Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Nr 5 tagen. Då är det väl bara organisatören kvar då.
Jo, om inte fler kan knyts till händelsen... Danskarna har sagt att det var
minst fem... och fick jag för mig att det handlar om de som var på plats lokalt...
Makelele/
Makkan,
Abbe,
Panda och
Abdi/
Mansor samt
#5... Vet inte riktigt vad du menar med
organisatören men någon har antytt att det (förvisso inte helt gängse förDP) skulle ha kunnat vara
Makelele... Annars finns det väl bara
Sho och kanske
City? Men även andra kan ju ha varit delatiga i kommunikation resp logistik: bilar, vapen... Jag skulle inte bli förvånad om
#5 (och förhoppningsvis beyond) kan vara springisar kopplade till
Shacki och de som redan sitter i CPH. Sedan har vi ju så klart den eventuella Malmö-CPH-kopplingen vars huvudman kanske inte behöver något specifikt namn.
Citat:
Ursprungligen postat av
FreeOJ
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rAGe5K/hade-automatvapen-men-slapptes--misstanks-nu-for-inblandning-i-mord
Den femte personen greps i Hallonbergen häromdagen. Medan personen i artikeln med största sannolikhet redan häktad i väntan på dom. Så det bör inte vara Dumle. Dessutom är han 23 år
Exakt, den åtalade för
Rohzmordet (som ev är identisk med
Dumle) ska enl Aftonbladet vara 23 år. Den andre häktade i samband med ovan nämnde häktade 23 årings vapenbrott var enligt samma tidning vid gripandet i november 2018 17 år. Det är 17 åringen som åtalas för mord och 23åringen... typ medhjälp? Enligt danska medier är den femte (aka
#5) gripne för CPH morden 24år och borde då vara en ytterligare person.
(BTW, var kommer infon om Hallonbergen från?)