2019-08-31, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Hur vet du de va han?
Det nämndes långt bak i tråden och han var ganska lång, stämde överens med bilderna från brottsplatsen. Han var ganska nära med Gucci samt Franky-
Citera
2019-08-31, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Verkar ju finnas en hel del springisar.

Makavelli.163 på Instagram

https://www.instagram.com/p/B1wX93AozIw/?igshid=h89rctd89f2f

S.sfavela på instagram

https://www.instagram.com/p/B1JMB7DoszX/?igshid=jz7nupgpdfn8

Kolla Versaci_soldiers på Instagram. Finns en hel drös med negers. Men tyvärr verkar det vara hyfsat lugnt eftersom många sitter.

Men jag väntar spänt på 20-talet. Shottaz vs DP när kriget kan påbörjas igen. Jag vill verkligen att många negrer dör i Rinkeby framöver 😊

Mycket möjligt att denna blodiga konflikt kan vara många år framöver ja...
Citera
2019-09-01, 09:06
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baksidan163
Nej, det är bara Dumle av dem som är född 1995. Shobre är dessutom född 97.

Skulle ju vara jätteintresssant om det var Dumle. Han var ju misstänkt först för rappar-mordet. Men sen så fanns han väl med på den där omtalade bil-bilden med de sex grabbarna.
Sluta skriv att de dumle , honom kan ni sålla bort. Han sitter för inblandning i mordet på rozh i blackeberg
Citera
2019-09-01, 09:10
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Där har vi ju svaret på varför shottaz också hämnades på den familjen, rozh var väl ändå på shottaz sida?
Så shottaz hämnades på familjen capone för Danmark, samt rozh antagligen..
Rozh var god vän och gjorde affärer med dumle
Citera
2019-09-01, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Dollar, Abbe, Farid, Abdirahman...

Dollar sitter väl inne är jag rätt säker på. han åkte väl dit på knarkfallet. Men de andra vet jag inte vilka de är som du nämner.
Citera
2019-09-01, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Rozh var god vän och gjorde affärer med dumle

Är ju frågan bara varför han va me mördade honom? Alltså visst jag fattR att lojaliteten inte är den starkaste bland dessa herrar, men att vara god vän med någon för att sen mörda den? Ja tänker de måste ju ha funnits en anledning? Någon som kan tänka sig vad motivet var ?
Citera
2019-09-01, 13:18
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23

Är ju frågan bara varför han va me mördade honom? Alltså visst jag fattR att lojaliteten inte är den starkaste bland dessa herrar, men att vara god vän med någon för att sen mörda den? Ja tänker de måste ju ha funnits en anledning? Någon som kan tänka sig vad motivet var ?
Varför blir det ingen shootout som i vilda västern och lugn efter det typ new sheriff in town?
Citera
2019-09-01, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baksidan163
Dollar sitter väl inne är jag rätt säker på. han åkte väl dit på knarkfallet. Men de andra vet jag inte vilka de är som du nämner.

Dollar borde sitta men jag har inte sett HRs dom så man vet aldrig...

Abbe (Mogambo) och Farid dömdes i samma knarkhärva. Abbe fick 4 år och 10 månader men jag har sett någon uppgift om att han är fri så kanske lindrades straffet av HR. Lite osäkert förstås. Farid bör ha släppts första halvan av juli, vad jag förstår. Den fjärde är en springis som jag plockat upp i någon FUP men minns inte i vilken just nu. Förutom A heter han Moh*mmed *li.
Citera
2019-09-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
https://www.instagram.com/brottsplats_stockholm/
Tack!
Citera
2019-09-02, 07:08
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23

Varför ens Dumle togs in första gången var för att han skulle möta/träffa rozh senare på kvällen/natten i Blackeberg. Jag har sett sånt innan att vänner hugger varann i ryggen eller säljer varandra till den som ska döda den andre. Kriminella branschen är smutsig och är du inte djupt insatt så kommer du aldrig förstå
Citera
2019-09-02, 07:56
Medlem
Citat:
Dollar borde sitta men jag har inte sett HRs dom så man vet aldrig...
Jobbigt det där att man inte vet när de ska friges. Även om man skulle sitta på den senaste (och förhoppningsvis slutgiltiga) domen vet ju aldrig hur det blir med ev förtid... Måste ta och undersöka hur info från Fångvården om att någon är aktuell (eller inte aktuell) för 2/3 (eller dyl) straffrabatt kommuniceras.
Citat:
Abbe (Mogambo) och Farid dömdes i samma knarkhärva. Abbe fick 4 år och 10 månader men jag har sett någon uppgift om att han är fri så kanske lindrades straffet av HR. Lite osäkert förstås. Farid bör ha släppts första halvan av juli, vad jag förstår.
Jaha, en Abbe till, utöver CPH *brah*m *bdul-K*der Vilken knarkhärva var detta? Den gamla vanliga "25kilo"? Annars, finns det någon separat tråd eller FUP?
Citat:
Den fjärde är en springis som jag plockat upp i någon FUP men minns inte i vilken just nu. Förutom A heter han Moh*mmed *li.
Intressant namn... Påminner ju lite om CPH kändisen Makelele/Makkan, *bdir*hm*n Moh*mmed *li... som ju är allt annat än springis...
Citera
2019-09-02, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Varför ens Dumle togs in första gången var för att han skulle möta/träffa rozh senare på kvällen/natten i Blackeberg. Jag har sett sånt innan att vänner hugger varann i ryggen eller säljer varandra till den som ska döda den andre. Kriminella branschen är smutsig och är du inte djupt insatt så kommer du aldrig förstå

Nej jag förstår, dock lite ironiskt eftersom dom alltid tjatar så mycket om "bröder" " loajlitet" osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in