2019-09-01, 12:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
En ”vän” skrev i vintras till SD genom den där Geo-sidan.
Jag har fått tillåtelse att kopiera in detta. Jag har dock valt att stryka h*n text.
Det är två svar från SD.

”HerrTeamDavidsson 2:36 AM
Åhhh. Så glad jag blir. Är medveten om att många tror jag är skyldig. Hört om tråden på flashback, men läser den ej. Vet at det finns mycket lögner och hat där, men kanske även sanningar.

Mina närmaste vänner, släkt mm "vet" att jag är oskyldig, och det stöd jag får är viktigt och bra. Det är en svår situation. Och detta gäller såklart även min familj.

Ser att du har ett nyskapat konto, så antagligen känner jag dig. Om du, den riktiga personen, undrar något kring saker du hört eller läst så är det helt ok att fråga öppet. Jag försöker svara och respektera alla i omgivningen.

Trevlig helg
Stefan
HerrTeamDavidsson 12:16 PM
(ja, det är såklart värst för Lenas barn, men det förstår du säkert att vi alla tänker)

HerrTeamDavidsson 3:11 PM
Oki, sådant är mitt liv.
Du vet vem jag är.
Jag vet inte vem du är.

Jag vet om jag har med mordet att göra.

Skriver inte just något här, mer än sådant som många vet om. Men om det är så att vi känner varandra så får du gärna höra av dig i en annan kanal. Saker jag säger används och feltolkas ofta. Det är ju över 20000 inlägg på flashback som du vet. Jag råder dig atill att inte läsa där då jag i alla fall i detta fall sitter på fakta, och det är andra fakta än vad som skrivs där. Men läser du där som en del tittar på dokusåpor så visst.

Ja, jag vet hur hon dog. Det stod i media förra veckan med. Din telefon verkar ha skrivit älg, men jag kommer ej på vad du menade.

Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så. En skribent på nätet kallar sig xxx och en annan xxx (osäker på stavningarna), och de båda är just sådana. Den förstnämnde var han som anföll mig för ett par veckor sedan i Sundsvall som det stått om i media, och säkert på flashback med. Han och en till kontaktade sedan lokalblaskan och berättade en version av det som hände. Fortsättning följer.

Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker. Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre.

Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17.

Allt ovanstående är känt av våra närmare omgivningar. Antar att det mest redan finns på flashback, men jag ber dig kraftigt att ändå inte skriva något alls där. Vet att de finns de som skriver hat, de som säger sig nästan veta att jag är oskyldig och de som försöker vara nyanserade. Men alla vi inblandade, främst alla barn, är ju intreserade av att helst inget alls skrivs där, inte ens snälla saker alltså.

Gå nu ut och logga en cache. Det är kravlöst, det är spännade, det är intressant, det ger friskluft, det tar det till fina platser, det gör dig till en mer bildad människa. Och det finns inget tävlingsmoment, utan är något man gör i den omfattning och på det vis man vill.

//S”

(Mina fetningar i texten ovan.)
Osäker på om jag kan låta de två nicken stå kvar i citatet ovan, så för säkerhets skull har jag ersatt dom med xxx.

Det finns mycket att tänka om detta av SD skrivna.
Helt klart är han redan från start ljuger om att han inte läser, men ändå vet vilka som står bakom de två personernas nick som nämns. Det visar ju också att man har kartlagt personer som skriver här.

Det känns obehagligt att han försöker på ett manipulativt sätt få över skribenten i inlägget ovan på ett annat forum. Kontrollbehov och misstänksamhet. Det känns underligt hur han säger att, jag ser att du är ny så antagligen känner jag dig (lite vagt att jag kan lista ut vem du är, ny, hm det går att ta reda på... Detta dekoreras med ord som ska göra att skribenten känner trygghet i att berätta vem h*n är, ok att fråga och han ska svara så gott han kan och ordet respekt i slutklämmen. "Om du, den riktiga personen, undrar något[...]" Mycket skickligt, men man kan ju fråga sig varför det är så viktigt att veta vem skribenten är och varför de ska gå över i annat forum?

Därefter blir tonen vassare när skribenten troligen ännu inte avslöjat sin identitet. "Men läser du där som en del tittar på dokusåpor så visst." (syftning till fb). Nu vet man ju inte vad skribenten skrev, men man känner att SD gärna vill veta vem h*n är och han vill att personen helst inte läser på fb utan år sin version direkt av SD.

Det blir då t ex den version han skriver om anmälningarna; att de lades ner direkt , och att L*na har berättat sanningen så att det inte längre är ord mot ord. Är detta sant eller är på detta vis som MV menar att SD slirar på sanningen?

"Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre."

Det otäckaste är väl när man läser att SD tycker att L*ena var mycket "oskicklig"i sin kontakt med män...
Ja, vad hade han med det att göra? Menar han att det är någon av dom?
Eller är det rent av hans eget motiv till mordet?

Det ska bli intressant och se om SD och L*ena umgicks som vänner ända till slutet...ja, underförstått att de anmälningar L*ena gjorde berodde på att hon var besviken på SD "hösten/vintern 16/17" och det har hon nu erkänt till en vän och nu har SD förlåtit henne . Nu har de alltså varit de bästa av vänner...

Mycket konstiga meningar som:
"Jag vet om jag har med mordet att göra."
"Allt ovanstående är känt av våra närmare omgivningar." (ja, han har delgivit dom sin version)
"Ja, jag vet hur hon dog. Det stod i media förra veckan med" (gjorde det?)
Sist tänker jag på att hans fokus är mycket på honom själv, vilket naturligtvis inte är så konstigt. Sedan är det som att han kommer på att,ja visst ja, jag måste skriva att det är synd m barnen också...och familjen...

Det finns mycket att skriva om de här raderna.
Citera
2019-09-01, 12:02
Medlem
CROSS-i-takets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsForbes
Jag vill ställa följande fråga till övriga i forumet:
Är det någon som har en teori om hur mördare fick (eller lurade) LW ur från sitt hem? Om inte hon låste dörren när hon gick ut, då var det för att hon inte tänkte gå lång hemifrån. Antar jag.
Min tanke är att det torde ha varit någon hon kände väl, som bad om hjälp med något som skulle gå snabbt att fixa.
Citera
2019-09-01, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hardrock65
Jag tar mig ändå friheten att ha en teori om att någon av hennes ensamkommande "klienter" har något med mordet att göra, kanske någon var missnöjd med Lenas prestation, eller kanske gick hon inte med på vissa sexinviter.

The game is not over until the fat lady sings.

Självklart har du rätt att ha en teori.
Jag undrar bara om du har hittat nåt stöd för din teori?
Känner du inte att din teori kanske sviktar lite nu när Åkl har häktat två som på sannorlika skäl har mördat LW?
Det är ju liksom inte enkelt att få igenom en sån häktning i domstol.....
Citera
2019-09-01, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det kanske bör delklareras:
Till dom som måhända tagit illa vid sig och känt sig uthängda av mina spekulationer ber jag ödmjukt om ursäkt då mina teser turligt nog var uppåt väggarna. / Snor-johan

Jag har gjort samma misstag som dig Snor-Johan men vi är nog inte ensamma om det. Men jag erkänner att jag var grov i mina anklagelser mot två postare här i tråden och ber ödmjukast om ursäkt särskilt till er två, förlåt, ni vet vilka ni är.
Citera
2019-09-01, 12:06
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsForbes
Jag vill ställa följande fråga till övriga i forumet:
Är det någon som har en teori om hur mördare fick (eller lurade) LW ur från sitt hem?

Om inte hon låste dörren när hon gick ut, då var det för att hon inte tänkte gå lång hemifrån. Antar jag.

Enligt källor måste LW hastigt lämnat hemmet. Inget planerat möte alltså. Saker i hemmet som låg framme tyder på att hon var upptagen med annat den här kvällen. Antingen blev hon överrumplad i sitt hem och tvingades med ut eller så blev det hastigt bestämt att träffas utanför bostaden.
Citera
2019-09-01, 12:08
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Osäker på om jag kan låta de två nicken stå kvar i citatet ovan, så för säkerhets skull har jag ersatt dom med xxx.

Helt klart är han redan från start ljuger om att han inte läser, men ändå vet vilka som står bakom de två personernas nick som nämns. Det visar ju också att man har kartlagt personer som skriver här.

Det känns obehagligt att han försöker på ett manipulativt sätt få över skribenten i inlägget ovan på ett annat forum. Kontrollbehov och misstänksamhet. Det känns underligt hur han säger att, jag ser att du är ny så antagligen känner jag dig (lite vagt att jag kan lista ut vem du är, ny, hm det går att ta reda på... Detta dekoreras med ord som ska göra att skribenten känner trygghet i att berätta vem h*n är, ok att fråga och han ska svara så gott han kan och ordet respekt i slutklämmen. "Om du, den riktiga personen, undrar något[...]" Mycket skickligt, men man kan ju fråga sig varför det är så viktigt att veta vem skribenten är och varför de ska gå över i annat forum?

Därefter blir tonen vassare när skribenten troligen ännu inte avslöjat sin identitet. "Men läser du där som en del tittar på dokusåpor så visst." (syftning till fb). Nu vet man ju inte vad skribenten skrev, men man känner att SD gärna vill veta vem h*n är och han vill att personen helst inte läser på fb utan år sin version direkt av SD.

Det blir då t ex den version han skriver om anmälningarna; att de lades ner direkt , och att L*na har berättat sanningen så att det inte längre är ord mot ord. Är detta sant eller är på detta vis som MV menar att SD slirar på sanningen?

"Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre."

Det otäckaste är väl när man läser att SD tycker att L*ena var mycket "oskicklig"i sin kontakt med män...

Det ska bli intressant och se om SD och L*ena umgicks som vänner ända till slutet...ja, underförstått att de anmälningar L*ena gjorde berodde på att hon var besviken på SD "hösten/vintern 16/17" och det har hon nu erkänt till en vän och nu har SD förlåtit henne . Nu har de alltså varit de bästa av vänner...

"Allt ovanstående är känt av våra närmare omgivningar." (ja, han har delgivit dom sin version)
Sist tänker jag på att hans fokus är mycket på honom själv, vilket naturligtvis inte är så konstigt. Sedan är det som att han kommer på att,ja visst ja, jag måste skriva att det är synd m barnen också...och familjen...

Tack för en knivskarp analys!
Citera
2019-09-01, 12:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
.........

Komplettering, en av personerna som greps av poliserna den 27 och 28 Augusti ... gjorde hårt motstånd vid ingripandet och skrek samt också försökte fly ... en oskyldig person beter sig inte på ett sådant sätt.
Mvh/@JokerMannen

Ja det var sannerligen ett dramatiskt gripande:

”Och det blev ett dramatiskt ingripande, berättar grannen. Den vanligtvis så lugna villagatan blev vittne till hur polisen tog fram handklovar för att få med sig personen från platsen.
– Vår granne gjorde sånt motstånd, skrek och försökte komma undan, berättar den här personen för NA några timmar efter händelsen, tydligt påverkad av de otäcka scenerna, berättar snabbt för att få med allt.
– Men polisen satte på handklovar och sedan åkte de iväg”

Saxat kort från NA
Citera
2019-09-01, 12:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Var det Elsa som skrev något om att vika tvätt mellan försöken att hinna läsa allt som skrevs? Jag har snudd på läst samtidigt som jag tömmer diskmaskinen, stannat upp en stund halvvägs till bussen och använt varje ledig stund (och en hel del olediga stunder). Nu känns det plötsligt som någon sorts förvirrad post effort depression. Hur ska man tänka? Vad ska man tro?

Ett par saker som skaver. Ligger det något i aftonbladets skriverier om att åkl siktar på sannolika för HD? Någon eller några (lonnrot, reimer?) har (tror jag) antytt att det kan ligga taktik i häktningen, att man så småningom landar på en ”lägre” nivå eller att hon tom går fri. (Eller var det en tanke som i så fall fördes fram innan häktningsförhandlingarna.) Kan det gå till så? Som ett sätt att löpa linan ut och få en person avskriven?

Går knappt längre att komma ihåg hur jag tänkte för några dagar sedan. Postapokalypsen är här?
Nog har tråden knappt ens lämnat häktnings-atmosfären på dess färd mot slutliga domar. Vi får spekulera till slutet av veckan då Åkl möjligtvis beslutar omhäkta HD på sannolika.
Citera
2019-09-01, 12:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Självklart har du rätt att ha en teori.
Jag undrar bara om du har hittat nåt stöd för din teori?
Känner du inte att din teori kanske sviktar lite nu när Åkl har häktattvå som på sannorlika skäl har mördat LW?
Det är ju liksom inte enkelt att få igenom en sån häktning i domstol.....

Endast en på sannolika. Den andra skäligen.
Citera
2019-09-01, 12:17
Medlem
Vad händer med de personer som gett falskt alibi ( tänker på Hann*as alibi som någon påstod att hon har )?
Låt säga om det är hennes anhöriga som vittnat falskt.
Citera
2019-09-01, 12:18
Medlem
[quote=notknapparen|68566213](Mina fetningar i texten ovan.)

Ja, en besynnerlig text sannerligen. SD framstår som en person som vill visa upp sig, nästintill ett "behov" genom alla selfies. Det är ju självklart att han följde tråden (slaviskt), tror tillochmed han fann den ironisk och gillade uppmärksamheten runtomkring honom.

Om SD och Lena nu var var "BFF" ända till slutet, är det inte konstigt att han inte visat upp sin sorg över sin förlorade vän? Istället har han yttrat sig med ord som, "mordet kommer aldrig klaras upp".
Nu har jag iofs inte lusläst alla hans inlägg på geocatching forumet eller tråden senaste tiden innan han åkte in igen. Finns det några inlägg överhuvudtaget där han beklagar förlusten över Lena eller en förhoppning om att finna den skyldige och rentvå sig själv? (Vilket borde varit en självklarhet om han varit oskyldig).
Citera
2019-09-01, 12:18
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Har vi inte sett detta beteende hos andra som senare visat sig vara skyldiga?
Ett behov att att styra och få även den perifera omgivningen styrd åt ett visst håll.

Medan många andra som varit misstänkte men sedan visat sig vara oskyldiga, istället velat lägga locket på, krypa in i anonymiteten, få fortsätta med sitt liv tysthet. Kanske delgett och försäkrat sina närmaste om sanningen, men i övrigt låtit polisen sköta sin utredning i fred. Fast förvissad om att omgivningens åsikter inte behöver påverkas - sanningen kommer till slut fram.

Denna drift att vara nära utredningen, att tycka till, bidra och påverka brukar ju rätt ofta visa sig vara den skyldiges attribut. Särskilt om denne inte har naturliga skäl, ex är en nära anhörig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in