2019-08-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Får hennes advokat reda på det?

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Sorry, det va ironi till rubber.

Men så kul att du får briljera med lite "ironi". Vad gör man inte för att få ge igen då man blivit sakfrågeavklädd gång på gång.

Men nu fanns det en bakgrund, som givetvis gått dig förbi, avs min fråga: har tidigare tagit upp saken till diskussion om hur det förhåller sig i detta initiala läge då åkl har anhållit flera personer, om åkl på något vis kan förbjuda advokaterna att informera klienten om vad som sker i 'det andra' ärendet.

Du får gärna svara. På frågan. Utan ironi.
Citera
2019-08-30, 16:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoobastank
Pappren var i sin ordning. Dom har varit i USA. Den resan fick dom i julklapp. Så de har länge varit känt att dom ska åka.

Citat:
Som boende i Hjärsta är jag så jävla nöjd att han häktats. Har varit helt sjukt o se honom i området, lägga ut kommentarer på fb o.dyl.

Att HD vet nåt är ju rätt självklart. OM hon inte var närvarande så finns det ingen chans att han hållt tyst om det. Han har snarare skrutit om de.

Men de lutar mer åt att hon var närvarande.

Nu är de bara hoppas att dom låser in fanskapet SD så Lenas barn aldrig behöver bo 50m från hans hus. Slippa se de varje gång dom går ut.

Har själv sett honom i trädgården ett antal gånger, och tänkt på hur jävligt de måste vara för barnen om dom får syn på honom.

#upprättelseförlena

Det var du som skrev ett inlägg att paret D fick USA-resan i julklapp. Kan/vill du berätta mer om det?
Citera
2019-08-30, 16:57
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Nu är de bara hoppas att dom låser in fanskapet SD ...
Ja speciellt om det visar sig att han faktiskt är skyldig.
Citera
2019-08-30, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Åtal ska vara väckt senast 27 september.

Vilket år?😐

(edit: obs, ironi avs hur sakta landets rättsvårdande kvarnar mal)
Senast redigerad av Rubar 2019-08-30 kl. 17:01.
Citera
2019-08-30, 17:00
Medlem
Citat:
Det var du som skrev ett inlägg att paret D fick USA-resan i julklapp. Kan/vill du berätta mer om det?

Vad mer kan man berätta om de??
Citera
2019-08-30, 17:01
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Som boende i Hjärsta är jag så jävla nöjd att han häktats. Har varit helt sjukt o se honom i området, lägga ut kommentarer på fb o.dyl.

Att HD vet nåt är ju rätt självklart. OM hon inte var närvarande så finns det ingen chans att han hållt tyst om det. Han har snarare skrutit om de.

Nu är de bara hoppas att dom låser in fanskapet SD så Lenas barn aldrig behöver bo 50m från hans hus. Slippa se de varje gång dom går ut.

Har själv sett honom i trädgården ett antal gånger, och tänkt på hur jävligt de måste vara för barnen om dom får syn på honom.

#upprättelseförlena

Det låter helt fruktansvärt! Tack för att du delar med dig. Vet du något om vad SD eller HD har sagt om mordet?
Citera
2019-08-30, 17:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

#upprättelseförlena

Sa Bull...
Om SD hållt tyst hittills för att hon själv var närvarande så är det en lätt grotesk sits och blivande familjesituation... Ett svårslaget bottennapp. I mänsklighetens namn får man hoppas att det funnits andra anledningar.
Citera
2019-08-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
För UW och barnen måste det vara en underbar känsla! Vilken lättnad de måste känna att slippa se SD.
Ja verkligen och de blir nog ännu gladare när de slipper se HD!!
Citera
2019-08-30, 17:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Vad mer kan man berätta om de??

Vet du om HD's föräldrar skänkte resan? Hade någon av paret D pratat om resan innan? Hur lång tid innan? Ifall du vill/kan delge detta.
Citera
2019-08-30, 17:05
Medlem
Citat:
Vet du om HD's föräldrar skänkte resan? Hade någon av makarna D pratat om resan innan? Hur lång tid innan? Ifall du vill/kan delge detta.

Måste tyvärr göra dig besviken där.
Har ingen info o delge dig om det.
Citera
2019-08-30, 17:08
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hen håller bra koll på vad som skrivits i tråden under hela den här tiden och är, får man väl säga, bra på att gissa. Det kan vi inte ta ifrån hen. Att hen inte tål att man säger emot är inte unikt däremot.

...postat av JokerMannen
Jag tror inte för en sekund att SD är någon mördare, jag tror att SD i själva verket är en mycket god och snäll människa, även om SD och LW smågnabbats lite med varandra lite då och då om små saker, ja, som folk i allmänhet brukar att göra, så tror jag att SD är en mycket god och snäll människa i sjävla verket. Han har ett fint hus, han har en fin bil, han har ett mycket bra arbete och är dessutom mycket omtyckt på sin arbetsplats, SD är för närvarande Örebros absolut skickligaste Geocachare, SD är extremt duktigt inom tekniken, SD har två välskapta barn och han har HD som trotts lite otrohet, ändå fortfarande älskar honom väldigt mycket , nej en sådan människa som SD är absolut ingen mördare. Jag tror mycket starkt på EGTs påpekande om de två pundarna som kom förbi LWs bostad på kvällen (lite halvt snetända) och skulle sno LWs cyklar och sedan gick det som det gick.
Citera
2019-08-30, 17:08
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte helt ovanligt om det är ett komplicerat fall, så tidsaspekten för förhandlingen är inget extraordinärt.

Vad som är intressant nu är om Hiding fortsätter med spåret att HD är medskyldig, då är jag rädd för att det är långt till åtal och det kommer att bli en djävulskt massa omhäktningar innan det går till åtal.

Morgondagen blir avgörande för hur länge vi får vänta på åtalet, blir det endast MGM som åtalas så borde det komma rätt snart.

Tack för svar. Ser ut att kanske bli en lång höst och vinter då... om inte HD släpps imorgon vilket jag tvivlar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in