2019-08-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Fan vad tyst det blivit kring händelsen. Undrar när det blir tal om rättegång. Fast det är bra att de sitter häktade så länge som möjligt. Ju längre, ju bättre.

Tror det är 7-8 månader till rättegång börjar. Så typ april 2020? Fyfan vad seg tid att sitta av i häktet men rätt åt dem
Citera
2019-08-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hernancrespp
Tror det är 7-8 månader till rättegång börjar. Så typ april 2020? Fyfan vad seg tid att sitta av i häktet men rätt åt dem
Tycker det här dådet är så fruktansvärt - lider oerhört med de anhöriga. En välartad 18-åring med hela livet framför sig förlorar livet för prylar. Grät floder när jag läste dödsannonserna. Har själv barn i tonåren - pojkar - och vi bor i Storgöteborg.

Jag hoppas innerligt att de får sitta i häktet länge och konfronteras med vad de gjort. Dagligen. 24/7. Därför är jag emot dödsstraff. Låt de få leva med gärningen och förhoppningsvis kommer de till insikt någongång när de så småningom hamnar i fängelse.

Jag brukar vara väldigt icke-fördömande och förlåtande men det här gick rakt in i själ och hjärta. På MGMs vars Facebookprofil börjar på S (samma namn som offret fast baklänges) har någon skrivit mördare. Tror många med mig känner ett förlamande hat mot dom även om dom inte är dömda än.
Citera
2019-08-28, 21:39
Medlem
Pågår rättegången nu?
Citera
2019-08-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woopie95
I narkotikaförsäljningsbranchen så är det mest värdefulla inte själva knarket utan telefonerna med kontaktlistor inlagda, en bra telefon som många kunder ringer till kan va värd väldigt mycket pengar. Och sen så behöver du ju kontakter att skicka ut sms till att de finns grejer inne och vilka grejer.

Skulle dock gissa på att denhär killen inte hade mer än max 200-300 kontakter i sin telefon och det ger den ett värde på sin höjd på 10.000kr om alla ens är aktiva vilket sällan är fallet..

Vart har du fått info om att BO va narkotikasäljare?
Citera
2019-08-29, 08:50
Medlem
woopie95s avatar
Jag har haft en väldigt nära relation till TL och känner Viktor helt okej, jag e ganska säker på att jag skrev det? Och när man känner folket det handlar om så får man ofta höra ett o annat, jag vet att de rörde sig om en knarklur, tro på de gör ni som ni vill..

Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Hahahaha va fattar du om den branschen, 200-300 kontakter värt 10lax? Hahaha vi snackar mkt större belopp

Det har inte så mycket med ämnet o göra men i Göteborg så är en lur med 2-300 kontakter inte värd ett skit. Det anses ganska liten. Med en sån lur får du kanske 3-10 samtal per dag.. desutom är alla horungar så de flesta lurar är kopior på redan gående lurar, gamla lurar osv det verkar mer som att du överskattar värdet.. på 1000 kontakter kanske 200st är aktiva kunder om man har tur
Citera
2019-08-29, 18:42
Medlem
Citat:
Jag har haft en väldigt nära relation till TL och känner Viktor helt okej, jag e ganska säker på att jag skrev det? Och när man känner folket det handlar om så får man ofta höra ett o annat, jag vet att de rörde sig om en knarklur, tro på de gör ni som ni vill..

Det har inte så mycket med ämnet o göra men i Göteborg så är en lur med 2-300 kontakter inte värd ett skit. Det anses ganska liten. Med en sån lur får du kanske 3-10 samtal per dag.. desutom är alla horungar så de flesta lurar är kopior på redan gående lurar, gamla lurar osv det verkar mer som att du överskattar värdet.. på 1000 kontakter kanske 200st är aktiva kunder om man har tur

Så du menar att BO brukade göra knarkaffärer...? Ärligt talat har jag väldigt svårt att tro på det.
Citera
2019-08-30, 23:40
Medlem
Citat:

Då skall jag informera dig om en sak som ingen lyckats komma fram till på 96 sidor av skitsnack å konspirationsteorier.

BOs telefon ingick INTE i rånbytet.
Citera
2019-08-31, 09:07
Medlem
Citat:

Woopie95 , antar du sett mitt tidigare inlägg till dig men valt att inte besvara detta.
Vet inte om man då skall tolka det du skriver som rent skitsnack och att du varken känner TL eller Viktor överhuvudtaget .. ?

Om inte annat undrar jag fortfarande på vilket sätt du haft en nära relation till TL ?
Och med tanke på ditt tidigare yttrande gällande hans föräldrar så antar jag du även känner dom med och så även då hans syskon också eller ?

Hade varit uppskattat med ett svar ifrån dig och om inte annat tolkar jag din tystnad som falska påståenden som inte har någon som helst grund.
Citera
2019-09-06, 23:09
Medlem
woopie95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hondenjag
Woopie95 , antar du sett mitt tidigare inlägg till dig men valt att inte besvara detta.
Vet inte om man då skall tolka det du skriver som rent skitsnack och att du varken känner TL eller Viktor överhuvudtaget .. ?

Om inte annat undrar jag fortfarande på vilket sätt du haft en nära relation till TL ?
Och med tanke på ditt tidigare yttrande gällande hans föräldrar så antar jag du även känner dom med och så även då hans syskon också eller ?

Hade varit uppskattat med ett svar ifrån dig och om inte annat tolkar jag din tystnad som falska påståenden som inte har någon som helst grund.

Jag antar att du inte läst att jag har svarat dig, jag skrev bara ingen ”QUOTE”? Vill du ha en storyline sedan första gången vi träffades genom en gemensam vän till mig som jag lärde känna via en skola jag gick på, till där vi är idag? Jag har skrivit ganska mycket om hur jag känner honom anser jag.. vi blev goda vänner i yngre åldrar rökte mycket gräs ihop i 15-17 års åldern sen vid 18-19 så handlade de inte bara om o röka gräs längre o killen drog på sig ganska stora skulder till dels mig och flera andra i Frölunda. Mer än så kommer jag inte säga för detta är inget som har med saken att göra.. jag kände honom väl innan han började punda loss, har en del bilder med han från dom åren på instagram och Facebook tror även han har en del bilder med mig. Dock så tror jag han har en ny Facebook nu där han heter ”Sai Bot” alltså Tobias Baklänges
Citera
2019-09-14, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Morfar: B*rt Ing*mar Lundin
Mormor: Majvor Ire*e Lundi*
Moder: K*rin Ann-Ch*rlotte Lundin -68, ogift
Fader: ?
Son: Tobias Simon Lundin, Lexbase
Dotter: Sara Angelica Lundin, Lexbase

V.g fyll i biologiska faderns namn. Han heter inte Lundin.

Jo, fadern heter också Lundin, "E*a Lundin".
Citera
2019-10-18, 14:39
Medlem
Misstänkt för rånmordet på Hisingen har erkänt
Citat:
en av de misstänkta har erkänt att han skurit tonåringen, även om han nekar till att ha begått ett mord.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/misstankt-for-ranmordet-pa-hisingen-har-erkant/
Citera
2019-10-19, 06:33
Medlem
TR är på fri fot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här