tänkte detsamma. Och han blir knappast prickfri för att hon blev skjuten. Spekulerar man i att det var maken som var måltavla så kan man väl guesstimate att han hade lite tyngre bagage med sig än typ strafföreläggande för snatteri eller liknande.
Citera
2019-09-01, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
Spelar väl ingen roll om hon tog betalt eller inte. Hon borde fått professionell hjälp istället för att bli nerskjuten.

Hon kanske hade fått det om hon skulle ha sökt. Att prostituera sig är inte ett brott.
Citera
2019-09-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Okej ta ut då du som dig anser vara så smart från gällande polislag och tala om exakt var det står när du har en skyldighet att som polis på din fritid rapportera när du ser känd kriminell på stan som inte är lyst eller inblandat i nåt kriminellt.Kan du inte det då är inte jag som har har problem utan du.

Nej, det är du som verkar ha problem. Det andra skriver om är "kännedom om brott" det är ingen som har ens antytt att det räcker att se en tidigare dömd på stan. Man kan likförbannat knappast komma ifrån att en polis som skulle bo ihop med en kriminellt belastad partner skulle förväntas vara extra vaksam om partnern har pengar men inga synliga inkomster som lön, a-kassa, etc..
Citera
2019-09-01, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Varför skall jag kolla upp om vilka brott som har åtalangivelse?

Vad åsyftar du på när du skriver att jag inte vad jag pratar om?

Det är en typ av brott som man inte ingriper mot på sin fritid av naturliga skäl, poängen är att de är få . I övrigt ingriper man inte mot trafikbrott eller narkotikabrott heller. Man kan och en del gör det, men det är inte populärt hos högre chef. Blir många öt timmar då. Det hade varit enkelt så att säga gällande extra pengar.

Du vet inte vad du pratar om gällande säkerhetsklassning gällande tjänst som polis. Du vet ej vad som diskvalificerar i processen för att bli antagen till polisutbildningen.

Och slutligen, att förlora sin säkerhetsklassning som polis leder till avsked.
Senast redigerad av ellabellak 2019-09-01 kl. 15:29.
Citera
2019-09-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
Ja har inte sagt nåt annat. Säger bara info om BO. Men fanns inte så mycket o hjälpa med. Hon tog fel väg i livet helt enkelt
Citera
2019-09-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Jaså var de? Det har jag inte sett någonstanns i tråden?

Jo, enligt uppgift i tråden var föräldrarna mot giftermålet pga åldersskilnaden och hans kriminella livstil, vilket jag inte betvivlar. 99.9% minst av alla föräldrar skulle vara negativa till en sådan relation. Men när hon fyllt 18 kan de inte hindra henne. Och vid den åldern är man ju inte fullt utvecklad. Är föräldrarna emot kan hon bli ännu mer motiverad i värsta fall.
Citera
2019-09-01, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Inte så lätt att Tänka klart under dom omständigheterna , förstår vem somhelst , han är i shock gubben , det synns till och med på honom

Här sa du något vettigt till slut.

Klart han är chockad. Hans 18-åriga dotter är mördad med automatvapen. Varför ska alltid vissa vara så snabba att klandra föräldrarna?
Citera
2019-09-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag förstår inte vad de tjejerna ser hos dessa kriminella loosers. Och i detta fall så mycket äldre än hon.

Det kan man undra men dels är man inte fullt utvecklad mentalt i den åldern, dels visade han antagligen sina mjuka och fina sidor gentemot henne. Dels är kärleken ofta blind. Även vuxna - både kvinnor och män - gör sjuka val ibland när de är förälskade.
Citera
2019-09-01, 16:38
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tänkte detsamma. Och han blir knappast prickfri för att hon blev skjuten. Spekulerar man i att det var maken som var måltavla så kan man väl guesstimate att han hade lite tyngre bagage med sig än typ strafföreläggande för snatteri eller liknande.

Att han var multikriminell med ett av de västa CV:n man kan tänka sig är redan avklarat. Bara så att andra inte får för sig att det handlade om någon världens bästa kille som gillade fotboll.

(FB) 18-åriga Ndella Jack ihjälskjuten, Västra Stockholm (Råcksta) 2019-08-28
Citera
2019-09-01, 16:39
Medlem
Donald.Tramss avatar
Ok, har alla, inklusive de illitterata och analfabeta (som jag vägrar bemöta), fått klart för sig att hon ej var aktuell för polisutbildning nu? Fakta förändras inte för att man har svårt att tolka glasklara paragrafer som vissa (Fisksätra Finest?) i tråden verkar hävda.

Kan vi också enas om att en neger som tar betalt för sexuella tjänster kan tituleras ”negerhora”? Det är varken rasistiskt eller vanhedrande att skildra verkligheten, hon hade säkert goda sidor också.

Lamin Dibba, hennes äkta man och den förmodade måltavlan för skotten är ett mycket välkänt drägg i Stockholm som har ett brottsregister längre än de flesta.

Han figurerar i många förundersökningar angående grova våldsbrott. Ett aktuellt fall (~ ett år gammalt) som enligt rykten kan ha direkt med denna tråd att göra är det så kallade ”Tortyrmordet i Spanien”.

Sammanfattning om Spanien: http://blog.zaramis.se/2018/08/25/tortyrmordet-i-spanien/

Någon som har mer info åt det hållet eller andra teorier om motivet.
Senast redigerad av Donald.Trams 2019-09-01 kl. 17:07.
Citera
2019-09-01, 17:20
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorneSchwedshe
Svårt att tycka synd tjejer som henne som förälskar sig i kriminella.

I synnerhet om de är 30-åriga läkare. En 18-åring är bara en tonåring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in