2019-08-31, 21:49
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om man nu inte ska tro att en ny cache de facto hade lagts ut denna kväll och plingat in i mångas mobiler - men detta borde väl vara praktiskt taget uteslutet eftersom flera då känt till cachen och velat FTF:a den. - Alternativet att bara hon fått en pling finns också - och att polisen hemlighållit detta. - Eller hur fungerar det i praktiken när nya cacher lagts ut? - Kan hon ha lurats ut av ett falskt sms?

Hmm jag kan för lite själv om Geocaching (GC) men har några fanatiska vänner som väljer sina semesterresor och mål för att främst utöva GC!
Själva cachen/skatten placeras ju ut av privatpersoner. Därefter kommer aktiva GCs att söka sig dit när man lägger upp koordinaterna.
Man skulle ju kunnat locka LW att det skulle läggas ut en cacher vars koordinater ännu inte lagts upp??
Själva cacher kan bestå av olika saker, men ofta (om jag förstått rätt) finns där en liten bok som man skriver sitt namn i när man hittat cacher. Denna lilla skatt betygssätts av andra GCs.
Citera
2019-08-31, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Undrar detsamma. Råkade ut för något mycket märkligt och ganska obehagligt (om än ej direkt hot), förra sommaren via PM. Det var i samband med att hot även då sas florera från denna tråd via PM. Blev aldrig klok på vad personen/personerna ifråga ville uppnå, om hens konto var kapat eller om hen trollat mig och andra och inte uppskattade motfrågor. Inget hot som sagt men obehagligt och konstigt.

Jag har också fått konstiga pm med konstiga påståenden och konstiga frågor, när jag svarat tillbaka har inget mer hänt. Inga hot som sagt men människor som blir så oroliga i själen bara för att man skrivit något i trådem de inte gillar, fegt med förtäckta hot via pm, tycker jag.
Citera
2019-08-31, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Bra iakttagelse där. Polisen har dock funnit andra ledtrådar i fallet. Bättre lycka nästa gång!

Kanske det, men ingen är skyldig förrän dom förkunnats, och där är vi inte än, och HD är skäligen misstänkt, vilket är den lägre misstanken, just saying....
Citera
2019-08-31, 21:56
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardrock65
Kanske det, men ingen är skyldig förrän dom förkunnats, och där är vi inte än, och HD är skäligen misstänkt, vilket är den lägre misstanken, just saying....

”I tisdags greps mannen igen och i dag blev han alltså häktad i Örebro tingsrätt, på sannolika skäl misstänkt för mord, vilket är en högre misstankegrad än tidigare.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Opq78q/45-arig-man-haktad-for-mordet-pa-lena-wesstrom

Samt att åklagaren numera anser att även misstankarna mot kvinnan ligger på sannolika skäl.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRqeKa/kvinna-haktad-for-mordet-pa-lena-wesstrom

Jag tror som du att SD är häktad på sannolika skäl men HD som skäligen misstänkt. Men det är onekligen rörigt i ABs text ovan.
Senast redigerad av coli 2019-08-31 kl. 22:04.
Citera
2019-08-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, jag misstrodde dig då. Och rätt länge dessutom.
Det ser ut att stämma exakt med vad som krävs för en cache.

Jag har lagt ned mycket stor tid inom denna tråden som aktiv skribent och delat med mig av mycket som jag känner till inom detta mordfallet gällande ➡Lena Wesström. Alla mina inlägg har varit snyggt och prydligt uppställda med oftast illustrationer, samt att mina inlägg varit rättstavade, anledningen till detta är att jag sätter värde på det jag gör och skriver, därför finns det ingen anledning för mig att försöka vilseleda tråden med en massa desinformation, om sådant vore fallet, skulle jag i sådant fall vara en sjukligt tänkande invid och sådana behöver hjälp framför allt inom psykiatrins vård, och där inom, har jag inte hamnat än.
Citera
2019-08-31, 21:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Just det är faktiskt viktigare än allt det andra och källorna känns säkra. Men varför drar GM in ännu fler i sin soppa om hen inte vill bli avslöjad?

Det handlar kanske om överdriven lojalitet?

Eller som som en del av oss tror att JG vet betydligt mer än han låtsas om.
Jag är inte säker på att han är direkt inblandad.
Men jag tror att han skyddar de inblandade.

Och jag tycker iallfall att det är mycket obehagligt att han hänger här och försöker identifiera postare vars åsikter han inte gillar. Det säger en hel del om en person.
Så gjorde dom i gamla DDR och i Nordkorea....

Och vad gjorde förresten SD hos JG på mordkvällen den 14 maj 2018...

Citat:
”Men du varför befann sig SD hos JG den tidiga försommar kvällen?
Vet du vad han hade med sig på färden till JG? ”
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
”Ja jag vet att SD besökte JG på mordkvällen.
Med tanke på vad han skulle göra där så behöver man liksom något.”
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-08-31, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Diazepam/P-farmaca ... bland annat, Stesolid 5 mg-röd samt 10 mg-blå.
Oj det var inga dåliga doser
Citera
2019-08-31, 22:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det är möjligt att det finns fler. Jag diskuterar bara just den skärmdump som du nyss postade. Där tycks det alltså röra sig om en befintlig vän till JG, som JG blir besviken på.

Jag förstår inte varför det är så konstigt att man blir besviken på att någon man betraktar som en vän spekulerar kring ens inblandning i ett mord.

Inte heller förstår jag varför det skulle vara så konstigt om han har försökt (och lyckats med) att identifiera fler skribenter. Om han är helt oskyldig - hur kul är det då att sitta och se sitt namn släpas i smutsen?

Nej jag anser inte att det kan uppfattas som hot att man berättar för sina vänner att man känner sig besviken över att de publikt drar ens namn i smutsen.

Olaga hot är det då inte även om de kontaktade "vännerna" nog känner sig illa till mods av att ha blivit påkomna med att svärta ner sin väns rykte utan några som helst bevis för att hen är inblandad i detta mord.
Citera
2019-08-31, 22:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Paret SD besökte på mordkvällen.

Ja vad gjorde SD hos JG denna kväll?

Vad var det han hämtade eller lånade eller lämnade?

.
Citera
2019-08-31, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av coli
”I tisdags greps mannen igen och i dag blev han alltså häktad i Örebro tingsrätt, på sannolika skäl misstänkt för mord, vilket är en högre misstankegrad än tidigare.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Opq78q/45-arig-man-haktad-for-mordet-pa-lena-wesstrom

Jo, men nu nämnde jag HD, inte SD...
Citera
2019-08-31, 22:02
Medlem
Jag har fått ett förslag via PM på tänkbart tillhygge som jag själv också väl mäter sig med hittills föreslagna basebollträ: LWs krycka.

Jag har själv en krycka stående vid ytterdörren pga fotledsbrott. När jag går ut i mörker eller natur greppar jag alltid kryckan för säkerhet. Är det natur trycker jag ut ís-klorna för stabilare grepp. Den har samma slagkraft och kan via de stålvassa klorna förvärra skadorna betydligt.

Är det tänkbart att LW medtog krycka?

(HD skulle enkelt lämna den var som helst på SÖS.)
Citera
2019-08-31, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Gillar att du presenterar olika scenarier men hm, tror inte att något mys funnits på agendan. Det har någon gång tidigt i tråden sagts att SD och LW unfriendat/avföljt varandra dagen innan mordet. Har sett den uppgiften även i media. Inget av det behöver betyda att det är sant visserligen och det behöver heller inte betyda att att man faktiskt var ovänner då. Det kan ha varit för att det ska se ut som att man tagit avstånd från varandra. Eller så var det LW som unfriendade och SD kände ett behov av att konfrontera henne angående det. Eller så var det HD som krävde detta av SD. Ja, det finns flera scenarier som något av dem skulle kunna stämma. Men mys bör nog kunna strykas. Jag tror att LW hade fullt upp med förberedelserna inför framförallt sonens födelsedag men säkert också resan till Norge.

⬆️ Från ⬇️

Absolut, det behöver inte varit något ”mys”, utan såg det som ett möjligt scenario... Men hur sannolikt är det? Nja, kanske inte så sannolikt ändå...

Däremot är det en användare här i tråden som skriver om att det kan ha påståtts att det placerats ut en cacher där vid planket, och att man därför fick med LW dit... Intressant! Men då betyder det ju isåfall att mordet var planerat, och det känns ju inte som att detta är just ”planerat”, utan hat skett i stundens hetta...

Jag tror mer på att SD och LW tog en promenad, och att HD kom ifatt och gick till attack mot LW med ett tillhygge hon burit med sig! Hon kanske följde efter dom, hade sett dom kyssas eller nåt, vilket triggade henne... Vem vet... HD var nog rätt knäckt över mycket av det som hänt... Hur LW kom in bakom planket har jag dock ingen aning om... Någon annan kanske har en bra teori för det?

Min magkänsla är iallafall att HD tog med sig mordvapnet till platsen, höll i mordvapnet, samt utdelade slagen mot LWs ansikte och huvud. I rent raseri... Därav det extrema våldet, samt dåliga planeringen av mordet (ingen planering alls)... Och att SD sedan den kvällen har försökt hjälpa HD att sopa undan spåren... Samt att JG också blivit inblandad på något sätt efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in