Det intressanta är hur långt man kan dra den här typen av resonemang rent generellt. Ska till exempel blinda och rullstolsbundna ha rätt att jobba som kustjägare? Om alla människor är lika mycket värda och ska ha samma möjligheter går det ju inte att komma till någon annan slutsats. Hur kommer det sig att människor i allmänhet verkar ha så svårt att inse det absurda i detta? Man verkar tänka "diskriminering = dåligt" och sedan upphör tankeverksamheten. Det finns ju i princip ingen gräns för saker man kan bli "diskriminerad" för - för ful, för kort, för lång, för korkad och så vidare. Vi måste hitta något annat sätt att formulera mänskliga rättigheter.
Han verkar ha satt i system att stämma arbetsgivare.
Citat:
Jag blev så besviken och frustrerad över att de valde bort mig direkt, innan de ens hade börjat rekrytera. Trots att jag har gedigen kompetens genom både arbetslivserfarenhet och förtroendeuppdrag, säger Laith Fathulla, som förgäves sökte ett vikariat som receptionist på landstingets tolkcentral i Stockholm hösten 2017.
Precis.
Swedavia är föredetta Luftfartsverket, alltså bekostas av skattepengar.
Tolkcentralen bekostas av skattepengar.
Rättsprövningen bekostas av skattepengar.
Invandraren bekostas av skattepengar.
Vi som jobbar får betala mer i skatt för detta spektakel.
Ni som jobbar i offentliga sektorn lär få mindre löneökningar pga detta spektakel.
Ni som lever på bidrag lär få mindre bidragsökningar pga detta spektakel.
Skola, vård och omsorg lär få minskade anslag pga detta spektakel.
Ställ er frågan vem som vinner på detta?
Skäms, Sverige!
Om vi nu skall vara helt ärliga så är det inte riktigt så enkelt...
Redan för länge (strax innan millennieskiftet) sedan fick Luftfartsverket krav på sig att bära sina egna kostnader, det var därför deras avgifter blev helt vansinniga.
Om jag är blind och inte får bli pilot kan jag stämma SAS då?
Jag tror inte det.
Det har nog aldrig hänt att en blind klarat att utbilda sig till pilot och piloter kollar synen regelbundet för att få flyga.
Att telefonister ska kontrollera hörseln förekommer inte vad jag vet.
Knepigt som sagt.
Jag tror inte det.
Det har nog aldrig hänt att en blind klarat att utbilda sig till pilot och piloter kollar synen regelbundet för att få flyga.
Att telefonister ska kontrollera hörseln förekommer inte vad jag vet.
Knepigt som sagt.
Inte mycket knepigare än att en döv vill bli telefonist
Är det inte så att man får bland flera sökanden välja den som anses passa bäst för jobbet? Att sökanden motsvarar bäst det som krävs att sköta arbetet? Om jobbet kräver bra koncentration, eller om man skall kunna sköta flera uppgifter samtidigt, om man skall vara bra på kommunikation, om man skall ha bra kunskaper i språk o c v väljer man den som är bäst på det?
Inte mycket knepigare än att en döv vill bli telefonist
Vi har på jobbet en som är nästan döv och hon får inte arbeta med telefonservice. Det har hon aldrig velat heller, hon anser sig inte kunna ge bra service p g a sitt handikapp.
Enligt hans twitter är han bög också.
Extra mycket diskriminering.
? Vad har det med min fråga att göra?
Enligt Chantre och farfarsfar har han stämt arbetsgivare flera gånger - då undrade jag vilken/vilka ytterligare arbetsgivare han har stämt? Jag kan bara hitta att han stämt landstinget..