2019-08-31, 14:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Den enda twist som skulle göra mig förvånad nu i detta märkliga fall är om den andra häktade visade sig vara någon annan än HD, därav sekretessen. Men det är väl synnerligen bekräftat att grannar sett just HD tas in?

Var det inte någon som hade varit och rekat i området och set att det var HDs lägenhet som var avspärrad?
Har någon i tråden bekräftat att de vet att det är HD? Minns inte längre. Försöker läsa ikapp, men tror aldrig att jag kommer hinna dit...
Citera
2019-08-31, 14:48
Medlem
Jag bor en km från mordplatsen och har följt allt som händer i ämnet, men inte varit aktiv här på många år. Kollade igår på Tyréns hemsida
https://www.tyrens.se/sv/kontakt/?query=stefan
då fanns SD med - nu borta
Citera
Medlem
Det finns ju ett extra Nytt vittne ....
Citera
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om de har hittat bevis för att HD är den som lurade ut LW bakom planket med vetskap om att ett mord ska ske då kan det väl knappast bli en annan åtalspunkt.
Hon gör ju en aktiv gärning som leder till mordet även om hon inte personligen utdelar dödande slaget.

Ett sånt scenario låter som medhjälp till mord, tänker jag.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Man sitter väl inte inne med några bevis i detta läge utan allt mot HD är uppe på bordet?

Isåfall måste man från nuläget hitta något nytt för att komma upp till sannolika skäl.

Kan bli tufft kanske ifall ingen pratar.

Jag tror att de har någon form av bevis eller indicier, de skulle inte gå ut så hårt med häktning för mord annars.

Inte så starka att de kan klippa till med "sannolika skäl" på en gång men starka nog för att få "skäligen misstänkt"
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kan tyckas så, men de går ju på den lägre graden "skäligen misstänkt" och för det behövs det inte så värst mycket i bevisväg, tänk Möller och Rajabi, de blev ju "skäligen misstänkta" på AM,s utpekande.

Det är när misstanken ska uppgraderas till "sannolika skäl" som det blir svårare.
Det räcker med magkänsla. Det finns väl mer är så efter husisen. Nog blir Hanna häktad något annat skulle verkligen förvåna.
Citera
2019-08-31, 14:49
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Den enda twist som skulle göra mig förvånad nu i detta märkliga fall är om den andra häktade visade sig vara någon annan än HD, därav sekretessen. Men det är väl synnerligen bekräftat att grannar sett just HD tas in?

Vlt har basunerat ut det inte lika diskreta epitetet "Ex-västeråsarens före detta hustru"...
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2019-08-31 kl. 14:52.
Citera
2019-08-31, 14:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
En inte allt för vild gissning är fiber alternativt hår, tillsammans med digital spårning. Detta tillsammans med lögner från tidigare förhör har nu satt "spiken i kistan" för Team Davidsson.

Ja, de kan ha hittat bevisning på att mordet planerades i samförstånd. Då är det väl egalt vem som i slutändan utdelade dödande slaget.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det fallet var ju unikt just genom att det var omogna tonåringar som utförde det, helt sjukt men där kan man nog i alla fall skylla på deras bristande mognadsgrad tror jag, i det här fallet så går ju inte den förklaringen ihop, det rör sig ju om två medelålders människor med barn och allt.

Ska bli djävligt intressant att se om HD blir med på kärran hela vägen till åtal och i vilken form, just nu är det ju mord som gäller och jag tror ju inte att de ändrar sig under resans gång, verkar ju lite absurt om de har misstankar om hennes delaktighet i dådet.

Men två rätt speciella personer som efter mordet tillbringat oerhört många timmar, intill besatthetens gräns (hänvisar till deras geostatistik) med att vara ute och geocacha ihop medan barnen varit hos sina morföräldrar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Verkligen. Kan rubriceringen fortfarande ändras (nedåt) framöver eller är det mord eller ingenting som gäller nu?

Tror rubriceringar kan ändras/korrigeras ganska 'fritt' under processens gång. Fram till att åtalet läggs fram.
Men tror att ändringar kan göras även när rättegång har inletts.
Citera
2019-08-31, 14:51
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
En inte allt för vild gissning är fiber alternativt hår, tillsammans med digital spårning. Detta tillsammans med lögner från tidigare förhör har nu satt "spiken i kistan" för Team Davidsson.

Låter ganska troligt, men min känsla är att någon också måste ha pratat eftersom HD nu också blivit misstänkt för mord.
Citera
2019-08-31, 14:51
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var det inte någon som hade varit och rekat i området och set att det var HDs lägenhet som var avspärrad?
Har någon i tråden bekräftat att de vet att det är HD? Minns inte längre. Försöker läsa ikapp, men tror aldrig att jag kommer hinna dit...

Städa din inbox, baby!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in