2019-08-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druvan4
Tack! Äckligt med all ryktesspridning, grov rattfylla, skattebrott, tasfat på anställda? Inget av det stämmer.

Det är ett långvarigt bråk som innefattat psykoser, misshandel, hot, trakasserier, ofredande mm. Ingen hjälp från polis, nån måste döda någon först innan polisen kan göra något.

Fast grov rattfylla stämmer. Det finns en dom. En tisdag förmiddag i september genom Sigtuna. Han ska vara glad att han inte körde på ett barn.

Det övriga är dock mycket riktigt rykten. Rykten som jag personligen misstänker att det ligger viss sanning i men likväl rykten.
Citera
2019-08-30, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Aha..!
Har för mig dom som driver Våfflan har hyrt i alla år från ägaren av fastigheten.
Men det har väl då ändrats på dessa förhållanden på senaste år....

"Ägaren" är kommunen. Kw äger ett bolagsom har ett arrende/hyreskontrakt som löper över flera år.
Citera
2019-08-30, 12:15
Medlem
JC1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisang
"Ägaren" är kommunen. Kw äger ett bolagsom har ett arrende/hyreskontrakt som löper över flera år.

Ni förstår precis vad som menas med ägaren.
Citera
2019-08-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JC1916
Ni förstår precis vad som menas med ägaren.
Självklart. Ville bara reda ut hur det låg till eftersom det diskuterades varför fastighetsägaren inte sagt ifrån när stället gått ned sig.
Citera
2019-09-05, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasilevo
Jag skulle även tro att rättegången börjar nu på måndag. Så med det sagt så ligger dom i målet 2-3 veckor fram i tiden.

Håller rättegången på nu eller?
Citera
2019-09-06, 09:30
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisang
Självklart. Ville bara reda ut hur det låg till eftersom det diskuterades varför fastighetsägaren inte sagt ifrån när stället gått ned sig.
Det jag menar med gått ner sig är service, städning, öppettider hålls inte, delar av sortimentet slut m.m.
Själva lokalen går inte ned sig mera än en vanlig sommar då det ändå inte renoveras något under den periode.
Citera
2019-09-09, 10:54
Medlem
Attunda Tingsrätt
Målnr: B 6347-19
Citera
2019-10-12, 09:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Dom 0924.
Serberna får 2 års fängelse för grov misshandel.
Krögaren får 2 års fängelse för anstiftan till grov misshandel.
Att han fälls för anstiftan köper jag men ser inte hur man kan vara säkra på att krögaren visste exakt hur pass grov misshandeln skulle bli. Serberna säger ju att de hade en beef med BO redan innan.

Lite kommentarer.
Tjock-Steffe var med på hörn också och var den som fixade de två serberna från Malmö.
Krögaren med fru har blivit trackade av svågerna (BO) ett flertal gånger och bl.a. fått avföring kastad på sig på sin krog.

Ska lägga upp domen senare idag men lite körigt och är just tillbaka efter en mute.
Citera
2019-10-12, 13:29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Dom 0924.
Serberna får 2 års fängelse för grov misshandel.
Krögaren får 2 års fängelse för anstiftan till grov misshandel.
Att han fälls för anstiftan köper jag men ser inte hur man kan vara säkra på att krögaren visste exakt hur pass grov misshandeln skulle bli. Serberna säger ju att de hade en beef med BO redan innan.

Lite kommentarer.
Tjock-Steffe var med på hörn också och var den som fixade de två serberna från Malmö.
Krögaren med fru har blivit trackade av svågerna (BO) ett flertal gånger och bl.a. fått avföring kastad på sig på sin krog.

Ska lägga upp domen senare idag men lite körigt och är just tillbaka efter en mute.

Här kommer dom.
https://minfil.com/xcV8n383n5/Attunda_TR_B_6347-19_Dom_2019-09-24_1_pdf
Citera
2019-10-12, 15:37
Medlem
FUP någon ? hade varit intressant att läsa denna !
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in