2019-08-31, 15:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det räcker med magkänsla. Det finns väl mer är så efter husisen. Nog blir Hanna häktad något annat skulle verkligen förvåna.

Borde fan räcka men det här verkar ju dra ut på tiden.
Citera
2019-08-31, 15:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En röd tråd efter mordet verkar ha varit att alla har gått på tå runt HD utan att våga rikta några anklagelser mot henne.

Så även NT och övrig media i samband med gripandet och häktningsförhandlingen. SD omnämns som "han" eller "man," däremot HD är man väldigt noga med att inte skriva "hon" eller "kvinna".

Förutom VLT :-))

Ex-västeråsarens före detta hustru anhållen misstänkt för Hjärstamordet

”I tisdags morse greps en 45-årig ex-västeråsare, på sannolika skäl misstänkt för att ha mördat Lena Wesström i Örebro i maj förra året.
På onsdagen greps och anhölls hans 44-åriga före detta hustru, skäligen misstänkt för mord.

Inledningsvis togs ex-hustrun med till polisen för förhör. Efter dessa förhör beslutade åklagare Åsa Hilding att kvinnan skulle anhållas.

Hilding och polisen har ännu inte bekräftat att det handlar om just den före detta hustrun, men i geocach-kretsar, där båda varit synnerligen aktiva, bekräftas att det är det forna paret som sitter anhållna.”

https://www.vlt.se/logga-in/ex-vasterasarens-fore-detta-hustru-anhallen-misstankt-for-hjarstamordet
Citera
2019-08-31, 15:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tack för proffsig info. Ja, då kan vi årminstone stryka honom där

De bör väl ha känt varandra en tid innan?
Och HDs föräldrar bodde iaf i Örebro. Var bodde HD före 97?

Men det känns ganska långsökt att SD dels skulle ha gjort någo tför så länge sedan och haft ett uppehåll på många år? Eller att han skulle ha gjort fler mord, och undkommit under alla dessa år?
Med sitt flitiga geocachande kan jag inte se att han skulle hinna...

Och med sin historik med LW, käns den kombon typ seriemördare och mördare som en klassikst mördare i våld i nära relationer slår det nästan Morden i Midsommer med underliga twister.
Citera
2019-08-31, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jo men om blod hittas i hennes bostad så kan de väl anta att HD varit med vid mordet?

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Kan Lenas blod ha funnits i HD’s lägenhet?

Kanske beroende på att SD varit där och tvättat sig/bytt kläder.

Utgick från du sa SD endast varit där bytt kläder, enl ovan
Men klart hon kan också bytt kläder.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men två rätt speciella personer som efter mordet tillbringat oerhört många timmar, intill besatthetens gräns (hänvisar till deras geostatistik) med att vara ute och geocacha ihop medan barnen varit hos sina morföräldrar.

Ja, de verkar ju knepiga så det räcker och blir över om man tittar på det där med geocachningen, men att fippla till det med ett mord i samförstånd verkar fan lite för mycket men allt i den här soppan är ju lite "overkill".
Senast redigerad av Reimer 2019-08-31 kl. 15:54.
Citera
Medlem
Börjar tro att hon går loss. Att Hiding spelat för högt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Kan det vara att provsvar från NFC på det som gällde HD att de där funnit blod. Kan hon vid hämtning i bostaden fått den informationen att provsvar gav positiv från NFC ? Eller är det så att de aldrig får någon info vid hämtning.

Det sparas nog till förhandling.
Citera
2019-08-31, 15:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Borde fan räcka men det här verkar ju dra ut på tiden.

Det här är känns suspekt.
Men det kan vara HD som inte orkar heller...
Och domaren är inte insatt som Åsa Hiding.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag också.
Först trodde jag att SD gjorde det på HD's inrådan och för att han behövde få bort LW för att få tillbaka HD och sin "riktiga familj" igen.
Så han ensam slog ihjäl LW.

Nu ändrar jag mig till att SD och HD har Gemensamt och i samförstånd mördat LW.

Detta på grund av att Åkl vill häkta HD för mord.

För mig är orsaken tystnad från en i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallans
Det kan jag tyvärr inte svara på, jag har inte hört något om en tidigare husrannsakan, vilket jag borde ha gjort. Vet heller inte om hon är misstänkt eller bara förhörd.

Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Visst var det så att polis gjorde en husrannsakan hos HD, när var det? Då borde blodspår upptäckts. Cykeln/ar kanske de tog prover från i ett senare skede. Har inte Holmes nämnt cyklar, ev har polis följt upp dem först nu

Fallans som berättade om den senaste husrannsakan visste inte om en tidigare. JM och TN skrev att det varit tidigt på morgonen den 15 maj. Det låter verkligen rimligt, men....
Citera
2019-08-31, 15:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Den logik jag ser, utan ni andras nödvändiga erfarenhet, är att man bara hoppas behålla henne ett tag till, och dra åt tumskruvarna (bildligt) lite till, oxh kanske vända på ngn sten till; eller, att de inte har ngt substantiellt men vill att hon klargör sin inblandning och vad hon vet om SD:s skuld, och sen kan gå. Hon ska om man så vill helst bekräfta vad man redan vet, men måste ha formell entydighet kring före åtalet mot SD.

Mordetiketten är i det senare fallet så sett mest där för att trilla av. Eftersom man redan vet hur saker ligger till. Om man gör det.

Tror inte att de vill endast behålla henne ett litet tag, då hade de ju kunnat ta till "skyddande av brottsling" t.ex, de verkar vilja ha henne med fullt ut.
Citera
2019-08-31, 15:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här är känns suspekt.
Men det kan vara HD som inte orkar heller...
Och domaren är inte insatt som Åsa Hiding.

Knepigt, men det är kanske många tårar som måste torkas, därav pauserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in