2019-08-30, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är förskräckligt att tänka sig men de/hen kanske lämnade henne svårt skadad vilket gjorde att hon inte dog direkt.

Med en krossad skalle så var hon åtminstone inte vid medvetande.
Citera
2019-08-30, 10:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
För att undvika en diskussion om jäv skulle jag tro att det blir två olika.

Men medge att det skulle vara en spännande "twist" i fallet om det är samma lagman för tredje gången:

Tredje gången gillt liksom.
Citera
2019-08-30, 10:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Låt oss säga att både SD och HD har varit delaktiga i mordet.
Det jag undrar är hur i hela friden de har lyckats hålla ihop som människor under denna långa tid som gått?? Jag menar inte tillsammans utan att leva på "som vanligt" med barn, aktiviteter, vänner, familjer, jobb.
Dyka upp på diverse burkleteri-events som om inget hänt.

Inuti måste de väl ändå må så fruktansvärt dåligt?
Med en ständig ångest för att bli påkomna.
Nu sitter de där, i varsin häktescell och ser livet raseras, inkl för deras barn.

SD är kanske omedveten om HDs närvaro i Örebros polishus? Vet inte hur mycket media osv han får ta del av, eller vad hans advokat berättat.

Hoppas på sanningen och rättvisan nu, oavsett om de/en av dem är skyldiga eller ej. För Lenas skull, för allas skull.

Vad kan förena två icke-vänner, eller ovänner, lika mycket som en gemensam fiende?

Båda försmådda, på olika vis.
”Hell has no fury like a woman scorned”. Det klassiska uttrycket kan nog passa in även på den manliga halvan av the Davidssons.

En pakt. Deras nya löften, om än inte på papper, grundades kanske på deras gemensamma hemlighet. Fruktansvärda hemlighet. Deras fortsatta täta umgänge, utan barnen, ja t.om tätare än innan skilsmässan, talar ett tydligt språk. Vi mot världen.

Hanens ultimata uppoffring för att blidka honan.

”Hämnd är kvinnors sätt att ta makten i egna händer”
https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/hamnd-ar-kvinnors-satt-att-ta-makten-i-egna-hander/
Citera
2019-08-30, 10:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Föreställer mig att LW varit mycket påfrestande för paret D samt att mötet den aktuella kvällen avsåg LWs upprördhet över parets (försonings)USA resa. Rollfördelningen är däremot osäker. Ett scenario som kanske kunde förklara det egendomliga i att inte SD kunnat bindas tekniskt vid brottet är att det är HD som skyldig till mordet på Wesström.

Efter kontakt LW vs SD/HD må kväll då LW fått vetskap om USA resan så tar HD resolut på sig uppgiften att möta LW för att visa LW för femtioelfte gången att SD är hennes man. Ett par minuters skrik-tid för att få tyst på LW får en att undra om inte en vältränad man kunnat tysta BO snabbare.

LWs oförmåga att förstå gränser och att inte kunna ta ett nej är jag övertygad gett mördaren motivet till att ta hennes liv.

Om du har rätt så borde det gått att
lösa på annat sätt.
SD och HD behövde väl inte bry sig om
vad LW tyckte om deras resa?
De kunde bara blocka henne på sina
telefoner och strunta i henne.
Citera
2019-08-30, 10:34
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men medge att det skulle vara en spännande "twist" i fallet om det är samma lagman för tredje gången:

Tredje gången gillt liksom.
Det finns väl inget legalt hinder, men det tvivlar jag på.
Citera
2019-08-30, 10:35
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Föreställer mig att LW under lång tid varit mycket påfrestande för paret D samt att mötet den aktuella kvällen avsåg LWs upprördhet över parets (försonings)USA resa. Rollfördelningen är däremot osäker. Ett scenario som kanske kunde förklara det egendomliga i att inte SD kunnat bindas tekniskt vid brottet är att det är HD som skyldig till mordet på Wesström.

Efter kontakt LW vs SD/HD må kväll då LW fått vetskap om USA resan så tar HD resolut på sig uppgiften att möta LW för att visa LW för femtioelfte gången att SD är hennes man. Ett par minuters skrik-tid för att få tyst på LW får en att undra om inte en vältränad man kunnat tysta BO snabbare.

LWs oförmåga att förstå gränser och att inte kunna ta ett nej är jag övertygad gett mördaren motivet till att ta hennes liv.
Hoten och trakasserier som SD sägs utsatt LW för tror jag består i gränsdragningar mot LW.

Eller så vänder man på det, SD var mycket påfrestande för LW och nu är hon död...
Citera
2019-08-30, 10:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Ni som är mer juridiskt insatta; hur stor chans är det att team Hiding får förhandla med samma rådman i Tingsrätten idag? Minns att det var samma person vid de två första förhandlingarna. Var det en slump eller vill man ha det så?

Citat:
För att undvika en diskussion om jäv skulle jag tro att det blir två olika.

Det får vi hoppas.
Det var mycket konstigt att hon två gånger misslyckades med att få igenom häktningen.
Flera i tråden har skyllt på åklagaren men jag har alltid trott att det berodde på rådmannen.
Vi vet inte vilka kontakter/sympatier han hade med/för SD.
Så vi får verkligen hoppas att det blir en annan rådman idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenqvist83
Hur ofta är det ens sannolikt att ett sådant till synes "oskyldigt" svenskt vitt par brutalt mördar en i detta fallet; adopterad småbarnmorsa? Om det nu är dessa som pekas ut? Det här låter otroligt osannolikt.

läs sammanfattningar av Honan, han är inte så oskyldig som han ser ut
Citera
Medlem
Citat:
Föreställer mig att LW under lång tid varit mycket påfrestande för paret D samt att mötet den aktuella kvällen avsåg LWs upprördhet över parets (försonings)USA resa. Rollfördelningen är däremot osäker. Ett scenario som kanske kunde förklara det egendomliga i att inte SD kunnat bindas tekniskt vid brottet är att det är HD som skyldig till mordet på Wesström.

Hoten och trakasserier som SD sägs utsatt LW för tror jag består i gränsdragningar mot LW.

Intressant men varför är det isåfall i dagsläget sannolika skäl på SD och bara skäliga på HD?

Dom måste ha nåt saftigt på SD väl?
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Eller så vänder man på det, SD var mycket påfrestande för LW och nu är hon död...
eller så var LW påfrestande för HD.........
Citera
2019-08-30, 10:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det finns väl inget legalt hinder, men det tvivlar jag på.

Jag också, det var nog endast slumpen som gjorde att det blev samma lagman i de två första förhandlingarna, de var ju tätt inpå varandra också.

Efter 13:30 så får vi ju facit.
Citera
2019-08-30, 10:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om du har rätt så borde det gått att
lösa på annat sätt.
SD och HD behövde väl inte bry sig om
vad LW tyckte om deras resa?
De kunde bara blocka henne på sina
telefoner och strunta i henne.
Så enkelt var det inte eftersom dom delade hobbies och bodde grannar och LW hade problem med detta.
Hoten och trakasserier som SD sägs utsatt LW för tror jag består i gränsdragningar mot LW som hon tagit mycket illa vid sig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in