Citat:
Ursprungligen postat av
lndigo
Gillar att du presenterar olika scenarier men hm, tror inte att något mys funnits på agendan. Det har någon gång tidigt i tråden sagts att SD och LW unfriendat/avföljt varandra dagen innan mordet. Har sett den uppgiften även i media. Inget av det behöver betyda att det är sant visserligen och det behöver heller inte betyda att att man faktiskt var ovänner då. Det kan ha varit för att det ska se ut som att man tagit avstånd från varandra. Eller så var det LW som unfriendade och SD kände ett behov av att konfrontera henne angående det. Eller så var det HD som krävde detta av SD. Ja, det finns flera scenarier som något av dem skulle kunna stämma. Men mys bör nog kunna strykas. Jag tror att LW hade fullt upp med förberedelserna inför framförallt sonens födelsedag men säkert också resan till Norge.
⬆️ Från ⬇️
Absolut, det behöver inte varit något ”mys”, utan såg det som ett möjligt scenario... Men hur sannolikt är det? Nja, kanske inte så sannolikt ändå...
Däremot är det en användare här i tråden som skriver om att det kan ha påståtts att det placerats ut en cacher där vid planket, och att man därför fick med LW dit... Intressant! Men då betyder det ju isåfall att mordet var planerat, och det känns ju inte som att detta är just ”planerat”, utan hat skett i stundens hetta...
Jag tror mer på att SD och LW tog en promenad, och att HD kom ifatt och gick till attack mot LW med ett tillhygge hon burit med sig! Hon kanske följde efter dom, hade sett dom kyssas eller nåt, vilket triggade henne... Vem vet... HD var nog rätt knäckt över mycket av det som hänt... Hur LW kom in bakom planket har jag dock ingen aning om... Någon annan kanske har en bra teori för det?
Min magkänsla är iallafall att HD tog med sig mordvapnet till platsen, höll i mordvapnet, samt utdelade slagen mot LWs ansikte och huvud. I rent raseri... Därav det extrema våldet, samt dåliga planeringen av mordet (ingen planering alls)... Och att SD sedan den kvällen har försökt hjälpa HD att sopa undan spåren... Samt att JG också blivit inblandad på något sätt efteråt.