2019-08-31, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Okey, då är det enkelt för dig att påvisa detta genom en källa.

Nä, det är du som säger jag säger att allt är trumpens fel.

"Och det är mycket självklart att bägge skadas av detta, dock är det bara trumpens fel."
Citera
2019-08-31, 19:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
"Och det är mycket självklart att bägge skadas av detta, dock är det bara trumpens fel."
Vem skulle det annars vara, undrar då det är trumpens politik.
Återkom när D kommer till makten igen, så kan du en tid in i den POTUS säga det är Demokraters fel.
Dock nu enbart trumpens, och hans inkompetens att förstå saker.

Och man tjänar inget på ståltullar, bara förlorar.
Och de mål man haft har man gett upp verkar det som, som tex minskat handels underskott och minska statsskuld.
Citera
2019-08-31, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vem skulle det annars vara, undrar då det är trumpens politik.
Återkom när D kommer till makten igen, så kan du en tid in i den POTUS säga det är Demokraters fel.
Dock nu enbart trumpens, och hans inkompetens att förstå saker.

Och man tjänar inget på ståltullar, bara förlorar.
Och de mål man haft har man gett upp verkar det som, som tex minskat handels underskott och minska statsskuld.

Du verkar ha svårt att bestämma dig... Så nu hävdar du igen att allt är Trumps fel? Att Kina lovat och brutit mot överenskommelser i 20 år har inget med saken att göra?
Citera
2019-08-31, 21:48
Medlem
Citat:
Donald J. Trump
‏
Verifierat konto

@realDonaldTrump
Följ Följ @realDonaldTrump
Mer
Just watched Congresswoman Debbie Dingell, and many other Democrats, wanting to give up on our very successful Trade battle with China, which has had its worst Economic year in memory (and getting worse). We are taking in $Billions. Will be big for Farmers and ALL!

11:29 - 31 aug. 2019
We are talking "$Billions".

Då är detta snart över då, Trump menar att Kina har ringt och velat samtala. Kina vill inte kännas vid det men säger att de är redo att samtala och komma överens om ett handelsavtal. Trump låter väldigt positiv så de har väl redan förekommit något slags samtal. Eller var får han det ifrån annars?
Citera
2019-08-31, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
We are talking "$Billions".

Då är detta snart över då, Trump menar att Kina har ringt och velat samtala. Kina vill inte kännas vid det men säger att de är redo att samtala och komma överens om ett handelsavtal. Trump låter väldigt positiv så de har väl redan förekommit något slags samtal. Eller var får han det ifrån annars?

Vad pratar du om? Han säger taking inte talking... Han säger inget om samtal och Trump är inte dum. Han kommer knappast säga samtalen går bra då han sagt det förut och sedan har Kina i sista stund börjat omförhandla. Detta har gissningsvis varit en medveten strategi från Kina för att ställa honom i dålig dager.
Senast redigerad av pex666 2019-08-31 kl. 22:22.
Citera
2019-08-31, 22:47
Medlem
Citat:
Vad pratar du om? Han säger taking inte talking... Han säger inget om samtal och Trump är inte dum. Han kommer knappast säga samtalen går bra då han sagt det förut och sedan har Kina i sista stund börjat omförhandla. Detta har gissningsvis varit en medveten strategi från Kina för att ställa honom i dålig dager.

Jaha, en läsmiss av mig. Men det spelar mindre roll för betydelsen.

https://www.youtube.com/watch?v=n4zd_ALlhrQ

De flesta nyheter verkar vara överens om att Trump sagt att Kina hört av sig och vill förhandla. Kina verkar dock inte hålla med. Men Kina säger att de är villiga att förhandla, vilket de så klart bara säger. Trump framställer sig som en hotfull blådåre och Kina framställer sig som sansade ansvarsfulla.

Men Trump är ju inte dum, så han har säkert en strategi med detta.
Citera
2019-08-31, 22:49
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=9vmSHpL13h4

Vad pratar han om? Kunde låtit bra om han hållit sig till en siffra.

Men han är ju smart, så han har säkert en strategi med detta.
Citera
2019-08-31, 23:04
Medlem
Citat:
Jaha, en läsmiss av mig. Men det spelar mindre roll för betydelsen.

https://www.youtube.com/watch?v=n4zd_ALlhrQ

De flesta nyheter verkar vara överens om att Trump sagt att Kina hört av sig och vill förhandla. Kina verkar dock inte hålla med. Men Kina säger att de är villiga att förhandla, vilket de så klart bara säger. Trump framställer sig som en hotfull blådåre och Kina framställer sig som sansade ansvarsfulla.

Men Trump är ju inte dum, så han har säkert en strategi med detta.

Ingen vet vad som sägs i dessa inofficiella samtal... Jag tror inte Trump ljuger dock kan ju ombud säga saker som övertolkas eller visar sig inte vara förankrade eller så var det Kinas tanke tills Trump offentliggjorde budskapet. Varken du eller jag vet, eller jo i din värld är allt självklart! Trump är en idiot för det står i aftonbladet

Kina sansade och ansvarsfulla? Har du någon som helst koll på Kinas utrikespolitik? Man kan tycka vad man vill om USA men de bleknar i jämförelse.
Citera
2019-08-31, 23:06
Medlem
Citat:
Ingen vet vad som sägs i dessa inofficiella samtal... Jag tror inte Trump ljuger dock kan ju ombud säga saker som övertolkas eller visar sig inte vara förankrade eller så var det Kinas tanke tills Trump offentliggjorde budskapet. Varken du eller jag vet, eller jo i din värld är allt självklart! Trump är en idiot för det står i aftonbladet

Kina sansade och ansvarsfulla? Har du någon som helst koll på Kinas utrikespolitik? Man kan tycka vad man vill om USA men de bleknar i jämförelse.

Var har jag sagt att Kina är sansade och ansvarsfulla?
Citera
2019-08-31, 23:09
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=9vmSHpL13h4

Vad pratar han om? Kunde låtit bra om han hållit sig till en siffra.

Men han är ju smart, så han har säkert en strategi med detta.

Siffror ändrar sig över tid?

Vad är det för värde han åsyftar? Jag har ingen aning. Du kan väl förklara.
Citera
2019-08-31, 23:10
Medlem
Citat:
Var har jag sagt att Kina är sansade och ansvarsfulla?

"Kina framställer sig som sansade ansvarsfulla. "
Citera
2019-08-31, 23:21
Medlem
Citat:

Citat:
"Kina framställer sig som sansade ansvarsfulla. "

Ja???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här