Citat:
Ursprungligen postat av
glendale
Eller så kan man låta blir att krångla till det som folk i allmänhet gillar att göra. Allt pekade på SD som mördare från första början. Tänk om det är så enkelt att polisen var säker från början vem som var mördaren, men pga en hel del olyckliga omständigheter tog det sån här tid att få pusslet klart och bevisningen i hamn, inför dina ord en rättslig prövning.
Det är väl bra?
Jag har aldrig tvivlat på att de hade rätt gubbe och det känns fan så skönt att de äntligen skrider till verket.
Vi kommer få leva med foliehattar och rätthaverister som tvivlar på fakta och bevis; tjackarens enastående teori om att KSI tystade en agent tar väl kanske priset.
Så tänker jag också. Finns alltid de som måste vända och vrida på allt, ifrågasätta det mest självklara och lägga energi på fel saker.
Sedan SD blev inhämtad på förhör och sedan dess kvarstått som skäligen misstänkt så är det otaliga som inriktat sig på att klaga och ifrågasätta rättsväsendet samt hitta andra mer sannolika förövare istället för att just så, förstå att det är ett komplext fall där viss initial otur och klantighet i arbetet påverkade hela kedjan med bevisning (tillsammans med komplexa personer som antagligen trott på SD och gett hans uppgifter i förhör, många som inte velat blanda sig i, vågat etc, hela GC gänget som verkar generellt väldigt speciella osv)
Med tiden, med alla detaljer som framkommit i tråden tack vare både grävande och folk med anknytning till dessa personer så har ju ett nät uppenbarat sig och det blev mer och mer spännande att tänka sig den dagen då nätet är klart/säcken knyts ihop. Inte minst genom att följa MGM via loggar osv, det har ju helt klart stärkt bilden av honom som misstänkt i sammanhanget.
HD -- hon verkar ju inte bombad, alltså kan hon inte vara helt oskyldig i detta, d v s helt och fullt trott på honom. Hon har ju uppenbarligen fått veta att LW och SD hade nojsat i flera år, och att från det sedan sticka iväg till USA strax efter mordet, umgås än mer flitigt senaste året etc och vara så naiv och tro att han är helt oskyldig - Nä. Skulle jag vara i samma situation så skulle jag älta det där mordet, fundera analysera hela bekantskapskretsen, vara orolig för barnen, alla grannar, hela Örebro osv. Jag skulle också snacka sönder det med min man.
Om hon initierat mordet så blir jag förvånad..tror kanske inte diskussionerna sträckte sig till mord om man ska spekulera i såna termer att de planerat det ihop (vilket jag har svårt att tro). De/snarare han kanske ville skada henne, göra henne oförmögen att röra på sig bra och förfula henne en smula så hon inte var så attraktiv. Isf är det SD som fått HD att tro att han gjorde det för hennes skull, deras skull men i själva verket så brann det en svartsjuka och missunnsamhet i honom för att LW inte ville ha med honom att göra och skulle åka till Norge med ny vän.
Om jag fortsätter spekulera så kanske SD inte ens pratade i de termerna men att han ville att HD skulle få lyssna när han sa till Lena "vissa sanningar" /ställde henne mot väggen i någon avsikt att få HD att förstå att Lena ljugit om deras relation/honom. Det går HD med på och därför är de samlade alla tre den kvällen - kan också vara så att SD påstår att Lena ljugit om HD eller att hon svikit gänget på något annat sätt, barnen - hursom de är på plats alla tre och det slutar med ett mord. Har dock svårt att tro att HD vill stanna kvar och se hela dödsmisshandeln, det kan ingen normal person leva med.
Nu är klockan mycket, vi får snart veta mer.