2019-08-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Enligt uppgift var ju hans inställning oförändrad även vid förhandlingen.

Äsch då, jag som hoppats att HD skulle vara oskyldig-för barnens skull.
Citera
2019-08-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja visst kan han fått idén härifrån!!
De borde känt att snaran drogs åt ocv då bör det blivit osämja mellan dom och anklagar varann...
Jag har svårt att se SD motiv men försöker förstå hur de tillsammans kan utfört detta i något slags planerat samförstånd/oplanerat samförstånd.

Tänker att HD verkat som besatt över LW, när man tänker på hur hon tagit LW cacher tidigare i maj och även varit i LW hemtrakt, precis helgen före mordet.

Sen TinnaNinnas beskrivning av HD efter mordet, att hon var gladare men samtidigt inte HD längre. TinnaNinna har skrivit att HD under arbetstid, upprepat att SD är oskyldig och när ska detta ta slut, utan att någon ens frågat om det..
TinnaNinna skrev också att HD ofta sjukanmält sig utan att vara sjuk, då de senare sett att hon varit ute och letat burkar.

TinnaNinna har även skrivit att 2-3 år tidigare hade HD flera ggr pratat om att hon ville separera från SD, och följde ofta med tjejerna på jobbet ut, för att äta och ta någon öl...och efter mordet är hon som besatt av SD SD SD...?

Jag får en känsla av att HD är som personlighetsförändrad efter mordet på LW.
Är hon chockad, pratar som i trans, traumatiserad, hjärntvättad, lever i förnekelse om vad som hänt?
Sjuk verkar hon ändå på något vis vara, som om hon vore besatt av LW före mordet..och sedan besatt av SD efter mordet.

Jag undrar vad som hänt med HD?
Är det en yttre påverkan som styr HD att må såhär, att hon tex kan vara hjärntvättad som en marionettdocka?
Eller är hon allvarligt psykiskt sjuk inifrån, dvs inte hjärntvättad eller styrd av någon alls, att hennes besatthet har hjärntvättat, påverkat SD?

Att båda två, SD och HD, samtidigt plötsligt skulle få impuls att mörda LW känns konstigt. Någon av dom borde hindrat den andre, tänker jag.

Antingen har SD gjort HD sjuk med manipulation, utnyttjat hennes sköra personlighet och HD hat/svartsjuka?
Då är det SD som är den drivande att mörda LW?
Kan det stämma att LW varit besatt av SD....då är det två kvinnor som är besatta i SD närhet...och SD mittemellan, vilket ger en bild av en mycket manipulativ SD i så fall??
Från början kan man då tänka att han njuter av LW besatthet eftersom han fått henne att bli det, för sitt eget egoputs?
Men att LW blir, alldeles för besatt, det skapar för stora problem att han plågas av Lw, att han gått får långt och inte kan hantera det han själv skapat längre??
Det han utsatt LW för slog tillbaka till sist, när han inte kunde klara att avprogrammera hjärntvätten han utsatt henne för?? Han har i så fall helt enkelt gjort LW beroende av honom...

Eller HD som är den som varit långvarigt sjuk, allvarligt psykiskt sjuk under många år? Personlighetsstörning?
Som Ms.Charlotte brskrivit HD som elak, och duktig på manipulativ och konspiration, antingen var man med henne eller emot henne. Kan hon börjar manipulera SD efter vetskapen om hans relation med LW? Fått LW och SD att bråka genom att konspirera? Kan hon lyckats få SD och LW att vända dom emot varann?
Kan HD varit så besatt av hämd att hon spelar ut LW och SD emot varandra och till sist lyckats få dom så osams till sist, att hon utnyttjar SD ilska just denna kväll 14 maj, när sista droppen att rinner över på SD, att hon säger åt honom att döda LW? Blev hon så exalterad av det hon orsakat, att hon springer efter SD till LW , för att kunna njuta av den behandling hon nu förvöntar sig att LW ska få och vad hon tycker att LW förtjänar, och vill HD inte missa en sekund av!
Ställer sig då HD vid planket för att därifrån kunna ha uppsikt utan att synas?
SD ser att hon ställer sig där eller rentav säger till henne att stå där? Han tvingar med LW till planket med basebollträt? Bakom planket konfronterar SD LW för att reda ut och HD lyssnar..det spårar ur och de släcker LW liv?

Planerat av någon av dom. upptrappat hat och konstant besatthet av hämd, någon av dom gör de andra konstant osams, men ändå oplanerat att det skulle bli just där och då?

Vem har styrt vem till att mörda LW, någon av dom bör givetvis påverkat den andre?
Var de samstämmiga sista tiden att mörda LW, eller var det bara en av dom
som till sist påverkade den andre att det slutade såhär?
Vem av dom är ensam hjärnan bakom allt som orsakade mordet på Lena?
Och var de samstämmiga sista tiden eller fick den drivande ett tillfälle just denna kväll den andre att explodera, och just där tog chansen att driva på, kanske förslog att mörda Lena medans den andres adrenalin av ilska var på topp?

Och detta jag skrivit är bara spekulation på hur det kan blivit såhär!!...
Har du kopierat ditt tidigare inlägg (novell)?

Varför inte svara på min enkla fråga varför du tyckte att UW/barnen skulle bli gladare av att slippa se HD (än att behöva se SD)?
Citera
2019-08-31, 12:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
/.../
Ska bli djävligt intressant att se om HD blir med på kärran hela vägen till åtal och i vilken form, just nu är det ju mord som gäller och jag tror ju inte att de ändrar sig under resans gång, verkar ju lite absurt om de har misstankar om hennes delaktighet i dådet.
Ja, det här med misstankar mot HD låter konstigt. Kan det egentliga syftet vara att man vill utreda henne ordentligt och sedan visa att hon inte har någonting alls med saken att göra? Det finns väl något krav om att man skall kunna utesluta alternativa gärningsmän om man skall kunna väcka åtal mot SD, och på det här sättet förekommer man också eventuell kritik om att man inte skulle ha arbetat brett. Min gissning är i alla fall att HD försätts på fri fot i eftermiddag.
Citera
2019-08-31, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Håller med Dig... jag hoppas fortfarande att så är fallet!
Citera
2019-08-31, 12:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Mja, enligt de uttalanden som MGM,s advokat gjort så nekar ju MGM i sten till att överhuvudtaget varit inblandad i dådet, då kan han knappast försöka skylla på HD för att gå loss själv, blir ju minst skyddande av brottsling i alla fall.

Och så länge SD nekar i sten så verkar HD här bli implicerad ändå från rättvisans sida, för att det måste vara antingen en av dem eller båda tillsammans. Allt annat är orimligt.
Citera
2019-08-31, 12:32
Medlem
Citat:
Vi vet inget säkert, tur nog är det locket på från officiellt håll.

Skriver under på det. Självklart är man nyfiken men jag finner det lite obehagligt om vissa uppgifter som läckt ut i tråden visar sig stämma. Det här bara får inte äventyras nu.
Citera
2019-08-31, 12:32
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Jag också, går inte att föreställa sig deras situation; båda föräldrarna i häktet för mord. Deras världsbild
är helt uppfuckad. Lyckligtvis verkar de ha kärleksfulla morföräldrar (men de kan inte ha det så lätt nu heller).
Citera
2019-08-31, 12:34
Medlem
Citat:
Fler än jag som skulle vilja ta ledigt och vara med på rättegången?

Ja absolut men tror du det inte blir bakom stängda dörrar?
Citera
2019-08-31, 12:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Några ord i en cachelogg betyder ingenting!

Och vad vet du om det???
Med tanke på ditt skrala detltagande i denna 15 månader långa tråd, med 54.000 + inlägg, är dina ohövliga och definitiva uttalanden rent ut sagt minimalt trovärdiga.

Kan du garantera att SD’s alla mystiska hänvisningar i sina loggar inte har har innehållit dolda budskap?

Kan du garantera att HDs logg vid Lenas cache bara 6 dagar före mordet (som hon nu de facto är skäligen misstänkt för) inte färgats av känslor för situationen med LW?

”och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar. ”
Citera
2019-08-31, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia65
Stod i Na att åklagaren har efter förhör och husrannsakan i HD hem har tillräckliga bevis för att häktningen håller. Kl 14 idag

Visst är det så. Om åklagaren själv får bestämma. Vilket inte är fallet.
Citera
2019-08-31, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja absolut men tror du det inte blir bakom stängda dörrar?
Rättegången när den blir, blir offentlig och dagens häktningsförhandling mot HD blir bakom stängda dörrar, förutom början och slutet.
Citera
2019-08-31, 12:39
Medlem
Det här fallet påminner mycket om mordet i Upplands Väsby. Madeleine murades in i betong. Det dömda paret var intrasslade i relationer,svartsjuka,otrohet osv. De dömdes bara för brott mot griftefrid. Finns stora likheter mellan dessa fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in