2019-08-31, 14:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EHN
Igår fanns SD med i Tyréns personallista, nu borttagen!!!

Vad ironiskt, jag kollade nämligen på https://www.tyrens.se/sv/kontakt/?query=Stefan igår, och mycket riktigt fanns hans namn (dock utan foto) fortfarande där igår. Men som du säger, borta idag
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Sant, tycker du att jag citerar i onödan? Tänkte mest att det är bra att skriva ner här så det finns kvar, eftersom de låser artiklarna rätt snabbt och alla inte hinner läsa i realtid.
Stor tack för det MB
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EHN
Igår fanns SD med i Tyréns personallista, nu borttagen!!!

De är nog lättade att bli av med honom.

Det kan inte vara bra för företaget att
ha en mordmisstänkt anställd.
Citera
2019-08-31, 14:43
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kanske ändå är för att man direkt gör den kopplingen att det gäller HD om man skriver kvinna?

Den enda twist som skulle göra mig förvånad nu i detta märkliga fall är om den andra häktade visade sig vara någon annan än HD, därav sekretessen. Men det är väl synnerligen bekräftat att grannar sett just HD tas in?
Citera
Medlem
Citat:

"Personen kom in i rättssalen eskorterad av två uniformerade poliser. På sig hade personen sina privata kläder. Personen försökte dölja sig för åhörarna genom att hålla upp en hand för ansiktet när hen satte sig ned bredvid sin advokat.

Maria Harr, personens försvarsadvokat, förklarade för rätten att klienten nekar till mordanklagelserna. Försvaret motsäger sig att personen ska häktas misstänkt för mord. Jouråklagaren Therese Johansson hade inga alternativa yrkanden än att personen ska häktas för mord.

Efter att åklagaren begärt att förhandlingen ska fortsätta bakom stängda dörrar, beslutade domaren att åhörarna skulle lämna rättssalen. Dörrarna kommer återigen att öppnas för åhörarna när tingsrätten meddelar sitt beslut."

https://www.na.se/artikel/just-nu-andra-personen-nekar-till-mord-haktningsforhandling-pagar-i-tingsratten-om-hjarstamordet

Annat beteende än SD.
Handen för ansiktet.

Varför bara handen, hade hon nekats en extra tröja eller, som brukligt, en filt?🤔

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En röd tråd efter mordet verkar ha varit att alla har gått på tå runt HD utan att våga rikta några anklagelser mot henne.

Så även NT och övrig media i samband med gripandet och häktningsförhandlingen. SD omnämns som "han" eller "man," däremot HD är man väldigt noga med att inte skriva "hon" eller "kvinna".

Precis. Hon omnämndes ju tom som "man" av viss media. Och enl NA (ovan) så är hon "personen" och "hen".
Det skulle väl helt enkelt bryta lite för mycket mot den nu rådande politiskt korrekta bilden av kvinnor som alltid helt oskyldiga offer oförmögna att själva begå brott/medvetet liera sig med kriminella etc. Finns ju två nu mycket aktuella fall ang det.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
"Jouråklagaren Therese Johansson hade inga alternativa yrkanden än att personen ska häktas för mord."

Detta är ett högt spel, det måste jag säga!

Kan tyckas så, men de går ju på den lägre graden "skäligen misstänkt" och för det behövs det inte så värst mycket i bevisväg, tänk Möller och Rajabi, de blev ju "skäligen misstänkta" på AM,s utpekande.

Det är när misstanken ska uppgraderas till "sannolika skäl" som det blir svårare.
Citera
2019-08-31, 14:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det kanske ändå är för att man direkt gör den kopplingen att det gäller HD om man skriver kvinna?

Hade de inte redan skrivit förut att den andra häktade är MGM:s tidigare hustru?
Citera
2019-08-31, 14:45
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
"Jouråklagaren Therese Johansson hade inga alternativa yrkanden än att personen ska häktas för mord."

Detta är ett högt spel, det måste jag säga!

Verkligen. Kan rubriceringen fortfarande ändras (nedåt) framöver eller är det mord eller ingenting som gäller nu?
Citera
2019-08-31, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kan tyckas så, men de går ju på den lägre graden "skäligen misstänkt" och för det behövs det inte så värst mycket i bevisväg, tänk Möller och Rajabi, de blev ju "skäligen misstänkta" på AM,s utpekande.

Det är när misstanken ska uppgraderas till "sannolika skäl" som det blir svårare.

Man sitter väl inte inne med några bevis i detta läge utan allt mot HD är uppe på bordet?

Isåfall måste man från nuläget hitta något nytt för att komma upp till sannolika skäl.

Kan bli tufft kanske ifall ingen pratar.
Citera
2019-08-31, 14:47
Medlem
Citat:
Ett bra försök tycker jag.
Om HD är skyldig till mord/delaktighet i mordet kan det mycket väl ha gått till på det viset tycker jag.

Det är dock svårt att få in i sitt huvud att två utåt sett välfungerande föräldrar boende i ett medelklassområde och som inte lever ett kriminellt liv eller har missbruksproblem kan gå till sådana ytterligheter i samförstånd.
Missbruksproblem kan ju vara så mycket och i detta fall ser jag deras burkletande som ett missbruk. När burkarna kommer som nummer 1 och allt annat som barn osv kommer längre ner då vill jag säga att det är ett missbruk.
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En röd tråd efter mordet verkar ha varit att alla har gått på tå runt HD utan att våga rikta några anklagelser mot henne.

Så även NT och övrig media i samband med gripandet och häktningsförhandlingen. SD omnämns som "han" eller "man," däremot HD är man väldigt noga med att inte skriva "hon" eller "kvinna".

Bara VLT.se har skrivit ut fakta:

Citat:
Ex-västeråsarens före detta hustru anhållen misstänkt för Hjärstamordet

Citat:
I tisdags morse greps en 45-årig ex-västeråsare, på sannolika skäl misstänkt för att ha mördat Lena Wesström i Örebro i maj förra året.
På onsdagen greps och anhölls hans 44-åriga före detta hustru, skäligen misstänkt för mord.
https://www.vlt.se/artikel/ex-vasterasarens-fore-detta-hustru-anhallen-misstankt-for-hjarstamordet#mer-i-story
Citera
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Exakt...
Undra vad fan dom har hittat.
Skyddande av brottsling trodde jag stenhårt på, men Mord kom som en överraskning.
Det innebär ju Åkl måste ha bevis för att HD var på platsen och handgripligen deltog i mordet.
Annars hade Åkl gått på medhjälp, eller nåt annat lindrigare.
Men nu går dom på just Mord.

En inte allt för vild gissning är fiber alternativt hår, tillsammans med digitala spår. Detta tillsammans med lögner från tidigare förhör har nu satt "spiken i kistan" för Team Davidsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in