2019-08-31, 19:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är samma situation som med SD i början. Åklagaren ansåg från första början att hon hade tillräckligt för sannolika mot honom och hon fick ju rätt nu.
Ser därför ingen anledning att tvivla på att hennes sannolika misstankar mot HD också kommer visa sig stämma.
Ja, så har jag också förstått det. Hon har alltså bestämt sig för det nya scenariot med SD + HD nu.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-31 kl. 20:04.
Citera
2019-08-31, 19:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det är ju inte säkert att de har kört någon matchning mot hans dna.
Det görs rutinmässigt vid misstanke om grova brott.
Citera
2019-08-31, 19:57
Medlem
Som sagt, obehagligt obekymrad. Inte alls förvånad över dagens händelser...HD verkar också ha kunnat sätta sig in i utökade arbetsuppgifter under våren utan bekymmer. Enligt en säker källa har hon nog heller aldrig varit avförd från utredningen, då polisen haft hennes dator i behåll sedan mordet.
Citera
2019-08-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Ett slag var det några från Linköpingstråden här inne och skrev, de menade på att det fanns något nick (”jordgubbsflickan” vill jag minnas) som varit något på spåren men sedan mystiskt försvunnit i samband med mordet på LW. Man har sedan avfärdat SD som möjlig GM i det fallet här i tråden pga de har dna som skulle ha matchat. Men vad vet jag, det skulle kanske kunna ligga något i det ändå. Mössan i Linköpingsfallet var planterad där av GM tex.
Men nu är jag ute och far på riktigt fjärran vatten, ser det själv. Bara min hjärna som vill hitta någon slags rimligt motiv där SD+HD är GM.

Efit: Jag har inte läst in mig på Linköpingsfallet öht, att det var en mössa med dna är information jag läst i denna tråden. Jag kan ha helt fel i den detaljen alltså.

Problemet med den teorin är liksom att SD har ännu mindre motiv där. Tjackaren förde in att SD bodde i Linköping, men jag undrar om det stämmer. Inte så att han skrivit sig enligt Cloudeds koll. Jag tror att det var ryska maffian, och om SD hört till den skulle det märkts på andra sätt.
Jag tror på ett skuldöverskjutande Ang otroheten och manipulation.
Citera
2019-08-31, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Rådmannens beslut var att häkta henne som skäligen misstänkt. Sedan gav väl åklagaren bara uttryck för sina egna misstankar som tydligen var starkare. Det där med sannolika skäl var alltså inget formellt beslut.

Citat:
Det är samma situation som med SD i början. Åklagaren ansåg från första början att hon hade tillräckligt för sannolika mot honom och hon fick ju rätt nu.
Ser därför ingen anledning att tvivla på att hennes sannolika misstankar mot HD också kommer visa sig stämma.

Men vilken åklagare är det egentligen nu som anser att det föreligger sannolika skäl mot HD?
Citera
2019-08-31, 20:04
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms.Charlotte
Som sagt, obehagligt obekymrad. Inte alls förvånad över dagens händelser...HD verkar också ha kunnat sätta sig in i utökade arbetsuppgifter under våren utan bekymmer. Enligt en säker källa har hon nog heller aldrig varit avförd från utredningen, då polisen haft hennes dator i behåll sedan mordet.
Hon kanske trodde att tillvaron höll på att återgå till det normala, under våren.

Mycket märklig historia detta.
Citera
2019-08-31, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Just i denna stund sitter Hanna nere i arresten på en madrass med papperslakan. Hon hör skrik, ångest och oväsen. Stefan, han har för drygt en timma sedan fått in en bricka med risotto, hårt bröd med lite smör. Han sitter fyra våningar upp.
Nu ligger han på sängen och stirrar i taket och ångrar bittert att han stoppade kuken i LW. Vad Hanna tänker just vet jag inte.
Själv tippar jag upp ett glas Allegrini Amarone Della Valpolicella Corte Giara la Groletta 2016 och njuter livet.
Vilka stollar som förstört livet för två familjer.

Du är osannfärdig i det du tidigare framfört här ovan sett.
Citera
2019-08-31, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
En bra sammanfattning som synkar med det som tidigare varit obegripligt. HD som GK (kvinna) förklarar att inte SD haft den osannolika turen att inte kunnat bindas vid mordet på Wesström.

Med HD som ensam GK och med SD som tagit på sig misstanken och hjälpt henne dölja spår så skulle pusslet plötsligt stämma kusligt bra.

Precis! Så tror jag det är! Samt att deras kompis JG också ska ha försökt hjälpa dom att reda ut detta!
Citera
2019-08-31, 20:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Håller med Rubar om att vi maskar. JG var väldigt intim m SD och LW, men unfriendade LW efter polisanmälningarna.
Han lär ha fått besök av SD på mordkvällen.
Han ska ha spridit till deras vänner att man skulle hålla tyst om SDs och LWs relation och evt att man inte skulle leta efter LW då hon var försvunnen. Och när hon återfanns, på han ut ett R.IP. långt innan hon var identifierad (just det tycker inte jag är konstigt. Ganska klart att det var henne de hittat) vidare lär han enligt Sh.Holmes ha varit sjukskriven två veckor efter mordet.

Jerry Gray har dessutom försökt kartlägga postare här inne och hotat dom med att vet vem dom är.
Citera
2019-08-31, 20:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men vilken åklagare är det egentligen nu som anser att det föreligger sannolika skäl mot HD?

Jag skulle tro att båda anser det om de har tillgång till samma material och bevisning samt har diskuterat saken med varandra? 🙂
Citera
2019-08-31, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96

Ett möjligt scenario kanske
Jag tror HD såg när SD gick över till LW den där kvällen (dom bodde nära varandra), och sen följde efter... SD och LW kanske skulle ha lite ”mys” bakom planket, och sen dök HD upp med ett tillhygge som hon började slå LW med i rent raseri... LW hade väl inga avskrap från hud under naglarna, eller avvärjningsskador på armar etc., så attacken måste ha kommit plötsligt...

SD fick blod över alla sina kläder, och sedan blev han indragen i allt det där... Tog på sig att försöka städa undan alla bevis, eftersom HD fått psykbrytt och han kände sig skyldig... Kanske tänkte han på barnen i första hand, och att HD aldrig skulle klara av att komma undan utan hjälp... Kanske var det där kompisen JG också kom in...

Det är inte helt omöjligt faktiskt...

Jag säger det återigen... Jag tror att det var HD som höll i mordvapnet, samt slog ihjäl LW...

Scenariot att HD kom på LW och SD m älskog bakom planket har varit uppe förr. Men skulle två medelålders ha kärleksmöte på ett sånt ställe? Det finns också ett mycket kort tidsfönstret för förloppet. Enligt MV ska SD skickat digitalt meddelande till LW om att han ville träffas och att han var emot hennes Norgeresa ( Som skulle varit 16/5).
Citera
2019-08-31, 20:11
Medlem
Citat:
Jag skulle tro att båda anser det om de har tillgång till samma material och bevisning samt har diskuterat saken med varandra? 🙂

Sen måste vi komma ihåg att endast en tidning skrivit om detta, det kan ju faktiskt vara så att informationen inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in