2019-08-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
En annan man väntas häktas i morgon, står det på sändningen. 😳

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Reportern i inslaget säger att det är sekretess på vem den andra häktade är, hörde inget om att det var en man? Hörde kanske fel dock?

Nej då, hört lika. Inget om någon man imorgon. Åklagarn ska senast imorgon kl 12.00 bestämma om hon ska begära personen häktad. Reportern säger det är sekretess på den person som sitter anhållen.
Citera
2019-08-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Den 45-årige man som misstänks för Hjärstamordet har häktats på sannolika skäl. "

https://www.na.se/artikel/just-nu-misstankte-hjarstamordaren-haktad

Jaaa! Ett steg närmare att Lena, hennes familj, föräldrar,
övriga nära och kära ÄNTLIGEN kan få upprättelse och
att hennes baneman/ banemän får sona det avskyvärda
och ytterst horribla och grymma mordet.
Citera
2019-08-30, 16:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ja kanske var HD de syftade på.

Jo, jag börjar misstänka att det är henne de menar.
Reportern sa att man inte vet vem det är, men att det var i onsdags personen greps/anhölls. Han sa också att det naturligtvis har spekulerats om vem det är, men att de inte fått besked av de maskade dokumenten de fått ta del av.
Citera
2019-08-30, 16:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Är det vanligt att häktesförhandlingar tar flera timmar ifall de sedan leder till häktning, åtal och straffande dom?

Blev orolig då jag hörde reportern på TV4 nu.

Inte helt ovanligt om det är ett komplicerat fall, så tidsaspekten för förhandlingen är inget extraordinärt.

Vad som är intressant nu är om Hiding fortsätter med spåret att HD är medskyldig, då är jag rädd för att det är långt till åtal och det kommer att bli en djävulskt massa omhäktningar innan det går till åtal.

Morgondagen blir avgörande för hur länge vi får vänta på åtalet, blir det endast MGM som åtalas så borde det komma rätt snart.
Citera
2019-08-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Inte ett år för tidigt! Så otroligt skönt för Lenas barn och anhöriga, som åtminstone kan få ett hopp om ett svar och ett avslut. Kanske tom rättvisa.

Känns samtidigt så olustigt allting, att han bara gått runt
helt oberörd ett helt år och levt på som ingenting, förstår inte hur det är möjligt.

Och sen HD... Jag får inte ihop det, någonstans känns det nästan som att de kommer fria henne. Troligtvis inte, det är bara svårsmält för min hjärna.
För hur sjukt är det inte om två hittills välfungerande, sociala, fast anställda småbarnsföräldrar, utan missbruk, i random villaidyll, plötsligt bara spårar ur totalt, båda två, samtidigt, och beslutar sig för att slå ihjäl en annan människa?

Skickar en tanke till barnen D som, oavsett vad som beslutas i morgon, garanterat lider idag.
Barnen lider med säkerhet inte bara idag! Vilka föräldrar som sätter sina barn i denna sits!

För barnens skull hoppas jag verkligen att HD inte har med saken att göra (annat än misstankar ang SD).
Citera
2019-08-30, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
”Nu kommer mannen vara häktad med restriktioner. Det innebär att han inte får ha någon kontakt med omvärlden.”

Skönt. Där kan han sitta och fundera på
hur hans GC-statistik kommer bli lidande
av det här. 😃

Ja, han hade protesterat mot restriktioner men domaren beslutade att Åklagaren hade den rätten. Så blev det.

Enligt lokal-TV reportern var SD nollställd i ansiktet/såg frånvarande ut och mötte inte blickar från åskådare eller publik.
Citera
2019-08-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Barnen lider med säkerhet inte bara idag! Vilka föräldrar som sätter sina barn i denna sits!

För barnens skull hoppas jag verkligen att HD inte har med saken att göra (annat än misstankar ang SD).
Håller med dig 👍 för barnes skull.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
"JUST NU: Misstänkte Hjärstamördaren häktad: ”Han såg ställd ut när beslutet kom”"

https://www.na.se/artikel/just-nu-misstankte-hjarstamordaren-haktad-han-sag-stalld-ut-nar-beslutet-kom

Det här hade han nog inte väntat sig...
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Inte ett år för tidigt! Så otroligt skönt för Lenas barn och anhöriga, som åtminstone kan få ett hopp om ett svar och ett avslut. Kanske tom rättvisa.

Känns samtidigt så olustigt allting, att han bara gått runt
helt oberörd ett helt år och levt på som ingenting, förstår inte hur det är möjligt.

Och sen HD... Jag får inte ihop det, någonstans känns det nästan som att de kommer fria henne. Troligtvis inte, det är bara svårsmält för min hjärna.
För hur sjukt är det inte om två hittills välfungerande, sociala, fast anställda småbarnsföräldrar, utan missbruk, i random villaidyll, plötsligt bara spårar ur totalt, båda två, samtidigt, och beslutar sig för att slå ihjäl en annan människa?

Skickar en tanke till barnen D som, oavsett vad som beslutas i morgon, garanterat lider idag.

Min spekulation är att inget kom plötsligt i villaidyllen utöver att fasaden sprack utåt nu över något som antagligen varit sårigt och jobbigt, invecklat och komplicerat under en lång tid.

Det kan ha hänt mycket i relationerna mellan misstänkta och offer nu. Någon kan ha påverkat någon annan, känslor kan ha växlat fram och tillbaka. Oro, misstankar och hat har kanske grott under ytan och till sist eskalerat en kväll då något symboliskt hände eller någon konfrontation skett. Ena parten D har kanske blivit indragen bara på slutet och inte haft något val? Tror inte på två makar som under längre tid kallsinnigt planerat detta utan snarare en situation som över åren spårat ur. Möjligen ett gemensamt projicerat hat mot LW varit lättare än att ta eget ansvar för havererat äktenskap och SDs egen otrohet?
Citera
2019-08-30, 16:21
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja! Trevlig fredagsnyhet!

Jag tittade på filmen från Nova där LW finns med som återigen postades i tråden igår. Jag har mött Lena några gånger och det är så jag minns henne: leendes, varm, omtänksam och vänlig med en sprallig personlighet. Så otroligt sorgligt att hon inte fick fortsätta leva...

Det här fallet har verkligen berört mig och att tänka på vad de anhöriga och framförallt Lenas barn tvingas genomlida är nästintill outhärdligt 😔. Nu är första steget mot upprättelse för Lena taget i och med häktningen, måtte det hålla hela vägen!
Citera
2019-08-30, 16:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hen håller bra koll på vad som skrivits i tråden under hela den här tiden och är, får man väl säga, bra på att gissa. Det kan vi inte ta ifrån hen. Att hen inte tål att man säger emot är inte unikt däremot.

Det är inte svårt att gissa när man
garderar sig med alla tänkbara
misstänkta. Någon gång kanske man
får rätt.

Natten måndag/tisdag, när SD var
anhållen i sin frånvaro, så uppmanade
JM oss att noga syna ett flertal andra
misstänkta på hans lista.
Citera
2019-08-30, 16:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, jag börjar misstänka att det är henne de menar.
Reportern sa att man inte vet vem det är, men att det var i onsdags personen greps/anhölls. Han sa också att det naturligtvis har spekulerats om vem det är, men att de inte fått besked av de maskade dokumenten de fått ta del av.

Att hålla anhållanden hemliga för tråden i två—tre dar förefaller vara en omöjlighet. Det är HD. Per Definition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in