2019-08-30, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben_grå
Precis. Det lär knappast bevakat porten maskerade. De stack sannolikt ut väldigt mycket bara genom sina kläder, hållning (och hår/hudfärg). Hade de stått där maskerade så hade polisen ringts in direkt.

I husen runt omkring bor mycket pensionärer av övre medelklass och de lär ha reagerat på att "pöbeln kom på besök". Misstänker att de påstådda filmerna på omaskerade gärningsmän är ifrån tiden innan BO med gangster till pojkvän kom ut.
OM de inte var påtända bortom all hjärnfunktion så måste de varit maskerade då de sköt (och genomkörda lär de inte varit då de bevisligen träffade huvudet).

Btw, ang BO. ÄR det sant att hon tidigare lagt upp sig för kriminella eller är det en trådsanning?
ÄR hennes "framgångsrika" brorsors företag OK eller är det blufföretag? Och, ÄR det en sanning att sjukhusen läcker information till kriminella?

Nej det är inte henne de avser här. De pratar om en fd tjej till en av killarna som var med i det stora danska rånet för länge sedan. De pratar om en kvinna som bor på Davidshall i Malmö.
Citera
2019-08-30, 16:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Du kan ev. ha rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag håller med dej om att de brott du tar upp här är minst lika illa som denna händelse. Jag tror att den här händelsen blev droppen på något sätt, inte att det skulle vara värre än något annat. Bägaren är nu full.

Jag tror att du kan ev. ha rätt i ditt antagande.
Citera
2019-08-30, 17:03
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Det var en som fick 11 år och DNA hittades på patrunhylsan i Malmö i Januari i år, som kunde fälla mördaren.

Så bra! Tydligen ett fall där maffian inte lyckats muta domstolen.
Citera
2019-08-30, 17:03
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av excelschema
Enligt artikel från Expressen så hade GM (chauffören) blivit tvungen att flytta bilen när det kom en matleverans som skulle parkera där de först ställt flyktbilen. Så fullständigt väck var han inte på grund av att han tog fel bil, även om man tycker att han borde sett det.

Jag tänkte mig inte att de nödvändigtvis måste ha varit stenhöga under dådet, utan mest generellt. Planeringen är ju i klass med Jönssonligan.
Citera
2019-08-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parabenes83
Återigen, man behöver tillåtelse från familjen för att lägga ut text med namn och bild på brottsoffer.

Är Du helt säker på det?
Citera
2019-08-30, 17:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Betryggande att höra.

Citat:
Ursprungligen postat av Monologpolisen
Löfven har trots allt lösningen idag. Det får man ge honom.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/b5o2Ev/stefan-lofven-kommenterar-skjutningarna

Det var verkligen betryggande att höra från statsministern.

Löfvén kommer inte att lyckas komma till rätta med det ökande grova våldet i samhället.
Citera
2019-08-30, 17:09
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Så bra! Tydligen ett fall där maffian inte lyckats muta domstolen.

Eller 9 år och 8 månader fick Isac Drivhall, det var detta fall jag tänkte på med DNA på patronhylsan.

https://www.expressen.se/kvallsposten/censorsgatan/

Citat:
Isac Drivhall Welins DNA på en patronhylsa blev det avgörande beviset, enligt tingsrätten
Citera
2019-08-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Enligt Kvällsposten har nu den två månader gamla bebisen fått skydd av polis och myndigheter och finns på hemlig ort. Hur sjukt är inte det men inget förvånar längre?

Jättebra så det inte händer barnet något!
Citera
2019-08-30, 17:20
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Om det bara handlar om pengar är jag rätt säker på att det flesta skulle kunna tjäna mer pengar på att suga kuk än vad de gör på deras ordinarie arbete. Om en snubbe säger till mig att han tjänar en halv miljon i månaden på att bli knullad i röven så kommer jag inte tänka att han är "framgångsrik". Det finns ingen telefonförsäljare som jag kommer kalla "framgångsrik".

Med 60 milj i hemlig gömma hade nog alla sett sig som framgångsrik. Sen hur de förskansades är väll mer av parentes, lättare dra historier än förtälja sanningen.

Att Ingvar Kamprads barn skulle berätta att merparten av framgångssagan /expansionen bygger på skattesmitning lär ju inte hända.
Citera
2019-08-30, 17:27
Medlem
Anledningen till att Malmöpolisen troligen inte kommer att lyckas lösa detta är som det sägs på Facebook deras egen personal. Det påstås dock inte vad jag vet att detta skulle kunna vara skytten själv. Men hur många sådana här inkvoterade finns det i organisationen?

https://www.expressen.se/kvallsposten/malmopolis-sparkas-ska-lackt-information-till-kriminella/
.
Citat:
Malmöpolis sparkas – ska ha läckt information till kriminella

Han blev genast av med polislegitimation, passerkort och tjänstevapen,
Citera
2019-08-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben_grå
Nån som vet om gangsterpappan ingår bland de skyddade eller om han fortfarande glider runt i Malmö.
Kan man begära skyddad identitet "utan att säga något/ge tex polisen något"?
Beror på, har du blivit beskjuten, eller mord hotat, så ringer man bara skatteverket som begär bara ett papper från polisen, och kollar fallet sen avgör skatteverket endast dom kan ge dig skyddad!
Citera
2019-08-30, 17:33
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RochusMisch
Anledningen till att Malmöpolisen troligen inte kommer att lyckas lösa detta är som det sägs på Facebook deras egen personal. Det påstås dock inte vad jag vet att detta skulle kunna vara skytten själv. Men hur många sådana här inkvoterade finns det i organisationen?

https://www.expressen.se/kvallsposten/malmopolis-sparkas-ska-lackt-information-till-kriminella/
.

Helt otroligt...! Ska väl ha sparken omgående anser jag, inte bara tas ur tjänst tills vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in