Citat:
Ursprungligen postat av
Blessedfruit
Vet inte om jag förstår dig rätt, men jag tolkar dig som att du tänker att SD manipulerade HD in i delaktighet, bl a genom att framställa LW i väldigt dålig dager och att HD på det sättet är ett offer, men samtidigt delaktig i mordet fast på ”felaktiga grunder”. Tolkar jag dig rätt då? Det är ju absolut en möjlighet. Allt känns möjligt i det här läget.
Samtidigt känns vad som helst möjligt efter den här veckan (eller inte ens en vecka, några dagar bara). Jag försöker och försöker att få in HD i det nya landskapet. Ditt förslag känns intressant. (I den mån jag har tolkat dig rätt.) Det gör det möjligt att få in HD i skeendet under de nya förutsättningarna. Samtidigt skaver det där med att åklagaren säger att hon siktar på sannolika skäl...
Svårt att orientera sig just nu. Och inte blir det lättare av det vansinniga tempot i tråden.
Är det inbillning eller blev tråden plötsligt mycket ”vänligare”? Trots att det gnabbas en hel del känner jag inte samma obehag längre. Ändå är det väl i stort sett samma postare. (Jag kanske är i chock och har slutat att registrerat obehag?)
Jag har nästan ingen ordning på något längre.
Som du påpekar så känns det svårt att orientera sig och tråden kör i racertempo.
Jag tror att mitt inlägg skrevs medan jag ännu var ovetande om att HD möjligen i åklagarens ögon är uppe i sannolika.
Du har nog tolkat mig rätt. Och kanske är det där jag är ännu.
Vi vet ju inte heller vad som det hela slutar i.
I mitt huvud ekar ännu MV ord: tänk er Johanna Möller eller Knutbypastorn (i ungefärliga ordalag).
Jag försöker väl, antar jag landa i det här på något sätt. Och plocka in HD i ekvationen.
För er som är vänner, anhöriga och på annat sätt är involverade i denna historia, måste det verkligen vara kaotiskt just nu.
Nu har vi några dagar att begrunda det hela, läsa ikapp i den mån det är görligt och vänta på avslutet.