2019-08-31, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Var det verkligen så att HD skulle med på den där resan till USA?

Jag kan köpa att det var meningen från början men sen då, under våren?

Nää det är nåt lurt med det där, jag tror hon ändrade sig i sista sekunden. Vad fick henne att göra det?

Kanske fått rivmärken eller blåmärken - hinner läka och blekna under tid för resa ?
Citera
2019-08-31, 20:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är bara AB som fått det här med häktningsskäl om bakfoten. En åklagare skulle aldrig säga att en person häktats som skäligen misstänkt men att misstankarna ligger på sannolika skäl (!). - Om en vecka måste åklagaren presentera bevisning som styrker sannolika skäl; annars släpps HD fri. - Se det som en utredningshäktning.

Skulle inte en åklagare säga det? Var det inte precis vad åklagaren sade när SD blev häktad på skälig misstanke också?
Citera
2019-08-31, 20:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Så något liknande har inte hänt i Sverige tidigare? Ändå märkligt kan jag tycka.
Plötsligt händer det!
En fråga, om nu båda blir kvar som sannolika efter HD s vecka och uppgraderad. Blir det en FU om det är samma mord eller två?
Undrar också om rättegången blir samtidigt för båda två eller är den uppdelad i två olika?

Att den bedragna hustrun i samförstånd med den bedragande äkta mannen bestämmer sig för att röja undan älskarinnan?

Nej, jag tror inte att det har hänt tidigare, det mest naturliga vore väl om hustrun och älskarinnan slog ihjäl mannen som i alla fall var upphov till bådas olycka, då blev det i alla fall någon slags rim och reson i händelsen.

Det kommer att bli en FUP med två gärningspersoner som det ser ut nu, båda kommer att få svara för sina gärningar i en gemensam rättegång (förutsatt att HD kommer med på tåget och inte släpps).
Senast redigerad av Reimer 2019-08-31 kl. 20:45.
Citera
2019-08-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, så har jag också förstått det. Hon har alltså bestämt sig för det nya scenariot med SD + HD nu.

Ja ! Herre du min skapare, denna egendomliga Åklagare, vad är det som hon egentligen håller på med❔ Kan det möjligtvis vara möjligt att möjligheten finns, till att hon verkligen är inkompetent, precis som du har försökt framföra här inom tråden vid många olika tillfällen, utan att någon därtill ha förstått det❔
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Åklagaren var citerad i Aftonbladet, så nog tror jag uppgiften stämmer.

Lite underligt att ingen annan media rapporterar om det.
AB, ja.
Menar du att det är en säker källa...
Men, jag förkastar det inte.

Man vill ha någon slags förklaring vill man ju ha för att förstå hur till synes vanliga människor kan gå så långt.

Tillsammans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jerry Gray har dessutom försökt kartlägga postare här inne och hotat dom med att vet vem dom är.
Just det är faktiskt viktigare än allt det andra och källorna känns säkra. Men varför drar GM in ännu fler i sin soppa om hen inte vill bli avslöjad?
Citera
2019-08-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Supertack!

Detta är så tragiskt.
Tänker på alla barn som drabbats!
Fem barn som fått sina liv förstörda.

Ja det är fruktansvärt på alla vis.

Och jag skulle tycka det var mycket bättre om det var bara en GM pga just barnen men även övriga anhöriga som trasas sönder av att få veta att kompisen, dottern, kollegan, barndomsvännen, sköterskan som vårdat en, fd skolkamraten, kusinbarnet osv osv är en mördare.

Men viktigast är att sanningen ändå kommer fram, hur vidrig den än må vara. Därför är jag ”glad” över att även HD blivit häktad. Dels har jag länge misstänkt att hon varit inblandad även om inte till den grad det nu tycks barka men framförallt för att man iom detta förstår att polisen har ett bra underlag som förhoppningsvis kommer leda till fällande dom/domar.
Citera
2019-08-31, 20:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Ett slag var det några från Linköpingstråden här inne och skrev, de menade på att det fanns något nick (”jordgubbsflickan” vill jag minnas) som varit något på spåren men sedan mystiskt försvunnit i samband med mordet på LW. Man har sedan avfärdat SD som möjlig GM i det fallet här i tråden pga de har dna som skulle ha matchat. Men vad vet jag, det skulle kanske kunna ligga något i det ändå. Ponera att mössan i Linköpingsfallet skulle ha varit planterad där av GM tex. Det låter isf som en typisk SD-åtgärd.
Men nu är jag ute och far på riktigt fjärran vatten, ser det själv. Bara min hjärna som vill hitta någon slags rimligt motiv där SD+HD är GM.

Efit: Jag har inte läst in mig på Linköpingsfallet öht, att det var en mössa med dna är information jag läst i denna tråden. Jag kan ha helt fel i den detaljen alltså.

Nja, Linköpingsfallet tror jag inte man kan lägga MGM till last, dessutom så tror jag att de kört MGM,s dna mot det dna som finns i Linköpingsfallet, görs väl rutinmässigt när de får in ny dna från en misstänkt mördare tror jag.
Citera
2019-08-31, 20:29
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är bara AB som fått det här med häktningsskäl om bakfoten. En åklagare skulle aldrig säga att en person häktats som skäligen misstänkt men att misstankarna ligger på sannolika skäl (!). - Om en vecka måste åklagaren presentera bevisning som styrker sannolika skäl; annars släpps HD fri. - Se det som en utredningshäktning.

Yes - det är en utredningshäkting dvs ”risk för att annars kunna påverka utredning” uppgavs.
Möjligen är också en liten släng av utpressningshäktning - någon av dem kommer nog inte stå pall.
Citera
2019-08-31, 20:30
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om man nu skulle hålla sig till faktauppgifter istället för att vara osannfärdig, så hittades den avlidna kroppen 161 meter ifrån ifrågavarande's bostadsrätt, adresserad på Byalagsgatan 4 A bakom ett bullerplank.
Utlurad till planket för att söka efter en cache?

"Physical elements of different geocaches should be at least 0.10 miles (528 ft or 161 m) apart. "

Citera
2019-08-31, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bra tänkt. Är benägen att hålla med dig men vill gärna ha bort SD från baksidan av planket.
Båda har att vänta sig långa straff. 14-16 år om inte livstid för den mest drivande.
Från om med 1 juli i år är livstid normalstraffet för mord. Då mordet på LW begicks 2018 och vi inte har retroaktiv lagstiftning så gäller det inte detta fall

Hur går det med den muskulöse NW❔ kan det möjligen vara så att han har riktat skulden på på två helt oskyldiga person och sålunda fått både polisen och Åklagaren att köpa han's historia❔
Citera
2019-08-31, 20:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Folk grubblar över om detta var genomtänkt eller en spontan handling i affekt.
Det var naturligtvis både och! Mord i affekt och iskallt agerande efteråt.

Slag mot LW utdelas i affekt av troligen HD (alt SD)i form av misshandel av LWs så hon blir medvetslös. SD (eller HD) hjälper till att slutföra och båda gör en genomtänkt cover up tillsammans efteråt. Att inte befatta sig med kroppen och böka minskar risken för spår.

Att utredarna har tillräckligt på fötterna först nu beror sannolikt på att forensikerna i Linköping, äntligen efter lång kötid för det här fallet, nu har hittat bindande bevis. Det är det mest troliga.

Inte heller omöjligt att utredarna haft span på och avlyssnat paret Ds telefoner.
Det har gått 15 månader - SD och HD trodde nog att de kommit undan med mordet och blev kanske oförsiktiga.

Gissningsvis kommer minst en av dem att ge vika under förhören och nu berätta.
Inte bara telefoner utan bådas hem bilar etc har varit lyssnade sen paret anlände Arlanda
SD har säkert tröstat HD vid svåra stunder med att bara hon håller käft så går det bra. Klen tröst ensam med ångesten på 10 kvm med grön galonmadrass och papperslakan några dygn. HD tjatar säkert efter mer medicin och kommer prata.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-31 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in