2019-08-31, 16:11
Medlem
”Efter en över två timmar lång förhandling har tingsrätten beslutat att personen ska vara häktad med restriktioner. Det innebär att personen inte får ha någon kontakt med omvärlden.”

https://www.na.se/artikel/ny-framgang-for-mordutredarna-andra-personen-haktad-for-hjarstamordet
Citera
2019-08-31, 16:12
Medlem
Ja, vad ska man säga? Riktigt oväntad twist på det här. Om båda begärts häktade på sannolika och skäliga skäl kan vi väl anta att bevisläget är starkt? Troligen en rättegång inom en inte allt för lång framtid?
Citera
2019-08-31, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aldrig.
Han skulle nog inte prioritera varken barnen eller HD framför sig själv.
Jag vill leva i min lilla bubbla och tänka att SD kan ha planterat någon misstanke om henne om han har märkt att de börjat fråga om henne.

Kanske vet han med sig att de kan finna något där .
Något som han har gömt där?

Han hade ju ett kort i rockärmen sa han ju...
Som han skulle spara till sen.

Det kanske är nu?
Nej det tror inte jag heller att han skulle. Vilken normal man fotar sig själv i tid och otid och lägger ut till allmän beskådan?
Jag klarar inte se hans nuna för jag har hela tiden fått lite kalla kårar...därmed inte sagt att han skulle vara skyldig men att där är något fel som inte är rätt har jag trott hela tiden.
Vi får se vad P7:an säger
Citera
2019-08-31, 16:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Locket på igen och en veckas väntan på nästa drag från Hiding.
Citera
2019-08-31, 16:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
https://www.na.se/artikel/ny-framgang-for-mordutredarna-andra-personen-haktad-for-hjarstamordet

Tack!
Nu vet man inte vad man ska tro...
1 vecka har ÅK på sig nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kan de ha planerat att dela upp rättegångarna sinsemellan, ifall både SD och HD åtalas? Och därför redan börjat dela upp arbetet mellan sig nu. En gissning.

Alternativt att ÅH helt enkelt hade andra lördagsplaner.

Så kan det vara att det blir för stort så delas på två, mycket möjligt.
Ang jour åklagare tänkte mer på att ordinarie vill följa upp eftersom det varit mycket runt tidigare häktning. Men kan vara som du säger.
Jag tänker på om ÅH fått igenom sannolika skäl förra året då hade detta troligen. varit avslutat och avklarat om det gått till rättegång..
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Utgick från du sa SD endast varit där bytt kläder, enl ovan
Men klart hon kan också bytt kläder.

Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
”Efter en över två timmar lång förhandling har tingsrätten beslutat att personen ska vara häktad med restriktioner. Det innebär att personen inte får ha någon kontakt med omvärlden.”

Underbart men vad är det för fjant av tidningen att inte skriva ut könet, blir ju bara löjligt när de kallar HD personen.
Citera
Medlem
Stackars, stackars barnen W och D. Vilken fruktansvärd situation mamma och pappa D satt dem i...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Sylvia är på plats tror jag
Skrev direkt när de sa hon ska häktas 👍
Citera
2019-08-31, 16:15
Bannlyst
Den satt som en höger-krok i magen på HD.
Tänk vad hon har sprätt runt i visshet om att dom kommer klara sig, eller i alla fall hon.

Men nu sitter hon häktade för Mord, med restriktioner.

Åkl MÅSTE ha haft ganska stark bevisning för att få igenom det.

Även om det har tagit en jävla tid, så måste jag utbringa en skål till Polisens och Åklagarens fantastiska arbete. SKÅL.!!

Nu hoppas jag på en intressant FUP, och att dom äckliga kräken verkligen blir dömda.

LW, det ser ut som om du får upprättelse.!!
Citera
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var läser du?

Det blir en cellsynt...F´låt sällsynt förändring i TeamDavidssons tillvaro från och med nu....

Lider med deras döttrar som måste må pyton nu. Vilka föräldrar.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Men då så, nu skriver vi kriminalhistoria, satan vilken "twist" det har blivit på det här fallet.

Den bedragna hustrun häktad på "skälig misstanke" för mord, bedragaren sitter på "sannolika skäl", LGWP får nog fan skriva en bok om detta fall om det håller hela vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in