2019-08-31, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Hemma i USA skulle killen få 10-15 år. I Sverige knappast. Domstolen och försvaret kommer att tolka detta som misshandel och grov brott mot knivlagen. Det blir två år, varav åtta månader rabatt. Om två år kan killen döda någon på riktigt.

Fruktansvärt att komma undan med så lågt straff.
Tur kvinnan överlevde och GM gripen.
Citera
2019-08-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Nästan löjligt stort. Nog det största jag besökte (inte så många iof). En fredagseftermidag uppfattade jag det som rätt lugnt och glest på folk. Medelklassigt kändes det. Ligger ju en bit från Malmö C.

Ja det ser väldigt stort ut på kartan.
Citera
2019-08-31, 20:37
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Dock väldigt mycket blattar där

Malmö är en korrupt stad som totalt har övertagits av folk ifrån 3 världen . Emporia är inget direkt undantag , Möllan är värre, sen så skulle jag nog som kvinna börja ta mig en funderare på om det är värt att gå ut vid vissa tider på dygnet i denna staden, jag skulle definitivt tänka på vem jag umgås med , tror vi kommer att se mycket fler mord på kvinnor inom den närmaste tiden, kanske kommer det att bli ett nytt mode i stan. Dörren är öpppen på vid gavel
Citera
2019-08-31, 20:40
Medlem
Citat:
En kvinna hittades knivskadad inne i ett kök på en restaurang på Emporia

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-3...ren-pa-emporia
Citera
2019-08-31, 20:41
Medlem
sajebiss avatar
Från svt.se....

Citat:
En kvinna i 40-årsåldern blev knivskuren på lördagseftermiddagen inne på köpcentret Emporia i Malmö. En 23-årig man har gripits misstänkt för mordförsök.

Mor och son?
Citera
2019-08-31, 20:55
Medlem
Watchme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Malmö är en korrupt stad som totalt har övertagits av folk ifrån 3 världen . Emporia är inget direkt undantag , Möllan är värre, sen så skulle jag nog som kvinna börja ta mig en funderare på om det är värt att gå ut vid vissa tider på dygnet i denna staden, jag skulle definitivt tänka på vem jag umgås med , tror vi kommer att se mycket fler mord på kvinnor inom den närmaste tiden, kanske kommer det att bli ett nytt mode i stan. Dörren är öpppen på vid gavel

Hela Emporia har ju blivit ett vuxendagis för 3 världenfolket.. ryktas om att flera vill flytta sin verksamhet därifrån pga av just driver runt och trakasserar anställda.
Citera
2019-08-31, 20:59
Medlem
bulletproofsouls avatar
Kanske lite som Kista Galleria då? Ett vuxendagis för folk, företrädesvis från tredje världen med för mycket fritid.
Citera
2019-08-31, 21:04
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13377331
Räknas knivhugg mot buk automatiskt som mordförsök?
Nej men det borde göra det.
Citera
2019-08-31, 21:18
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13377331
Räknas knivhugg mot buk automatiskt som mordförsök?

Vet du vad som räknas som buken och vilka organ som sitter där "bakom"? Är du 12 år gammal och spelar spel där det krävs "headshots" för att en människa skall dö? Vad fasiken är det med vissa personer, egentligen - självklart kan ett knivhugg i buken vara ett mordförsök!

Edit: Beror självklart också på omständigheterna kring dådet...
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2019-08-31 kl. 21:24.
Citera
2019-08-31, 21:21
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Nej men det borde göra det.

Klart det gör det! Hugger du någon i buken och det är överlagt, så är det mordförsök. Oöverlagt så är det minst dråpförsök... Beror självklart på situationen kring knivstickningen. Självförsvar, överlagt, eller oöverlagt...
Citera
2019-08-31, 21:31
Moderator
Chantres avatar
Enligt vitten i närheten blödde kvinnan svårt när hon fördes ut från restaurangen av ambulanspersonalen.

https://www.pppress.se/nyhet/man-gri...ne-pa-emporia/
Citera
2019-08-31, 22:08
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Klart det gör det! Hugger du någon i buken och det är överlagt, så är det mordförsök. Oöverlagt så är det minst dråpförsök... Beror självklart på situationen kring knivstickningen. Självförsvar, överlagt, eller oöverlagt...
Nej, det är inte mordförsök med automatik att sticka någon med en kniv i buken. Brottet kräver avsikt att döda och flera fall finns där personer dömts för misshandel istället för mordförsök för att de "inte förstått" att det var livsfarligt. Stick i buken är bara ett av många exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in