2019-08-31, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Absolut, det behöver inte varit något ”mys”, utan såg det som ett möjligt scenario... Men hur sannolikt är det? Nja, kanske inte så sannolikt ändå...

Däremot är det en användare här i tråden som skriver om att det kan ha påståtts att det placerats ut en cacher där vid planket, och att man därför fick med LW dit... Intressant! Men då betyder det ju isåfall att mordet var planerat, och det känns ju inte som att detta är just ”planerat”, utan hat skett i stundens hetta...

Jag tror mer på att SD och LW tog en promenad, och att HD kom ifatt och gick till attack mot LW med ett tillhygge hon burit med sig! Hon kanske följde efter dom, hade sett dom kyssas eller nåt, vilket triggade henne... Vem vet... HD var nog rätt knäckt över mycket av det som hänt... Hur LW kom in bakom planket har jag dock ingen aning om... Någon annan kanske har en bra teori för det?

Min magkänsla är iallafall att HD tog med sig mordvapnet till platsen, höll i mordvapnet, samt utdelade slagen mot LWs ansikte och huvud. I rent raseri... Därav det extrema våldet, samt dåliga planeringen av mordet (ingen planering alls)... Och att SD sedan den kvällen har försökt hjälpa HD att sopa undan spåren... Samt att JG också blivit inblandad på något sätt efteråt.

Hade HD med sig ett tillhygge?
Citera
2019-08-31, 22:15
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men nu är tydligen det ett flertal postare i denna tråd som råkat ut för samma sak, dvs att JG kartlagt dessa personer här och sedan kontaktat dom. Dom har känt sig illa till mods att bli identifierade /kartlagda, och även eftersom de inte vetat huruvida JG är inblandad i något eftersom han hela tiden hänger med SD och HD. Och tydligen är det många som länge undvikit att åka på olika geoevent pga av de SD, HD.

Icke att förglömma är att SD kort tid efter mordet tog kontakt med flera grannar (som han misstänkte blev hörda av polisen) för att ge ”sin historia”.
Dessa grannar kände stort obehag och tog kontakt med polisen. Övergrepp i rättssak.
Citera
2019-08-31, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Intressant!
Varför hade LW behov en krycka?

Hon var just rehabiliterad efter en skidolycka tidig vår. Gick tidigare med kryckor.
Citera
2019-08-31, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Diazepam/P-farmaca ... bland annat, Stesolid 5 mg-röd samt 10 mg-blå.
Och hur vet du detta?

Jag har diazepam/stesolid utskrivet på recept, och ätit i flera år. Jag har då inte stött på några märken med 5mg röd och 10mg blå tablett...

Valium (som också innehåller det verksamma ämnet diazepam), är just blåa piller, men dessa har inte sålts i Sverige på många år... Det är avregistrerat sedan länge...

Så har det nu helt plötsligt kommit några nya blåa stesolid (som påminner om dom gamla valium), ge mig en länk, för då drar jag bort till apoteket imorrn och hämtar en burk...

Eller så snackar du skit!???
Citera
Medlem
Att det varit någon form av catfight känns allt troligare nu när man också verkar ha en del bevis för mord för HD.

Det var kvinnoskrik i flera minutrar enligt uppgift. SD hade troligen tystat henne ganska snabbt om han ville.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2019-08-31 kl. 22:19. Anledning: Fel
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har fått ett förslag via PM på tänkbart tillhygge som jag själv också väl mäter sig med hittills föreslagna basebollträ: LWs krycka.

Jag har själv en krycka stående vid ytterdörren pga fotledsbrott. När jag går ut i mörker eller natur greppar jag alltid kryckan för säkerhet. Är det natur trycker jag ut ís-klorna för stabilare grepp. Den har samma slagkraft och kan via de stålvassa klorna förvärra skadorna betydligt.

Är det tänkbart att LW medtog krycka?

(HD skulle enkelt lämna den var som helst på SÖS.)
13e april, en månad innan, skriver LW på insta-:

"Nu följer alla viktplattorna med vid sidolöpning ("löpning"). Senaste veckans inte så sköna övningar har NÄSTAN rätat ut det trasiga knät. Solen skiner. Fredagsfikat föll ut till belåtenhet. Bra avslutning på arbetsveckan. Trevlig helg!"

- Ja, ingen omöjlighet i alla fall. Hon borde i alla händelser haft kvar sina kryckor en månad senare.
Citera
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Om han är dina barns far?
Om hela livet ställs på ända om han döms?
Om man dessutom tycker riktigt illa om BO?
Ja, omöjligt är det inte, men man blir ju själv inblandad i det allvarligaste brottet av ALLA och man kan likaväl SJÄLV bli fälld ...

...och nu i efterhand kan man hamna i den situation de NU är i

... och chansen är väl egentligen mycket större ATT man åker dit än att man INTE gör det givet att det skedde så förhållandevis stökigt ...
Citera
2019-08-31, 22:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det är trist att JG:s namn ska dras in i detta fall igen när det är andra som är häktade.
Är det återigen ett försök att vända blickarna ifrån HD och hennes inblandning tro?
Konstigt dom tramsar om sånt när det händer så mycket i tråden
Drevet behöver väl ett nytt byte nu när SD är bakom lås och bom.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-31 kl. 22:25.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det handlar kanske om överdriven lojalitet?

Eller som som en del av oss tror att JG vet betydligt mer än han låtsas om.
Jag är inte säker på att han är direkt inblandad.
Men jag tror att han skyddar de inblandade.

Och jag tycker iallfall att det är mycket obehagligt att han hänger här och försöker identifiera postare vars åsikter han inte gillar. Det säger en hel del om en person.
Så gjorde dom i gamla DDR och i Nordkorea....

Och vad gjorde förresten SD hos JG på mordkvällen den 14 maj 2018...

Kan det där "med tanke på vad han skulle göra så behöver man liksom något " ha att göra med mordvapen ( skor m stålhätta tänkte jag först men det har snarare en ingenjör än en översättare), skydd eller finns det ngt för att sätta ut en cache som JG kan ha haft? (Spåret att LW blev utlurad till en ny cache). Eller en Rohypnol?
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Icke att förglömma är att SD kort tid efter mordet tog kontakt med flera grannar (som han misstänkte blev hörda av polisen) för att ge ”sin historia”.
Dessa grannar kände stort obehag och tog kontakt med polisen. Övergrepp i rättssak.

Det är väl en viss skillnad om den mordmisstänkte kontaktar grannar/vänner?

JG som till synes är oskyldig ska väl inte behöva tåla att hans vänner sviker och baktalar honom?

Jag tycker gott att han kan kontakta samtliga och ge dem "a piece of his mind" för deras bedrövliga beteende bakom hans rygg.

Det skulle jag också ha gjort. Lyckligtvis har jag inga sådana "vänner".
Citera
2019-08-31, 22:21
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon var just rehabiliterad efter en skidolycka tidig vår. Gick tidigare med kryckor.

Oh tack!
Ja kryckan kan hon ju haft med sig...
Mycket talar väl för att det skedde en konfrontation mellan LW och den som lockat ut henne till planket. Kanske inte i akt och mening att slå ihjäl henne men något urartade och slutade med dödsmisshandel.
Citera
2019-08-31, 22:21
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Kanske borde vi alla lugna ner oss en smula och försöka inse vilken känslomässig katastrof detta blivit/varit för mängder av människor runt omkring alla inblandade.

Barn, föräldrar, syskon, vänner, klasskamrater, grannar och arbetskamrater har också drabbats på olika sätt av denna ohyggliga tragedi.

Hela världsbilden har förändrats.

De flesta har det senaste året svävat i total ovisshet om vad som hänt och vem som är skyldig. Det är ju mänskligt och alldeles normalt att försvara de man känner och självfallet vill eller kan majoriteten inte tro att någon anhörig, vän/kompis eller mångårig kollega kan göra sig skyldig till något så bestialiskt.

Givetvis har detta påverkat hundratals människor och hsr skapat osäkerhet, grubblerier, stress och en känslomässig berg- och dalbana.

Det är lätt för oss på Flashback att sitta anonymt och spekulera, tro, anklaga och döma, men för alla människor som har någon form av relation till LW och de häktade har de senaste 15 månaderna säkert varit mycket plågsamt på en mängd olika sätt.

De flesta vet inte vad de skall tro och vägrar säkert in i det längsta att tro det mest makabra och speciellt om det gäller någon man tror sig känna väldigt väl och har haft ett grundmurat förtroende för.

Detta är en ohygglig tragedi för hundratals människor även om den orsakat mest skada, sorg och förtvivlan hos barn och familjemedlemmar, men vänner, kollegor och många andra har påverkats ohyggligt starkt i sina vardagsliv också.

Vi är alla människor som famlar efter svar och någon form av förklaring till detta hemska dåd.
Tack för ett sansat inlägg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in