2019-08-31, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han kanske har det, ganska dåligt skulle jag tro.

Nä, det gällde om han skulle ha satt dit HD på något vis, sannolikt ganska svårt utan
att han pratar dit sig själv.

Skyddande av brottsling grovt brott, 6mån-4år, tror jag.

Tror också att han angav henne så att de var tvungen att häkta henne dagen därpå. Hon har ju rätt att veta varför så förhoppningsvis kommer hon inte att tiga längre.
Citera
2019-08-31, 11:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Åkl vill få behålla HD några nätter till. Trevligt. Får vi se om tingsrätten tycker samma.
Det kan vi nog utgå från.
HD har det inte roligt nu labil som är.

Är det så att HD är GM så kanske man inte ska störas av att SD häktades på sannolika eftersom det var för sent för Åkl att ändra gärningsbeskrivningen mot honom när uppgiften om HD kom.
Citera
2019-08-31, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tror att han skulle kunna ange HD för att rädda sitt eget skinn, kanske det hon insåg när hon greps. Hon skrek av ilska. Hon har varit tyst om det hon vetat i över ett år men han anger henne när han ligger risigt till. Bra hämnd för att hon begärt skilsmässa dessutom...

Precis, den enorma ilskan som polisen felaktigt drabbades av, var enbart riktad mot SD.
Citera
2019-08-31, 11:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tror att han skulle kunna ange HD för att rädda sitt eget skinn, kanske det hon insåg när hon greps. Hon skrek av ilska. Hon har varit tyst om det hon vetat i över ett år men han anger henne när han ligger risigt till. Bra hämnd för att hon begärt skilsmässa dessutom...

Bortsett från hämnden är det inte osannolikt det förhåller sig så.
Det skulle förklara mycket som varit oförklarligt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-31 kl. 11:17.
Citera
2019-08-31, 11:15
Medlem
GilGrissom82s avatar
Förhandling kl 14.
Citera
2019-08-31, 11:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det fetade: något jag inte heller får att gå ihop. Jag har ju utifrån trådinfo haft lättare att tänka mig HD som GM än SD så i mina ögon hade det inte förvånat om de haft båda som misstänkta, men varför då bara ena på sannolika nu?

Hd,s uppdykande är ett litet mysterium med tanke på att Hiding går för mord enligt mig, inte medhjälp eller anstiftan eller något liknande mjunigt om du förstår hur jag menar, det är "all in" HD ska alltså varit med och mördat LW inget annat.

Det är just det som gör att vi bevittnar kriminalhistoria i realtid, den bedragna mördar sin rival i samförstånd med den som bedrog henne, det går fan inte ihop, hade de två kvinnorna slagit ihjäl MGM så hade jag åtminstone begripit lite grann men det här är bara för mycket.
Citera
2019-08-31, 11:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han sätt att "prata" om det. Hans behov av att "skryta", han kan inte låta bli helt enkelt. Inte friskt.

Nä.
Det är nog en stor del till varför jag hela tiden känt att han är den skyldige.

Har vi fått någon tidpunkt för HDs förhandling?
Citera
2019-08-31, 11:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det kan vi nog utgå från.
HD har det inte roligt nu labil som är.

Är det så att HD är GM så kanske man inte ska störas av att SD häktades på sannolika eftersom det var för sent för Åkl att ändra gärningsbeskrivningen mot honom när uppgiften om HD kom.

Oavsett ideala tillvägagångssätt så kan det ju vara svårt att komma två makar inpå livet för rättvisan. Bäst att suga in båda i detta fall och låta dem göra upp inbördes. Då får man reda på hur straffen ska fördelas.
Citera
2019-08-31, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä.

Förhandling på em, antagligen som igår.
Citera
2019-08-31, 11:19
Medlem
Citat:
Han sätt att "prata" om det. Hans behov av att "skryta", han kan inte låta bli helt enkelt. Inte friskt.

Verkade vilja manipulera oss i tråden så vi skulle tro på hans oskuld.
Verkade ju vara ganska framgångsrik i sin närmsta omgivning. I början sågs svärföräldrarna ofta med honom på bild, de verkade tro på honom. Möjligen gjorde HD också det, om hon inte alls är inblandad. Och järngänget.
Citera
2019-08-31, 11:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä.

Kl 14.
Citera
2019-08-31, 11:21
Medlem
Citat:
Förhandling på em, antagligen som igår.

Jag undrar om hon ställer till med en scen under förhandlingen eller får de lugnande med. Innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in