Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Du är en av de sista som jag vill provocera, så skippa gärna skitsnacket "i vanlig ordning". Dock finns det andra som jag ibland vill provocera - och det av en mycket speciell anledning.
Jag vet inte var de pratade med Helena. Jag vill inte ge det fullständiga namnet på NP. Bara tro mig:
Han existerar! Vem jag fick det andra namnet av kan faktiskt kvitta. Den användaren får själv ta till orda. Dock har jag luskat fram vem det är. Inget konstigt alls, men jag tänker inte börja rota i "efter eller före BW". Anledningen? Inte heller de kan ju vet om det var före eller efter BW! Eller hur?!

Bara en person vet (visste?), och det är Helena - men hon är ju högst sannolikt död.
Edit: Fast Kelba ligger utmed en gata (Karlagatan) som Helena inte verkar ha gått utmed. Helena påstås ha gått Österlånggatan ner mot Kungsgatan. Eller har du andra uppgifter?
Citat:
Ursprungligen postat av
Badboy rider
Det är väl det mest troliga, men i något av alla TV inslag pratades det om att hon setts på Esplanaden i riktning mot Hamngatan, varför alla uppgifter om personer som sett eller pratat med henne ev kunde fastställt vägen hon gick.
Jag förutsätter att dina 2 personer varit på förhör hos polisen på samma sätt som alla andra som var på Stadt den aktuella natten.
Och då bör fortfarande BW vara den sista eftersom det är en uppgift från dem, eller har du annan info som inte nämnts i tråden?
Citat:
Ursprungligen postat av
skovdebosse
Det som framkommit här i tråden och media är att BW var den sista som pratade med H. Detta ska ha skett på trappan utanför Stadt i anslutning till stängning, dvs. Runt 02. Har också för mig att det är två andra som träffat henne efter det. Men då måste det varit senare. Om nu inte brovittnet blandats ihop
Jag tror att det är korrekt, att det i något tv-inslag har pratats om Esplanaden i riktning mot Hamngatan. Dock tycks det som att uppgifterna om att Helena gick Österlånggatan ner mot Kungsgatan "leder", så att säga. Men vi vet ju inte. Den där Pr*tz skrev många märkligheter om hur han och hans kompisar såg Helena både här och där -
till och med efter bron! Jag känner att Pr*tz borde särskådas ordentligt.
Jag orkar inte ta reda på vad som exakt har sagts, men har det verkligen sagts att
BW var den siste som pratade med Helena? Jag tar gärna emot tips om var den exakta uppgiften finns och/eller kommer ifrån, i så fall. Mitt minne kanske sviktar, men har det också sagts att BW verkligen stod på trappan eller har detta blivit en trådsanning? Jag har för mig att BW pratade med Helena typ på torget?! (Eller i vart fall i anslutning till Stadt/utanför Stadt.) Men
om BW stod på trappan till Stadt och pratade med Helena, då ökar ju chanserna att de andra två pratade med/mötte/såg henne senare. Alla kan ju inte gärna ha stått på rad på trappan! Om BW däremot pratade med Helena på torget vid typ glasskiosken, då ökar ju möjligheten att han kan ha varit den siste som pratade med henne.
Exakt var NP pratade med/mötte/såg Helena vet jag inte. Jag reserverar mig faktiskt för om NP verkligen pratade med Helena. Jag inser nu när jag läser igenom gamla anteckningar att jag inte säkert vet om NP pratade med henne eller bara mötte/såg henne.