2019-08-31, 08:30
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var ju ändå Streak Week!!! SD skulle säkert visa sin omtanke på samma sätt

Undrar om JG idag har tänkt att fira (eller trösta sig med) "Day six of Streak week"? För det vore ju bortkastat om sviten blev bruten nu när han kämpat hela veckan.
Citera
2019-08-31, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Här är HDs kommentarer på LWs WIG "Lyssna till livet" 8 maj 2018
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c8533753-56d9-4b1b-9810-97f94b6407de

Här är själva WIGen https://www.geocaching.com/geocache/GC6RGMZ_geotourswe2-lyssna-till-livet?guid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5

Här kommer alla bilder från WIGen
https://www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5

Det är synnerligen märkligt att hon är ute på turer och tar LWs cachar och WIGar (eller vad det heter)
Den 8de maj och helgen 12 + 13 maj. Synnerligen märkligt. Jag tror verkligen inte på slumpen.

Jag tror att motivet är att LW stod i vägen för HDs och SDs återförening i deras äktenskap. Krav och ultimatum kan ha satts av HD inför deras USA resa.

Nöjd Tufsankatt? Tog bort dina kommentarer. Jag ville visa var WIGen låg men det var väl fel det med. Värst vad kinkiga vissa är i tråden. Vi är väl här av samma orsak. Tröttsamt att läsa om pikar och hugg om man råkar skriva något som inte passar. Du äger väl inte tråden?

Intressant med någons första inlägg på Flashback,

Jag håller med dig Medimera, HD verkar sannerligen som besatt över LW, när man tänker på hur hon tagit LW cacher tidigare i maj och även varit i LW hemtrakt under helgen före mordet.

Sen TinnaNinnas beskrivning av HD efter mordet, att hon var gladare men samtidigt inte HD längre. TinnaNinna har skrivit att HD under arbetstid, upprepat att SD är oskyldig och när ska detta ta slut, utan att någon ens frågat om det..
TinnaNinna skrev också att HD ofta sjukanmält sig utan att vara sjuk, då de senare sett att hon varit ute och letat burkar.

TinnaNinna har även skrivit att 2-3 år tidigare hade HD ofta pratat om att hon ville separera från SD, och följde ofta med tjejerna på jobbet, för att äta och ta någon öl...och efter mordet är hon som besatt av SD SD SD...?

Jag får en känsla av att HD är som personlighetsförändrad efter mordet på LW.
Är hon chockad, pratar som i trans, traumatiserad, hjärntvättad, lever i förnekelse om vad som hänt?
Sjuk verkar hon ändå på något vis vara, som om hon vore besatt av LW före mordet..och sedan besatt av SD efter mordet.

Jag undrar vad det är med HD?
Är det en yttre påverkan som styr HD att må såhär, att hon tex kan vara hjärntvättad som en marionettdocka?
Eller är hon allvarligt psykiskt sjuk inifrån, dvs inte hjärntvättad eller styrd av någon alls, att hennes besatthet har hjärntvättat, påverkat SD?

Att båda två, SD och HD, samtidigt plötsligt skulle få impuls att mörda LW känns konstigt. Någon av dom borde hindrat den andre, tänker jag.

Antingen har SD gjort HD sjuk med manipulation, utnyttjat hennes sköra personlighet och HD hat/svartsjuka?
Då är det SD som är den drivande att mörda LW?
Kan det stämma att LW varit besatt av SD....då är det två kvinnor som är besatta i SD närhet...och SD mittemellan, vilket ger en bild av en mycket manipulativ SD i så fall??
Från början kan man då tänka att han njuter av LW besatthet eftersom han fått henne att bli det, för sitt eget egoputs?
Men att LW blir, alldeles för besatt, det skapar för stora problem att han plågas av Lw, att han gått får långt och inte kan hantera det han själv skapat längre??
Det han utsatt LW för slog tillbaka till sist, när han inte kunde klara att avprogrammera hjärntvätten han utsatt henne för?? Han har i så fall helt enkelt gjort LW beroende av honom...

Eller HD som är den som varit långvarigt sjuk, allvarligt psykiskt sjuk under många år? Personlighetsstörning?
Som Ms.Charlotte brskrivit HD som elak, och duktig på manipulativ och konspiration, antingen var man med henne eller emot henne. Kan hon börjar manipulera SD efter vetskapen om hans relation med LW? Fått LW och SD att bråka genom att konspirera? Kan hon lyckats få SD och LW att vända dom emot varann?
Kan HD varit så besatt av hämd att hon spelar ut LW och SD emot varandra och till sist lyckats få dom så osams till sist, att hon utnyttjar SD ilska just denna kväll 14 maj, när sista droppen att rinner över på SD, att hon säger åt honom att döda LW? Blev hon så exalterad av det hon orsakat, att hon springer efter SD till LW , för att kunna njuta av den behandling hon nu förvöntar sig att LW ska få och vad hon tycker att LW förtjänar, och vill HD inte missa en sekund av!
Ställer sig då HD vid planket för att därifrån kunna ha uppsikt utan att synas?
SD ser att hon ställer sig där eller rentav säger till henne att stå där? Han tvingar med LW till planket med basebollträt? Bakom planket konfronterar SD LW för att reda ut och HD lyssnar..det spårar ur och de släcker LW liv?

Planerat av någon av dom. upptrappat hat och konstant besatthet av hämd, någon av dom gör de andra konstant osams, men ändå oplanerat att det skulle bli just där och då?

Vem har styrt vem till att mörda LW, någon av dom bör givetvis påverkat den andre?
Var de samstämmiga sista tiden att mörda LW, eller var det bara en av dom
som till sist påverkade den andre att det slutade såhär?
Vem av dom är ensam hjärnan bakom allt som orsakade mordet på Lena?
Och var de samstämmiga sista tiden eller fick den drivande ett tillfälle just denna kväll den andre att explodera, och just där tog chansen att driva på, kanske förslog att mörda Lena medans den andres adrenalin av ilska var på topp?
Citera
2019-08-31, 08:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Jag tror HD känner stor vanmakt nu när hon inte kan ha någon kontakt med SD (eller sina föräldrar/syster). Man kan ju hoppas att polisen har extra hög suicidbevakning på henne, för det är svårt att veta hur hon egentligen hanterar situationen när hon inser att deras gemensamma mystlösarspel kan vara över.
Citera
2019-08-31, 08:47
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
SD och HD kan ju strategiskt ha använt sig av det "kramgoa" umgänget i syfte att ha koll på - och samtidigt kunna styra - vad som diskuterades och skvallrades om i burkletarkretsarna.

Dessutom har det väl sagts att HD tidvis kunde se väldigt besvärad och sammanbiten ut på event, så deras charader var nog trots allt aningen påfrestande.

Ja, så kan det naturligtvis ha varit. Svårt när man använder sig själv som utgångspunkt när man ska försöka tänka ut hur det var och hur det gick till. Det är så långt ifrån något jag kan identifiera mig med.

Att SD kan klara av det beräknande beteende du beskriver känns lätt att förstå. Han verkar ju ha de egenskaperna. Men HD? En försmådd kvinnas hat känns inte lika lätt att klämma in i det där beteendet. Skulle hon också ha drag av narcissism/psykopati/sociopati...? Känns svårare. Men det kanske förklarar att hon beskrivs ha verkat tärd/pressad/sliten?
Citera
2019-08-31, 08:49
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Jag tror HD känner stor vanmakt nu när hon inte kan ha någon kontakt med SD (eller sina föräldrar/syster). Man kan ju hoppas att polisen har extra hög suicidbevakning på henne, för det är svårt att veta hur hon egentligen hanterar situationen när hon inser att deras gemensamma mystlösarspel kan vara över.

Det får vi hoppas att de har! HD har enligt uppgifter tråden mått dåligt tidigare. Vore oerhört tragiskt med ett nytt Epstein-fall.
Citera
2019-08-31, 08:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En sak jag noterat är att både NA och TV4 i sina nyhetsrapporteringar nämnt de "blodiga kläderna" och att när häktningen upphörde inte längre var prioriterat hos NFC. Jag hade räknat bort dom. Är det enbart för att det låter "spännande"/säljande eller ligger det något i det???

Jag reagerade också på det. Tänker dock att det varit förundersökningssekretess och igår Var häktningsförhandlingen bakom stängda dörrar.
Det borde innebära att det är gamla uppgifter som man tar upp?
Vi får se.
Citera
2019-08-31, 08:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ja, det kan nog behövas.
Jag tror att hon kan bryta ihop och erkänna nu när hon sitter i häktet.
Hon reagerade överdrivet när polisen kom för att hämta henne.
Hon lär nog reagera starkt på att sitta i häktet också.

Måste den som ska häktas delta i häktningsförhandlingarna eller kan den bara representeras av sin advokat?
Citera
2019-08-31, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag håller med dig Medimera, HD verkar sannerligen som besatt över LW, när man tänker på hur hon tagit LW cacher tidigare i maj och även varit i LW hemtrakt under helgen före mordet.

Sen TinnaNinnas beskrivning av HD efter mordet, att hon var gladare men samtidigt inte HD längre. TinnaNinna har skrivit att HD under arbetstid, upprepat att SD är oskyldig och när ska detta ta slut, utan att någon ens frågat om det..
TinnaNinna skrev också att HD ofta sjukanmält sig utan att vara sjuk, då de senare sett att hon varit ute och letat burkar.

TinnaNinna har även skrivit att 2-3 år tidigare hade HD ofta pratat om att hon ville separera från SD, och följde ofta med tjejerna på jobbet, för att äta och ta någon öl...och efter mordet är hon som besatt av SD SD SD...?

Jag får en känsla av att HD är som personlighetsförändrad efter mordet på LW.
Är hon chockad, pratar som i trans, traumatiserad, hjärntvättad, lever i förnekelse om vad som hänt?
Sjuk verkar hon ändå på något vis vara, som om hon vore besatt av LW före mordet..och sedan besatt av SD efter mordet.

Jag undrar vad det är med HD?
Är det en yttre påverkan som styr HD att må såhär, att hon tex kan vara hjärntvättad som en marionettdocka?
Eller är hon allvarligt psykiskt sjuk inifrån, dvs inte hjärntvättad eller styrd av någon alls, att hennes besatthet har hjärntvättat, påverkat SD?

Att båda två, SD och HD, samtidigt plötsligt skulle få impuls att mörda LW känns konstigt. Någon av dom borde hindrat den andre, tänker jag.

Antingen har SD gjort HD sjuk med manipulation, utnyttjat hennes sköra personlighet och HD hat/svartsjuka?
Då är det SD som är den drivande att mörda LW?
Kan det stämma att LW varit besatt av SD....då är det två kvinnor som är besatta i SD närhet...och SD mittemellan, vilket ger en bild av en mycket manipulativ SD i så fall??
Från början kan man då tänka att han njuter av LW besatthet eftersom han fått henne att bli det, för sitt eget egoputs?
Men att LW blir, alldeles för besatt, det skapar för stora problem att han plågas av Lw, att han gått får långt och inte kan hantera det han själv skapat längre??
Det han utsatt LW för slog tillbaka till sist, när han inte kunde klara att avprogrammera hjärntvätten han utsatt henne för?? Han har i så fall helt enkelt gjort LW beroende av honom...

Eller HD som är den som varit långvarigt sjuk, allvarligt psykiskt sjuk under många år? Personlighetsstörning?
Som Ms.Charlotte brskrivit HD som elak, och duktig på manipulativ och konspiration, antingen var man med henne eller emot henne. Kan hon börjar manipulera SD efter vetskapen om hans relation med LW? Fått LW och SD att bråka genom att konspirera? Kan hon lyckats få SD och LW att vända dom emot varann?
Kan HD varit så besatt av hämd att hon spelar ut LW och SD emot varandra och till sist lyckats få dom så osams till sist, att hon utnyttjar SD ilska just denna kväll 14 maj, när sista droppen att rinner över på SD, att hon säger åt honom att döda LW? Blev hon så exalterad av det hon orsakat, att hon springer efter SD till LW , för att kunna njuta av den behandling hon nu förvöntar sig att LW ska få och vad hon tycker att LW förtjänar, och vill HD inte missa en sekund av!
Ställer sig då HD vid planket för att därifrån kunna ha uppsikt utan att synas?
SD ser att hon ställer sig där eller rentav säger till henne att stå där? Han tvingar med LW till planket med basebollträt? Bakom planket konfronterar SD LW för att reda ut och HD lyssnar..det spårar ur och de släcker LW liv?

Planerat av någon av dom. upptrappat hat och konstant besatthet av hämd, någon av dom gör de andra konstant osams, men ändå oplanerat att det skulle bli just där och då?

Vem har styrt vem till att mörda LW, någon av dom bör givetvis påverkat den andre?
Var de samstämmiga sista tiden att mörda LW, eller var det bara en av dom
som till sist påverkade den andre att det slutade såhär?
Vem av dom är ensam hjärnan bakom allt som orsakade mordet på Lena?
Och var de samstämmiga sista tiden eller fick den drivande ett tillfälle just denna kväll den andre att explodera, och just där tog chansen att driva på, kanske förslog att mörda Lena medans den andres adrenalin av ilska var på topp?

Just det, det glömde jag bort att tänka på - HDs förehavanden strax innan mordet - såklart det inte är en slump..och att hon skrev som hon skrev, lite klumpigt kan jag tycka att vara sådär lite subtil - något hon antagligen får stå till svars för nu, vad hon menade.
Och om det stämmer som TinnaNinna och MsCharlotte skrivit så är det en uppenbar skillnad på före och efter, det hon sagt kan ju vara i manipulativt syfte och för att skydda sig själv men ofta så avslöjas man av sin dagsform s a s.
Vem vet, kanske var HD som blev den drivande av dödsmisshandeln på plats -så för att inte bli "förråd" av SD så har hon smekt honom medhårs
Citera
2019-08-31, 09:12
Medlem
Citat:
Jag funderar på hur mycket HD föräldrar vet/misstänker i denna soppa! För barnens skull hoppas jag verkligen att dom inte är inblandade!

Har jag drömt eller var det något inlägg i tråden där det framkom att även HD:s föräldrars hus/sommarstuga blivit utsatt för "husis"... (vad gäller sommarstugan... igen)?

När polisen plockade in HD antar jag att barnen var i skolan... undrar om hennes föräldrar fick hämta upp dom där. Stackar barn... alla inblandade barn!
Citera
2019-08-31, 09:15
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jag har tänkt mycket på morföräldrarna. Hur mår de nu kan man undra? Vad rör sig i deras huvud?
De har ju umgåtts med både SD och HD efter mordet och har säkert köpt SDs förklaringar där han bedyrat sin oskuld. Stöttat och hjälpt, tagit hand om barnbarnen.
SD är en svikare av rang. Men nu, hur ligger det egentligen till med deras dotter?
De måste ha tusen frågor som snurrar.

Jag hoppas på något sätt att HD är oskyldig men att hon nu pratar med polisen om allt hon vet gällande SD.

Kanske är hon "det nya vittnet"?

Men skulle de verkliga vittna om det skulle göra så HD också åker dit?

Ja det är en jäkla sits de hamnat i men jag tror de haft döttrarna så ofta att de är en trygghet i flickornas liv.
Citera
2019-08-31, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ja, det kan nog behövas.
Jag tror att hon kan bryta ihop och erkänna nu när hon sitter i häktet.
Hon reagerade överdrivet när polisen kom för att hämta henne.
Hon lär nog reagera starkt på att sitta i häktet också.

Måste den som ska häktas delta i häktningsförhandlingarna eller kan den bara representeras av sin advokat?
Hon är än så länge i polisarresten.
Hon måste vara med i häktningsförhandlingen.
Citera
2019-08-31, 09:19
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Men skulle de verkliga vittna om det skulle göra så HD också åker dit?

Ja det är en jäkla sits de hamnat i men jag tror de haft döttrarna så ofta att de är en trygghet i flickornas liv.

Förlåt, jag var nog otydlig. Jag menar att HD är det nya vittnet. Att hon sedan hon blev anhållen i onsdags har öppnat sig för polisen om vad hon vet om mordet och SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in