2019-08-31, 20:11
Medlem
Alkibiadess avatar
Bäst idag kvinnliga diskusfinalen, Melwin Lycke Holms hoppning samt Daniel Ståhl. Också härlig stämning och bra initiativ med kvinnlig höjdhoppsfinalen.

Men lite synd att inte fler juniorer tar chansen samt lite för många av våra toppfriidrottare som saknas.
Citera
2019-08-31, 23:13
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Att slänga 69,08 så det ser ut som man kastar iväg en tennisboll.
Fantastiske Ståhl, detta kan bli en riktigt rolig dag
Lite för bra är han för att inte fatta misstanke...Med det menar jag do**ng..

Vill inte skriva ut det för att förknippa han i onödan med det i google resultaten, utan några som helst bevis. Utan bara misstanke, just på grund av hans styrka och resultat vid så pass ung ålder. 6'e bästa kastet någonsin i världshistorien gjorde han i år på en annan tävling. Men vad vet jag. Kan mycket väl vara ett genetiskt freak med exakt rätt träning och förutsättningar.
Citera
2019-09-01, 06:24
Avstängd
SVT bröt sändningen från damernas höjdhopp så jag missade Kinseys sista tre hopp. Nån som såg och kan berätta hur det gick?
Citera
2019-09-01, 07:20
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
SVT bröt sändningen från damernas höjdhopp så jag missade Kinseys sista tre hopp. Nån som såg och kan berätta hur det gick?
Först tog hon 188 i andra och sen rev hon två gånger på 192
Citera
2019-09-01, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Sedan tycker jag det är tveksamt att köra SM på en arena som bara har sex rundbanor och sju banor på upploppet.
Verkligen. SM på en sexbanars IP är inte riktigt ok.
Citera
2019-09-01, 09:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Först tog hon 188 i andra och sen rev hon två gånger på 192

Tack för det. Annars var det kul att följa höjdhoppet.
Citera
2019-09-01, 09:44
Avstängd
Ska bli intressant att följa Meraf Bahta i dag på 5000 meter. Hennes personliga rekord ligger på 14.49,95 och kvalgränsen ligger på 15.22,00 så det bör gå vägen för henne.
Citera
2019-09-01, 09:56
Medlem
Citat:
Ska bli intressant att följa Meraf Bahta i dag på 5000 meter. Hennes personliga rekord ligger på 14.49,95 och kvalgränsen ligger på 15.22,00 så det bör gå vägen för henne.
Jo, det skall bli spännande. Hoppas hon och klubbkamraten Mengsteab kan hjälpas åt med farten. Om hon själv får dra från start i första banloppet på ett år i eventuellt regnväder så är uppgiften att klara kvalgränsen inte så enkel. Mengsteab har ju redan ett guld så hon skulle kanske kunna ställa upp som draghjälp under första 2000 eller så.
Citera
2019-09-01, 10:56
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Jo, det skall bli spännande. Hoppas hon och klubbkamraten Mengsteab kan hjälpas åt med farten. Om hon själv får dra från start i första banloppet på ett år i eventuellt regnväder så är uppgiften att klara kvalgränsen inte så enkel. Mengsteab har ju redan ett guld så hon skulle kanske kunna ställa upp som draghjälp under första 2000 eller så.

På vilket sätt är det "intressant" och "spännande"? Vill ni se henne i VM?
Citera
2019-09-01, 11:07
Medlem
Jag är helt likgiltig till Bahtas deltagande, iaf den här säsongen. Men jag tror att det blir svårt för henne att solospringa 15.20, hon var ganska lite före dom tiderna ifjol i väldigt bra startfält. Borde inte vara bättre just nu, men vem vet.
Citera
2019-09-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
På vilket sätt är det "intressant" och "spännande"? Vill ni se henne i VM?

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag är helt likgiltig till Bahtas deltagande, iaf den här säsongen. Men jag tror att det blir svårt för henne att solospringa 15.20, hon var ganska lite före dom tiderna ifjol i väldigt bra startfält. Borde inte vara bättre just nu, men vem vet.
Har man avtjänat sitt straff så har man. Det är min absoluta åsikt. Sen måste jag erkänna att jag inte bryr mig så väldigt mycket om hon tar sig till VM eller inte. Hon lär för övrigt ändå vara chanslös till en framskjuten placering. Men ändå spännande att se hur loppet kommer att se ut och i vilken form hon befinner sig i efter ett års frånvaro från arenorna.
Citera
2019-09-01, 11:36
Avstängd
Ser fram emot dagens spjutfinal. Nån som vet vilka favoriterna är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in