2019-08-31, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var någon som skrev att de specifika mediciner hon tar skulle vara förbjudna i Sverige. Det var därför jag spekulerade att hon kan ju ha skaffat dem utomlands.
Dom är inte ”förbjudna”, dom är avregistrerade!

När t.ex. blå 5mg och 10mg Valium såldes i Sverige (många år sedan), så gick det under namnet Valium... Det verksamma ämnet var/är diazepam. De tabletter som går under namnet stesolid, innehåller exakt samma substans, alltså diazepam. Det är absolut ingen skillnad...

Det är inte förbjudet, utan receptbelagt, och med mycket begränsad förskrivning... De är dock narkotikaklassat! Men de var dom på den tiden med! Samma sak med det andra också...
Citera
2019-08-31, 23:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ja det är trist att JG:s namn ska dras in i detta fall igen när det är andra som är häktade.
Är det återigen ett försök att vända blickarna ifrån HD och hennes inblandning tro?

Det tror jag knappast.

SD och HD får stå för vad de gjort.

Sen kanske det finns personer runt dessa två som jobbat hårt på att försöka vända bort närgångnas blickar genom skademinimering och kartläggning av SD/HD-kritiska röster här i tråden.
Citera
2019-08-31, 23:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Vet inte om jag förstår dig rätt, men jag tolkar dig som att du tänker att SD manipulerade HD in i delaktighet, bl a genom att framställa LW i väldigt dålig dager och att HD på det sättet är ett offer, men samtidigt delaktig i mordet fast på ”felaktiga grunder”. Tolkar jag dig rätt då? Det är ju absolut en möjlighet. Allt känns möjligt i det här läget.

Samtidigt känns vad som helst möjligt efter den här veckan (eller inte ens en vecka, några dagar bara). Jag försöker och försöker att få in HD i det nya landskapet. Ditt förslag känns intressant. (I den mån jag har tolkat dig rätt.) Det gör det möjligt att få in HD i skeendet under de nya förutsättningarna. Samtidigt skaver det där med att åklagaren säger att hon siktar på sannolika skäl...

Svårt att orientera sig just nu. Och inte blir det lättare av det vansinniga tempot i tråden.

Är det inbillning eller blev tråden plötsligt mycket ”vänligare”? Trots att det gnabbas en hel del känner jag inte samma obehag längre. Ändå är det väl i stort sett samma postare. (Jag kanske är i chock och har slutat att registrerat obehag?)

Jag har nästan ingen ordning på något längre.
Som du påpekar så känns det svårt att orientera sig och tråden kör i racertempo.
Jag tror att mitt inlägg skrevs medan jag ännu var ovetande om att HD möjligen i åklagarens ögon är uppe i sannolika.
Du har nog tolkat mig rätt. Och kanske är det där jag är ännu.
Vi vet ju inte heller vad som det hela slutar i.

I mitt huvud ekar ännu MV ord: tänk er Johanna Möller eller Knutbypastorn (i ungefärliga ordalag).

Jag försöker väl, antar jag landa i det här på något sätt. Och plocka in HD i ekvationen.
För er som är vänner, anhöriga och på annat sätt är involverade i denna historia, måste det verkligen vara kaotiskt just nu.

Nu har vi några dagar att begrunda det hela, läsa ikapp i den mån det är görligt och vänta på avslutet.
Citera
2019-08-31, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
En ”vän” skrev i vintras till SD genom den där Geo-sidan.
Jag har fått tillåtelse att kopiera in detta. Jag har dock valt att stryka h*n text.
Det är två svar från SD.

”HerrTeamDavidsson 2:36 AM
Åhhh. Så glad jag blir. Är medveten om att många tror jag är skyldig. Hört om tråden på flashback, men läser den ej. Vet at det finns mycket lögner och hat där, men kanske även sanningar.

Mina närmaste vänner, släkt mm "vet" att jag är oskyldig, och det stöd jag får är viktigt och bra. Det är en svår situation. Och detta gäller såklart även min familj.

Ser att du har ett nyskapat konto, så antagligen känner jag dig. Om du, den riktiga personen, undrar något kring saker du hört eller läst så är det helt ok att fråga öppet. Jag försöker svara och respektera alla i omgivningen.

Trevlig helg
Stefan
HerrTeamDavidsson 12:16 PM
(ja, det är såklart värst för Lenas barn, men det förstår du säkert att vi alla tänker)

HerrTeamDavidsson 3:11 PM
Oki, sådant är mitt liv.
Du vet vem jag är.
Jag vet inte vem du är.
Jag vet om jag har med mordet att göra.

Skriver inte just något här, mer än sådant som många vet om. Men om det är så att vi känner varandra så får du gärna höra av dig i en annan kanal. Saker jag säger används och feltolkas ofta. Det är ju över 20000 inlägg på flashback som du vet. Jag råder dig atill att inte läsa där då jag i alla fall i detta fall sitter på fakta, och det är andra fakta än vad som skrivs där. Men läser du där som en del tittar på dokusåpor så visst.

Ja, jag vet hur hon dog. Det stod i media förra veckan med. Din telefon verkar ha skrivit älg, men jag kommer ej på vad du menade.

Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så. En skribent på nätet kallar sig Sherlock Holmes och en annan mirandasjul66 (osäker på stavningarna), och de båda är just sådana. Den förstnämnde var han som anföll mig för ett par veckor sedan i Sundsvall som det stått om i media, och säkert på flashback med. Han och en till kontaktade sedan lokalblaskan och berättade en version av det som hände. Fortsättning följer.

Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker. Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre.

Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17.

Allt ovanstående är känt av våra närmare omgivningar. Antar att det mest redan finns på flashback, men jag ber dig kraftigt att ändå inte skriva något alls där. Vet att de finns de som skriver hat, de som säger sig nästan veta att jag är oskyldig och de som försöker vara nyanserade. Men alla vi inblandade, främst alla barn, är ju intreserade av att helst inget alls skrivs där, inte ens snälla saker alltså.

Gå nu ut och logga en cache. Det är kravlöst, det är spännade, det är intressant, det ger friskluft, det tar det till fina platser, det gör dig till en mer bildad människa. Och det finns inget tävlingsmoment, utan är något man gör i den omfattning och på det vis man vill.

//S”

Intressant att han umdvek att skriva, att det finns de som tror att han är skyldig och de som är övertygade att han är skyldig.
Citera
2019-08-31, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och hur påverkade hennes jobb det faktum att hennes grannar Stefan och Hanna just nu båda sitter häktade för mordet på Lena?

LW:s jobb har nog inte påverkat att SD/HD nu är häktade. Men det menas nog att GM kanske är någon som LW haft kontakt med genom sitt jobb.
En av LW:s/jobbets klienter blev ju tex mördad några månader innan LW. Därigenom kan man ju tänka sig ett samband.
Debatten är ju fri.
Citera
2019-08-31, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Beror även till vad dom är ordinerade för. Är det 1 tablett vid behov, 2 ggr/dag eller vad?

Nja
Det ordineras mot KRAFTIG ångest, och när man inte svarar på andra mediciner som i första hand används mot detta. Det ordineras också mot epilepsi... Den är lugnande, ångestdämpande och muskelavslappnande, med snabbt påslag (15-30min) och LÅNG halveringstid, samt MYCKET beroendeframkallande. Missbrukspotentialen är väldigt hög med denna medicin, men t.ex xanor är såklart ännu värre...

Det är ingen medicin man skriver ut bara sådär... Inte en chans...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
OM DET NU SKULLE VARA NÅGON SOM TROTS ALLT TVIVLAR PÅ ATT JG (Jerry Gray) FÖRSÖKT ATT KARTLÄGGA OCH IDENTIFIERA POSTARE

Det finns BEVIS

Här är en SKÄRMDUMP som tydligt visar att Jerry Gray gått på postare i denna tråd:

Skärmdump: https://myfile.is/l1Ne704dna/EC6AFB57-F4AE-4779-89E5-DC290CB10FEE_jpeg

Detta har redan tagits upp vid flera tillfällen tidigare av Sh.Holmes.
Detta inlägg skrev för ett tag sedan:

”JG hotade mig till att vara tyst efter att ha listat ut att jag skrev här och jag vet åtminstone en till han hotade med exakt samma mejl han skickade till mig. Hur många mejlade JG till egentligen?”

Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Med tanke på att en eller flera mördare rörde sig fritt innan denna veckas händelser, så skulle åtminstone jag ha upplevt det väldigt obehagligt om någon kartlade vem jag var i denna tråd. Jag vidhåller mina tidigare ord om JG:s tilltag till sin "vän" som enbart hade skrivit orden "Mycket troligt" som kommentar till Honan6 inlägg i sep -18 (som tydligen var inne på rätt spår).

När jag läser förtydligande på regel 1.06 blir jag förundrad att tilltaget försvarades från ett oväntat håll.

Jag vill framföra ett budskap till JG, om du tittar in här. Tänk gärna tanken att människor kan bli rädda när mördare går lösa. Tänk den, du som ville hjälpa din bästa vän, att det inte OK att försöka identifiera vem/vilka av vännerna som skriver här.

Citat från förtydligande i regel 1.06:
Det är också förbjudet att sammankoppla ett konto på Flashback med ett konto eller användarnamn på en annan webbplats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nej. Kanske hen inte visste och bara gissade. Men i så fall får vi säga att JM är denna trådens bästa på att just gissa och värd att lyssna på i vilket fall. Enligt mig alltså. Alla är naturligtvis välkomna att göra sin egna bedömning.
Jag har alltid trott på JM och dessutom läser jag alltid inläggen två gånger. Han kan väl också skriva fel saker med vilje för att se vad som händer. Ett tag stod tråden still och då var hans inlägg det bästa enligt mig. Sen åkte han på semester och då blev det lite tråkigt igen.
JM, du får även min röst 🙋‍♀️
Citera
2019-08-31, 23:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Nu överdriver ni igen, som vanligt.

Säger psykologen/beteendevetaren/forskaren.

Borde inte du i din yrkesroll ha någon förståelse för att människor kan känna sig illa till mods när de upplever sig sig iakttagna eller kartlagda? Dessutom av en person som är väldigt nära vän till en person som var skäligen misstänkt, nu på sannolika skäl är misstänkt för ett mord?

Hur gick det förresten med ditt forskningsprojekt där du skulle använda oss i tråden som referensobjekt? Vi är flera som efterfrågat svar från dig angående detta.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-01 kl. 00:20.
Citera
2019-08-31, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Intressant att han umdvek att skriva, att det finns de som tror att han är skyldig och de som är övertygade att han är skyldig.
Han trodde nog att hon skulle lyssna på han råd att inte läsa här Då skulle hon ju inte få reda på att många trodde han var den skyldige.
Citera
2019-08-31, 23:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag ser det inte som ett hot. Han visar öppet vem han är, han känner personerna och de sitter och snackar skit om honom i en tråd. Klart som fan han blir förbannad, det skulle jag också bli.

Detta som har kallats för hot har jag trott varit något helt annat. Han är ju rakryggad och står för vem han är, hur kul är det att bli förtalad på nätet av dina vänner/bekanta/grannar. Att de har känt sig illa till mods beror väl på att de visar en sida för honom när de träffas, sedan sitter de och skriver något helt annat.

Ska jag vara helt ärlig tycker jag det är märkligt att människor i allmänhet är så undfallande för vad som skrivs om dem på nätet. Kolla bara hur illa UW:s ex blev behandlad t ex..

Du har blandat ihop saker.

De allvarliga hot som jag tidigare omtalat handlar inte om JG eller meddelanden utanför forumet.

Det har handlat om dödshot där hotaren visat kunskap om personernas faktiska bostadsadresser.
Citera
2019-08-31, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Dom är inte ”förbjudna”, dom är avregistrerade!

När t.ex. blå 5mg och 10mg Valium såldes i Sverige (många år sedan), så gick det under namnet Valium... Det verksamma ämnet var/är diazepam. De tabletter som går under namnet stesolid, innehåller exakt samma substans, alltså diazepam. Det är absolut ingen skillnad...

Det är inte förbjudet, utan receptbelagt, och med mycket begränsad förskrivning... De är dock narkotikaklassat! Men de var dom på den tiden med! Samma sak med det andra också...

Det är korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in