2019-08-06, 14:08
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Hur länge tror ni de kommer sitta häktade innan det blir rättegång?
Häktning omprövas var 14:e dag. Om misstankegraden är någon av nivåerna "skäligen" eller "sannolikt misstänkt", så förlängs häktningen för detta rubricerade rånmord alt. medhjälp till rånmord.
Sommarsemestrar är kanske inte avslutade ännu inom rättsväsendet, vilket har ökat tidsutdräkten.

Vid mordfall är det inte ovanligt att åtal väcks mellan 9-18 månader efter häktning av MGM.
Åtal tidigare än 6 mån är ovanligt, och rekordet i "långbänk" är 3 år och 9 mån. väntan tills åtalsprövning genomfördes.
Unga förövare brukar prioriteras tidsmässigt.

Edit: Ofta beror långa väntetider delvis på att man också kan behöva invänta provsvar ifrån NFC (Nationellt Forensiskt Centrum) som har halvårslånga väntetider.
Senast redigerad av LeBronThurman 2019-08-06 kl. 14:15.
Citera
2019-08-06, 14:16
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Häktning omprövas var 14:e dag. Om misstankegraden är någon av nivåerna "skäligen" eller "sannolikt misstänkt", så förlängs häktningen för detta rubricerade rånmord alt. medhjälp till rånmord.
Sommarsemestrar är kanske inte avslutade ännu inom rättsväsendet, vilket har ökat tidsutdräkten.

Vid mordfall är det inte ovanligt att åtal väcks mellan 9-18 månader efter häktning av MGM.
Åtal tidigare än 6 mån är ovanligt, och rekordet i "långbänk" är 3 år och 9 mån. väntan tills åtalsprövning genomfördes.
Unga förövare brukar prioriteras tidsmässigt.

Edit: Ofta beror långa väntetider delvis på att man också kan behöva invänta provsvar ifrån NFC (Nationellt Forensiskt Centrum) som har halvårslånga väntetider.

Hoppas de blir kvar där ett tag till. Det har de gjort sig förtjänta av.
Citera
2019-08-09, 14:37
Medlem
woopie95s avatar
jag vet inte om det framkommit ännu men självklart handlar det inte om en ”vanlig” mobiltelefon. Det handlade om en försäljningstelefon.

MGM är båda föredetta ”vänner” till mig. T-L blev skyldig mig ganska stora pengar och även andra i Frölunda och drog sig där ifrån i samband med att hans missbruk eskalerade till större mängder habbar, tramadol, tjack o allt möjlig skit. Innan dess va han en trevlig bra kille, hans föräldrar är världens snällaste mest godhjärtade.. så fort drogerna kom in i bilden vände de totalt. Han blev en riktigt råtta sån som hugger sin vän i ryggen för en karta tramadol ungefär..

Viktor känner jag inte lika bra, men det är garanterat INTE Viktor som satt kniven i BO.. spelar ingen roll hur mycket knark han har tagit, jag har sett han i alla möjliga situationer, och att jämföra det med TL gör det iaf klart för mig vem det är som begått gärningen, jag vet att TL hade inte ens tillåtit att någon annan han är med skulle gjort de, antingen ska han göra, eller ingen
Senast redigerad av woopie95 2019-08-09 kl. 15:14. Anledning: Tilllägg
Citera
2019-08-09, 23:53
Medlem
Nu finns dödsannonsen i GP. https://gp.familj.se/#!/minnas/9211895/tobias-hakansson
Citera
2019-08-10, 02:59
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Nu finns dödsannonsen i GP. https://gp.familj.se/#!/minnas/9211895/tobias-hakansson

Å fy fan!

Undrar hur föräldrar till dessa tre mördare känner sig? Ingen av dom som har uttalat sig i media eller på Facebook eller liknande?
Citera
2019-08-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woopie95
jag vet inte om det framkommit ännu men självklart handlar det inte om en ”vanlig” mobiltelefon. Det handlade om en försäljningstelefon.

MGM är båda föredetta ”vänner” till mig. T-L blev skyldig mig ganska stora pengar och även andra i Frölunda och drog sig där ifrån i samband med att hans missbruk eskalerade till större mängder habbar, tramadol, tjack o allt möjlig skit. Innan dess va han en trevlig bra kille, hans föräldrar är världens snällaste mest godhjärtade.. så fort drogerna kom in i bilden vände de totalt. Han blev en riktigt råtta sån som hugger sin vän i ryggen för en karta tramadol ungefär..

Viktor känner jag inte lika bra, men det är garanterat INTE Viktor som satt kniven i BO.. spelar ingen roll hur mycket knark han har tagit, jag har sett han i alla möjliga situationer, och att jämföra det med TL gör det iaf klart för mig vem det är som begått gärningen, jag vet att TL hade inte ens tillåtit att någon annan han är med skulle gjort de, antingen ska han göra, eller ingen

Vad menar du med försäljningstelefon???
Citera
2019-08-15, 12:04
Medlem
Predatores avatar
Kan någon ge mig fulla namn på alla 3 gm?
Citera
2019-08-15, 12:13
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Predatore
Kan någon ge mig fulla namn på alla 3 gm?

Kom igen nu, två sidor skall väl även Du klara av att läsa... Så på med glasögonen och kämpa..
Citera
2019-08-16, 13:20
Medlem
woopie95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KS80SuperSport1982
Vad menar du med försäljningstelefon???

I narkotikaförsäljningsbranchen så är det mest värdefulla inte själva knarket utan telefonerna med kontaktlistor inlagda, en bra telefon som många kunder ringer till kan va värd väldigt mycket pengar. Och sen så behöver du ju kontakter att skicka ut sms till att de finns grejer inne och vilka grejer.

Skulle dock gissa på att denhär killen inte hade mer än max 200-300 kontakter i sin telefon och det ger den ett värde på sin höjd på 10.000kr om alla ens är aktiva vilket sällan är fallet..
Citera
2019-08-18, 03:14
Medlem
Citat:
I narkotikaförsäljningsbranchen så är det mest värdefulla inte själva knarket utan telefonerna med kontaktlistor inlagda, en bra telefon som många kunder ringer till kan va värd väldigt mycket pengar. Och sen så behöver du ju kontakter att skicka ut sms till att de finns grejer inne och vilka grejer.

Skulle dock gissa på att denhär killen inte hade mer än max 200-300 kontakter i sin telefon och det ger den ett värde på sin höjd på 10.000kr om alla ens är aktiva vilket sällan är fallet..

Woopie95 en undran bara , hur kommer det sig att du " vet " så otroligt mycket vad det gäller detta ?
Både att det var en försäljningstelefon det rörde sig om som killen blev rånad på ?
Det skulle väl lika gärna kunna ha varit en helt vanlig telefon menar jag så vad grundar du det på?

Sedan angående föräldrarna till TL , så skriver du att dom är världens snällaste och godhjärtade , vilket dom kanske också är men hur vet du det i frågan ?
Har du haft en nära relation till dom också i samband med din så kallade " vänskap " med TL ?
Eller hur vet du att dom är det menar jag , för att kunna veta något sådant bör man ju haft en relation i nån form till dom med isåfall för att kunna skapa sig en sådan uppfattning .

* Nyfiken rent allmänt bara och nyfiken på vad du grundar dina inlägg utifrån *
Citera
2019-08-18, 07:52
Avslutad
Citat:

Hahahaha va fattar du om den branschen, 200-300 kontakter värt 10lax? Hahaha vi snackar mkt större belopp
Citera
2019-08-21, 13:40
Medlem
power.rangerss avatar
Fan vad tyst det blivit kring händelsen. Undrar när det blir tal om rättegång. Fast det är bra att de sitter häktade så länge som möjligt. Ju längre, ju bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in