2019-08-31, 21:36
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men nu är tydligen det ett flertal postare i denna tråd som råkat ut för samma sak, dvs att JG kartlagt dessa personer här och sedan kontaktat dom. Dom har känt sig illa till mods att bli identifierade /kartlagda, och även eftersom de inte vetat huruvida JG är inblandad i något eftersom han hela tiden hänger med SD och HD. Och tydligen är det många som länge undvikit att åka på olika geoevent pga av de SD, HD.
Det är möjligt att det finns fler. Jag diskuterar bara just den skärmdump som du nyss postade. Där tycks det alltså röra sig om en befintlig vän till JG, som JG blir besviken på.

Jag förstår inte varför det är så konstigt att man blir besviken på att någon man betraktar som en vän spekulerar kring ens inblandning i ett mord.

Inte heller förstår jag varför det skulle vara så konstigt om han har försökt (och lyckats med) att identifiera fler skribenter. Om han är helt oskyldig - hur kul är det då att sitta och se sitt namn släpas i smutsen?
Citera
2019-08-31, 21:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
För att klargöra så att det inte blir någon missuppfattning avseende skärmdumpen.

Det är alltså postaren mirdidjul66 som blivit identifierad och kontaktad av Jerry Gray.
Jerry Gray har i meddelandet skickat en skärmdump av en ett inlägg där postaren kommenterat ett av Honans6’s inlägg.

Skärmdump: https://myfile.is/l1Ne704dna/EC6AFB57-F4AE-4779-89E5-DC290CB10FEE_jpeg
Vad Är det med det då? Regelbrott? FB regler gäller bara på FB.
Ni blir paranoida för ni skrivit så mycket skit om folk,
Citera
2019-08-31, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad jag förstått har HD haft problem med depression och medicinerat för det?

Diazepam/P-farmaca ... bland annat, Stesolid 5 mg-röd samt 10 mg-blå.
Citera
2019-08-31, 21:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Tack för att du berättar. Min dator låter inte mig ladda ner någonting på det där viset. Inte ens Honan6s sammanfattningar gillar säkerhetsprogrammet.

Ser du detta: https://www.bildtagg.se/bild/tc7d6ety5m59jcdra87hmt1
Citera
2019-08-31, 21:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ojdå, tack JM.
Citera
2019-08-31, 21:39
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Även detta går att kolla via receptregister, när första receptet på det lugnande läkemedlet skrevs ut. Är det strax efter mordet på LW eller har det funnits tidigare?
Jag vet dock inte med 100% hur konflikten med patientjournallagen och det HD är misstänkt för krockar eller inte. Kanske någon annan som vet hur stark patientjournallagen är i förhållande till andra tänkbara lagar när det handlar om en mordmisstänkt?
Sen finns det väl en liten chans att HD skaffat sig ev. lugnande via den svarta marknaden och då faller ju allt kring sjukvårdens dokumentation, men det känns inte som att HD är av den sorten som har kontakter med droghandlare.
En annan möjlighet är att HD kan ha tillskansat sig läkemedel via jobbet men det är rigorösa rutiner kring narkotikaklassade läkemedel numera så det känns långsökt med. Åtminstone sett över någon längre period och i någon dos som är funktionell.
Patientjournallagen och HD hur det krockar, vill du utveckla ?
Citera
2019-08-31, 21:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är ändå en fingervisning (om det nu stämmer) ändå...
Det är så totalvidrigt om det är har skett ett mord på detta sätt.

Alla mord är totalvidriga naturligtvis.
Ibland blir det ändå begripligt på något sätt.
Ibland inte.
Här är det inte begripligt.

Ja, JM fick rätt till slut.\

Ja faktiskt.
Förra helgens inlägg var inte helt uppåt väggarna, även om vi då trodde det lät helgalet!
Citera
2019-08-31, 21:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
För att klargöra så att det inte blir någon missuppfattning avseende skärmdumpen.

Det är alltså postaren mirdidjul66 som blivit identifierad och kontaktad av Jerry Gray.
Jerry Gray har i meddelandet skickat en skärmdump av en ett inlägg där postaren kommenterat ett av Honans6’s inlägg.

Skärmdump: https://myfile.is/l1Ne704dna/EC6AFB57-F4AE-4779-89E5-DC290CB10FEE_jpeg

Ja, kartläggningen är det obehagliga.
Mycket obehagligt.
Citera
2019-08-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
”Personen tittade inte på åhörarna när beslutet lästes upp. Istället tittade personen blint framåt och dolde sitt ansikte när poliserna eskorterade ut hen från säkerhetssalen i tingsrätten”

https://www.na.se/artikel/advokaten-om-haktningen-min-klient-fornekar-mord
Jag trodde hon skulle brista i gråt eller något men som du skriver försökte dölja sitt ansikte och höll blicken framåt, undra fall hon fått lugnande? Med tanke på hennes utbrott när de tog henne i hemmet när hon skrek osv hm.
Kan de ha tagit med bevisen till USA? Droppa bevisen där, en tanke ja fått, men kan ha fel.
Citera
2019-08-31, 21:43
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag hoppas att detta kommer att redas ut ordentligt av polis och rättssystem.

Inga människor ska behöva vara rädda för att uttrycka sina åsikter i Sverige.
Flashback är obehagligt på det vis att oskyldiga människor kan bli uthängda. det ska man inte sticka under stol med.
Därför kan man förstå att människor som blir uthängda med namn och adress kan bli mer än uppbragta om de är oskyldiga. Detta kan man inte begripa om man själv inte råkat ut för något liknade.

Men om man hotar människor på olika sätt, då får man också räkna med konsekvenserna av detta.
Det är inte tillåtet i Sverige att hota människor.

Som sagt, jag har själv råkat ut för en "sak". Vette fasiken efter allt som har hänt i det här fallet vad som hände?

Kan konton bli kapade?
Någon som vet?

Undrar detsamma. Råkade ut för något mycket märkligt och ganska obehagligt (om än ej direkt hot), förra sommaren via PM. Det var i samband med att hot även då sas florera från denna tråd via PM. Blev aldrig klok på vad personen/personerna ifråga ville uppnå, om hens konto var kapat eller om hen trollat mig och andra och inte uppskattade motfrågor. Inget hot som sagt men obehagligt och konstigt.
Citera
2019-08-31, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Får man ens jobba som ssk om man knaprar Stesolid? Jag tror inte det.
Citera
2019-08-31, 21:45
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardrock65
LW jobbade som utslussare för ensamkommande, hmmm, vilken egendomlig slump, jag tror inte på slumpen, gör ni??h
Bra iakttagelse där. Polisen har dock funnit andra ledtrådar i fallet. Bättre lycka nästa gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in