2019-08-31, 11:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jag undrar om hon ställer till med en scen under förhandlingen eller får de lugnande med. Innan?
Restriktivt om du inte avser hennes ordinarie medicinering.
Citera
2019-08-31, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Oavsett ideala tillvägagångssätt så kan det ju vara svårt att komma två makar inpå livet för rättvisan. Bäst att suga in båda i detta fall och låta dem göra upp inbördes. Då får man reda på hur straffen ska fördelas.

Han kan ha angivit HD, kanske rentav fått iden från oss, den enda utöver han själv som teoretiskt har motiv att döda av ursinne
Senast redigerad av flashbackfollower 2019-08-31 kl. 11:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hd,s uppdykande är ett litet mysterium med tanke på att Hiding går för mord enligt mig, inte medhjälp eller anstiftan eller något liknande mjunigt om du förstår hur jag menar, det är "all in" HD ska alltså varit med och mördat LW inget annat.

Det är just det som gör att vi bevittnar kriminalhistoria i realtid, den bedragna mördar sin rival i samförstånd med den som bedrog henne, det går fan inte ihop, hade de två kvinnorna slagit ihjäl MGM så hade jag åtminstone begripit lite grann men det här är bara för mycket.

Nej det är klart orimligt det har jag skrivit om tidigare vad är det egentliga motivet? Men trådens pöbel är helt förblindade och tänker inte längre.

Det enda möjliga är gnagande hat från HD mot LW. Sedan råkade SD dyka upp och hon fick hjälpa till att släpa undan kroppen. Men det är ändå osannolikt, varför skulle brottet ske så långt efter otroheten??

Kan vara en religiös fanatiker som anser att LW äktenskapsbrott är oförlåtligt. Men fanatikerna förstod inte förrän sent att denna gärning hade skett.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det är intressant det här med att även HD nu är misstänkt för mord. Som jag förstår det här så laborerar alltså åklagaren med två helt olika, och inbördes helt motstridiga, scenarion nu. Ett där SD och HD mördar LW tillsammans, och ett där SD mördar LW helt själv.

Och senast i morgon lördag kl. 12:00 måste alltså åklagaren bestämma sig för vilket av dessa scenarion hon skall driva i framtiden, eller hur? För antingen misstänker hon väl HD för att ha varit med och mördat LW, eller också misstänker hon henne inte?

Hon behöver väl inte ha två teorier?
De har något som pekar mot HD och mot bakgrund av det måste hon göra sitt jobb. Det är att se till att HD inte undanröjer bevis vare sig det är bevis mot henne själv eller mot SD.

Vi vet ju inte vad det är som pekar mot HD.

Kan SD gömt något hemma hos henne, gjort något hemma hos henne efter mordet och sedan pekat ut henne som medskyldig?

Eller är det något som mer entydigt pekar på henne? Ett vittne som sett en ljushårig kvinna nära mordplatsen, en avlyssning med ord som pekar på hennes inblandning men inte entydigt.

Om hon nu har varit mer delaktig i mordet än bara i periferin, borde det inte finnas mängder av hennes DNA på LW om det nu stämmer som Osamaj sa, att hon hört att det fanns SDs DNA så det räcker och blir över?

De bevis hon har mot SD är väldigt mycket starkare. Han är häktad på sannolika. Det oavsett vad HD har gjort eller inte gjort.
Citera
2019-08-31, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja, det var nog inte så kul uppvaknande för barnen.
Minns när polisen grep en gärningsman på vår farstutrapp för längesedan, fast det är ju ännu värre kan jag tänka mig när insatsstyrkan går in kan jag tänka mig.

Precis det är obehagligt för grsnnar som får uppleva sånt, det sätter spår. Då kan man tänka hur det skulle vara att vakna av att de dundrar in i hemmet, det blir ett obehagligt uppvaknade i dubbel bemärkelse. Visste de inte att barnen var där kanske? Eller så var det just det de visste och därför tvingades göra det den tiden och ta dom på sängen? Då det var minst risk att SD skulle hinna utsätta dom
som gisslan eller kunna hinna skada dom?
Man måste ju hoppas på att de visste exakt vad de gjorde och varför, och tog det lämpligaste tillfället alla fall, även för barnen?
Jag är nöjd att de kunde ta honom med dunder och brak så inte det, även HD!
Men jag oroar mig för hur de två flickorna mår nu bara, tänk om de förlorat precis allt tryggt i sin vardag nu och absolut ingenting är sig likt?
Citera
2019-08-31, 11:37
Medlem
Citat:
Jag undrar om hon ställer till med en scen under förhandlingen eller får de lugnande med. Innan?

Jag tror hon är väldigt stabil som stått pall hela denna tid och att det var ren ilska i skriket. Annars hade hon varit inlagd på psyket. Jag tror HD är oskyldig och hoppas få höra hennes historia i FUP.
Citera
2019-08-31, 11:37
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimWexler
Har inte skrivit här innan men följde tråden med stor intensitet i början och läste nog vartenda inlägg från början fram tills SD släpptes. Orkade då inte hänga med längre men har nu läst i kapp från mitten av augusti till idag! Det är verkligen en bisarr historia och verkar bara bli mer och mer skruvad. Jag hade inte trott att HD skulle misstänkas för mordet! Ni som orkat hänga med hela tiden från start och dessutom har gjort massor av matnyttigt grävande förtjänar en eloge!

Nån hade en teori om att barnen D vittnat eller dragit tillbaka ett eventuellt alibi för HD. Låter lite långsökt rent praktiskt. Skulle polisen ha förhört dem utan föräldrarnas vetskap eller har det i så fall gått till på något annat sätt? Hur gamla är flickorna?

13 respektive 15 år
Citera
2019-08-31, 11:39
Medlem
Citat:

Tror du de drogar ner de som sätts på de anklagades bänk så de lättare ska erkänna?

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Restriktivt om du inte avser hennes ordinarie medicinering.

Självklart kan de inte stoppa någon från att ta den medicin som man är ordinerad att ta. Det skulle se ut som försöka till påverkan. -"erkänn annars får du inte din cancermedicin".
Citera
2019-08-31, 11:41
Medlem
[quote=314Pi|68556150]Tror du de drogar ner de som sätts på de anklagades bänk så de lättare ska erkänna?

Nej, men hon mår förmodligen väldigt dåligt just nu
Citera
2019-08-31, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han kan ha angivit HD, kanske rentav fått iden från oss, den enda utöver han själv som teoretiskt har motiv att döda av ursinne

Det har han absolut inte gjort! Men säker försöker åklagaren få henne att tro det. Det kommer dock inte att hjälpa. Överbevisning annars är åklagarens chanser borta.
Senast redigerad av 314Pi 2019-08-31 kl. 11:48.
Citera
2019-08-31, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Precis det är obehagligt för grsnnar som får uppleva sånt, det sätter spår. Då kan man tänka hur det skulle vara att vakna av att de dundrar in i hemmet, det blir ett obehagligt uppvaknade i dubbel bemärkelse. Visste de inte att barnen var där kanske? Eller så var det just det de visste och därför tvingades göra det den tiden och ta dom på sängen? Då det var minst risk att SD skulle hinna utsätta dom
som gisslan eller kunna hinna skada dom?
Man måste ju hoppas på att de visste exakt vad de gjorde och varför, och tog det lämpligaste tillfället alla fall, även för barnen?
Jag är nöjd att de kunde ta honom med dunder och brak så inte det, även HD!
Men jag oroar mig för hur de två flickorna mår nu bara, tänk om de förlorat precis allt tryggt i sin vardag nu och absolut ingenting är sig likt?

Mormor och Morfar HAR varit deras trygghet i hela 1.5 år redan om inte längre. Dom är trygga.
Citera
2019-08-31, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Blodiga kläderna kan vara det bevis som förelåg redan vid första häktningen men som åklagaren valde att hålla inne med. För att ännu mer säkert kunna binda honom vid brottet. Han skulle nog kunna börja fabulera a la Madsen om hur han hamnade i den blodiga situationen med LW utan att ha mördat.

Han som är så översmart och säkert ser det som en utmaning att övervinna åklagaren kanske påstår att han kom dit och försökte rädda LW när HD hade slagit henne med basebollträ. Att han sedan velat skydda HD, bla genom att resa iväg till USA och fundera ihop ett bra försvar. Hoppas att han inte planterat bevis hemma hos HD under året som gått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in