2019-08-30, 21:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Risken är stor, åtal ska ju vara väckt senast den 27/9 men till dess finns det inte en chans att Hiding hinner klart, ska hon dessutom pussla in HD i förloppet så lär det dröja till mitten av nästa år innan det väcks något åtal, det är min gissning förutsatt att HD medåtalas som gärningsperson.

Om HD släpps då kan det gå fortare, de borde ha hela deras tänkta scenario klappat och klart för bedömning angående MGM,s skuld.
Ja, det är intressant det här med att även HD nu är misstänkt för mord. Som jag förstår det här så laborerar alltså åklagaren med två helt olika, och inbördes helt motstridiga, scenarion nu. Ett där SD och HD mördar LW tillsammans, och ett där SD mördar LW helt själv.

Och senast i morgon lördag kl. 12:00 måste alltså åklagaren bestämma sig för vilket av dessa scenarion hon skall driva i framtiden, eller hur? För antingen misstänker hon väl HD för att ha varit med och mördat LW, eller också misstänker hon henne inte?
Senast redigerad av Draifos 2019-08-30 kl. 21:17.
Citera
2019-08-30, 21:15
Medlem
Champagneoclocks avatar
Just i denna stund sitter Hanna nere i arresten på en madrass med papperslakan. Hon hör skrik, ångest och oväsen. Stefan, han har för drygt en timma sedan fått in en bricka med risotto, hårt bröd med lite smör. Han sitter fyra våningar upp.
Nu ligger han på sängen och stirrar i taket och ångrar bittert att han stoppade kuken i LW. Vad Hanna tänker just vet jag inte.
Själv tippar jag upp ett glas Allegrini Amarone Della Valpolicella Corte Giara la Groletta 2016 och njuter livet.
Vilka stollar som förstört livet för två familjer.
Citera
2019-08-30, 21:16
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramigigatan
Hej!
Har precis reggat konto här men varit en flitig tjuvläsare i många år.
Har följt detta tragiska fall sen dag 1 och har lusläst tråden från och till.
Bor relativt nära brottsplatsen ( 3 km)
Åkte i förrgår förbi minnesplats och även hemmen för SD O HD deras bostäder var då avspärrade , SD hela tomten med staket o allt , HD en lapp på dörren.
Har bekanta som bor granne som säger att HD fick hämta barnen efter SD vart gripen.
Jag har hört rykten om att syra skulle varsa en möjlig orsak till att det tog tid att identifiera BO?

Då stämmer min info om att barnen var hos SD när insatsstyrkan gick in.
Välkommen!
Citera
2019-08-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det är intressant det här med att även HD nu är misstänkt för mord. Som jag förstår det här så laborerar alltså åklagaren med två helt olika, och inbördes helt motstridiga, scenarion nu. Ett där SD och HD mördar LW tillsammans, och ett där SD mördar LW helt själv.

Och senast i morgon lördag kl. 12:00 måste alltså åklagaren bestämma sig för vilket av dessa scenarion hon skall lägga driva, eller hur? För antingen misstänker hon väl HD för att ha varit med och mördat LW, eller också misstänker hon henne inte?

BÅDA kan varit delaktiga i mordet.
Citera
2019-08-30, 21:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Välkommen!
Enligt uppgift ja.
Citera
2019-08-30, 21:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Och senast i morgon lördag kl. 12:00 måste alltså åklagaren bestämma sig för vilket av dessa scenarion hon skall lägga driva, eller hur? För antingen misstänker hon väl HD för att ha varit med och mördat LW, eller också misstänker hon henne inte?

Ja, morgondagen blir mycket intressant för hur utvecklingen i fallet blir, om åklagaren fortsätter med den "skäliga misstanke" som hon har just nu, måste ju scenariot med MGM som ensam gärningsman skrotas och HD ska in i ekvationen.

Skulle ju tolkas lite underligt om misstanken helt plötsligt skulle bli skyddande av brottsling t.ex.

Spännande blir det.
Citera
2019-08-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Såg på uttalandet av åklagare Hiding idag och hur noga hon var med att inte avslöja för mycket. Reflekterar över att hur mycket vi i tråden än önskar veta svar redan nu så väntar en lång tid av rättslig process och jag hoppas att ingen läcker något här som är skadligt för den fortsatta utredningen.

Men jag antar att de som vet också vet vad som är okej att förmedla och vad som är viktigt att åklagare har dolt.

Betänk att det är möjligt att fler kan vara involverade som vittnen eller medhjälpare och det vore olyckligt om dessa får reda på sådant som inverkar eventuella vittnesmål och nya förhör.

Jag är själv mycket nyfiken på att få svar om ”vem/vilka”, ”hur” och framförallt ”varför” men hoppas samtidigt att de som nu har en position av att veta är varsamma om utredningen när den äntligen går framåt. Tids nog får vi väl läsa protokoll.

Alldeles riktigt och viktigt! Dessutom är jag rädd för att det kommer att fattas svar på våra viktigaste varför. Avslutar kvällen här med att berätta en domstolshistoria från Orsa. Gustavsson dömdes för att ha gjort en flicka i Orsa och en i Våmhus gravida nästan samtidigt och lovat båda giftermål. Domaren sökte också varför och frågade: "Men Gustavsson, hur bara KUNDE Gustavsson göra så här? " Gustavsson flinade, ryckte på axlarna och svarade: "Ern har fäl cikel!"
Citera
2019-08-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är förståeligt om inte NFC hinner med om de skickar in massor bevis från saker där det kan vara mer eller mindre troligt att det finns bevis.
Men om det verkligen handlar om blodiga kläder så tycker jag att det är helt otroligt att det har tagit 15 månader att undersöka dem, även utan förtur.

Ett besudlat plagg blev klart, fler finns och kommer, det viktigaste just nu är finkamningen inom SD hus, så och även utanför, mycket intressanta kuvert som poliserna plockade med sig från SD:s hus under Tisdagen

Mvh/ @JokerMannen

Ps: allt skall ju ställas utom all rimlig tvivel till den 27 September år 2019, om nu inte Åklagaren begär ytterligare förlängning❔
Citera
2019-08-30, 21:22
Medlem
@JokerMannen
Vad sökte hundarna efter igår?
Citera
2019-08-30, 21:25
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon var placerad med de såriga delarna ner mot marken. Naturens innevånare har gjort sitt under flera dagar. Icke att förglömma.

Varifrån kommer uppgifter hur kroppen och skadorna på den var placerade?
Att kroppen var sargad av djur är korrekt tyvärr...
Citera
2019-08-30, 21:25
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramigigatan
Hej!
Har precis reggat konto här men varit en flitig tjuvläsare i många år.
Har följt detta tragiska fall sen dag 1 och har lusläst tråden från och till.
Bor relativt nära brottsplatsen ( 3 km)
Åkte i förrgår förbi minnesplats och även hemmen för SD O HD deras bostäder var då avspärrade , SD hela tomten med staket o allt , HD en lapp på dörren.
Har bekanta som bor granne som säger att HD fick hämta barnen efter SD vart gripen.
Jag har hört rykten om att syra skulle varsa en möjlig orsak till att det tog tid att identifiera BO?

Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Välkommen!

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Enligt uppgift ja.

Ja enligt en skribent som hävdar att grannar berättat det, samt enligt mig själv som fått berättat av SD:s vän att barnen var hos honom.
Då är vi iaf två som återger samma info. och det ökar på sannolikheten för att det stämmer. Inte 100% but still
Citera
2019-08-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Eller också var det Schazz som bara hittade på...

Ja hoppsann det var märkligt detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in