2019-08-31, 09:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Provläs till kl. 10:39:

https://www.na.se/artikel/besked-den-andra-personen-begars-haktad-for-inblandning-i-hjarstamordet

Bedömer kollussionsfara. Man begär att även hon ska bli ålagd restriktioner.
Citera
2019-08-31, 09:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramigigatan
Hej!
Har precis reggat konto här men varit en flitig tjuvläsare i många år.
Har följt detta tragiska fall sen dag 1 och har lusläst tråden från och till.
Bor relativt nära brottsplatsen ( 3 km)
Åkte i förrgår förbi minnesplats och även hemmen för SD O HD deras bostäder var då avspärrade , SD hela tomten med staket o allt , HD en lapp på dörren.
Har bekanta som bor granne som säger att HD fick hämta barnen efter SD vart gripen.
Jag har hört rykten om att syra skulle varsa en möjlig orsak till att det tog tid att identifiera BO?

Då kanske det stämmer att barnen var hemma hos SD vid insatsen . Det var någon ytterligare (@AdHoc?) som också fått en sådan uppgift.

Hur så tomterna ut? Kunde man se aktivitet i trädgården, grävningar, avspärrningar, tält eller annat som tydde på något speciellt?
Citera
2019-08-31, 09:56
Medlem
Asynjans avatar
Sh.Holmes har bett mig (via kanal utanför fb) att hälsa tack för Skålar och
Citat: "jag skålar med dom" 🍻
Citera
2019-08-31, 09:57
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hiding går "all in" och har begärt HD häktad, går häktningen igenom så skrivs det kriminalhistoria tror jag, den bedragna hustrun hjälper/slår ihjäl älskarinnan tillsammans med den som bedrar henne, alla deckarförfattare kan slänga sig i väggen, verkligheten slår dikten med hästlängder.
Trodde ingen kunde överträffa Johanna Möller & co, men detta tar jävlar i mig Nobelpriset.
Citera
2019-08-31, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jag har en annan teori.
SD tas in och det presenteras en gärningsbeskrivning och reella bevis.
Då börjar SD berätta hur det gått till och anger även HD som medbrottsling.

Då hade han väl inte försökt å bli frifotad igår.
Citera
2019-08-31, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Trädens HDkramare här: det verkar uppenbart att HD mått dåligt. Det är allmänt känt att narcissister bryter ner folk runt sig. För mig känns det som om det är SD som orsakat det JM kallar HDs emotionella implosion... Men det känns litet som att svara på om hönan eller ägget var först. Det ser ut som om SD orsakat både HD och LW psykiskt lidande, men jag har inte hela bilden. Och HD och LW var vuxna med eget ansvar...

(OT: tips för alla trådberoende: ge dig själv ett litet beting att göra innan du tittar i tråden nästa gång! Själv ska jag vika tvätt från tre tvättmaskiner. )

Klart hon mår dåligt, det behövs inte spöken(psykopater) för den saken. Det räcker med att läsa trådens alla idiotinlägg och vidriga påhopp för att önska man vore på en annan planet.
Citera
2019-08-31, 09:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Trodde ingen kunde överträffa Johanna Möller & co, men detta tar jävlar i mig Nobelpriset.

Nej, Johanna Möller,s gärningar trodde jag var ett nytt rekord men den här "twisten" slår det tamme fan!
Senast redigerad av Reimer 2019-08-31 kl. 10:01.
Citera
2019-08-31, 09:59
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Några ord i en cachelogg betyder ingenting!

Det är upp till dig att ha din egen uppfattning. Om du tagit dig tid att läsa vederbörandes samtliga loggtexter kanske du också hade märkt att denna text skiljer sig avsevärt från övriga.
Citera
2019-08-31, 10:00
Medlem
Citat:
Jag har en annan teori.
SD tas in och det presenteras en gärningsbeskrivning och reella bevis.
Då börjar SD berätta hur det gått till och anger även HD som medbrottsling.

SD nekar till allt så det kan inte vara så. Han kan dock, som tidigare nämnts, skylla på HD.
Citera
2019-08-31, 10:01
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Då hade han väl inte försökt å bli frifotad igår.
Kan vara så att han motsätter sig häktning för mord, han kanske medger skyddande av brottsling och därmed att han ska försättas på fri fot. Vi har ju inte en susning vad som hände igår på förhandlingen så det är bara en vild gissning
Citera
2019-08-31, 10:04
Medlem
Citat:
Kan vara så att han motsätter sig häktning för mord, han kanske medger skyddande av brottsling och därmed att han ska försättas på fri fot. Vi har ju inte en susning vad som hände igår på förhandlingen så det är bara en vild gissning

Jo, det är som vanligt, nästan noll information.
Citera
2019-08-31, 10:05
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonex
SD nekar till allt så det kan inte vara så. Han kan dock, som tidigare nämnts, skylla på HD.
Han nekar till mord. Det är inte detsamma som att han nekar till all inblandning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in