2019-08-30, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Personerna kan närmare studeras här (om än i begränsad omfattning):
Intressant att få en bild av SD i videon. Fanns det en video även på HD? Den sista länken funkade ej för mig.
Citera
2019-08-30, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du säger att HD varit medhjälpare värt 5-6 år. Vad skulle det innebära för medhjälp?

HD👤 har högst troligast hjälpt SD👤 att hålla fast LW👤 med armarna i låsgrepp bakom ryggen, sedan har både SD och HD släpat eller dragit in offret bakom bullerplanket från Rättarevägen, och HD har sedan hållt fast LW under tiden som SD då hade brukat sig av ett tillhygge för att sålunda skada LW's knäskålar, detta för att då få henne att falla ner på marken, högst troligast att HD sedan därefter lämnade platsen, men, till observandum, jag vet faktiskt inte om även HD kan ha sparkat hårt mot LW's huvud när hon då låg ned på marken❔ det vill säga, innan hon lämnade platsen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-30, 08:54
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Med anstiftan och liknande antydningar, samt anhållandet för mord, så krävs planering. Tillvägagångssättet känns inte alls planerat.
Dom två ihop eller individuellt, så borde ett planerat mord ske på 1000-tals andra sätt än så här. Dom är inga dumhuvuden.
Att rubricering är mord innebär inte att domen slutar med mord.
Helge Fossmo är ett exempel. Johanna Möller ett annat.
Citera
2019-08-30, 08:55
Medlem
Citat:
Med anstiftan och liknande antydningar, samt anhållandet för mord, så krävs planering. Tillvägagångssättet känns inte alls planerat.
Dom två ihop eller individuellt, så borde ett planerat mord ske på 1000-tals andra sätt än så här. Dom är inga dumhuvuden.
Jag håller med. Valet av plats tyder på att det var högst oplanerat.
Citera
2019-08-30, 09:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Personerna kan närmare studeras här (om än i begränsad omfattning):

JGs FB-sida nedsläckt...
Citera
2019-08-30, 09:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
"Den sista färden" kom 1972.
Om du inte har hört talas om den så kanske du var för ung då.
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag grät halva filmen - Flugornas Herre. Det var något av det vidrigaste jag sett. Filmen gjordes 1963 och 1990. Det var den första versionen jag såg: https://www.imdb.com/title/tt0057261/
Ja, det finns flera bra filmer på samma tema.
Citera
2019-08-30, 09:09
Medlem
Är det idag innan 12-snåret häktningsförhandlingen skulle råda för SD? Borde bli i början på nästa vecka för HD:s del då?
Citera
2019-08-30, 09:13
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Är det idag innan 12-snåret häktningsförhandlingen skulle råda för SD? Borde bli i början på nästa vecka för HD:s del då?

Idag kl 12 för SD. I morgon kl 12 för HD.
Enligt Nerikes Allehanda.
Citera
2019-08-30, 09:15
Medlem
SloppySecondss avatar
Intressant.. SD skrattar åt filmen Deliverance alt. Den sista färden..
Kände han igen sig någonstans eller bara missförstått något tror ni ?
Känns lite som han ... är desperat och våld och våldtäkt är hans tema.
Man kan undra vad han har för våldskapital när han når Kumlabunkern.
Sjuksköterska och patienten SD ?
Finns det en anledning till att HD gjorde en underlivsoperation ?
Med tanke på att SD vurmar för våldtäkt och våld ?
Som gick ut över LW.
Citera
2019-08-30, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤Några intressanta tider under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018⏰

Approximativt klockan 🕤20:50, Lena Wesström upptäcktes av sin granne.

Approximativt klockan 🕙22:00 och fram till klockan🕙22:15, en person med cykel🚴 observeras komma till en bostad och även sedan därefter lämnat den.

Klockan 🕙22:34, en person skriver💻👤

Klockan 🕥22:49, Lena Wesström transmitterar ett skrivet meddelande till en person annorstädes💻👤

Klockan 🕥22:52, En person får ett meddelande.

Klockan 🕦23:30, Lena Wesström har sin sista kontakt med en person👤➖👤

Mvh/ @JokerMannen

Och Dalaan hörde skriken 23:34? Har jag förstått rätt?
Citera
2019-08-30, 09:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Svarar gärna på vettiga frågor om förtydliganden.

Under horisonten menar jag att det inte ens fanns en halv tanke på att hon kunnat vara inblandad i mordet från vår sida. Å andra sidan sa min partner efter SD släppts och efter vi pratat med HD, "Om det är någon av dom som gjort nått är det Hanna". Jag höll inte med då.

Min/vår situation är inte speciellt svår. Varför skulle den? Att någon som man känner mördat någon är oväntat och för oss långsökt i dessa personers fall. Andra man känner kan man ju ibland nästa känna att dom skulle kunna mörda (vilket alla kan egentligen).

Däremot funderar jag lite på hur man ska förhålla sig till någon som man känner efter avtjänat straff?
Skulle ens barn mördat någon förstår jag med att man håller kontakt, even ens föräldrar. Men en vän?
Ska man ta helt avstånd? Ska man besöka eller söka upp?
Jag är nog väldigt klar med att jag inte vill ha med mördaren ett göra, men min partner är mer kluven.
Hur/varför/förmildrande omständigheter (i så fall för vem), o.s.v.

Tack för ditt svar!

Ännu har vi inte fått något svar på vem som är den skyldige så det kanske blir i denna situation man befinner sig, dvs de kanske inte är skyldiga.

Idag får vi veta om häktningsframställan lämnas in för SD, imorgon för HD.

Det måste vara svårt att veta nu hur man kommer att förhålla sig till dom om dom eller någon av dom är skyldiga.
Det är nog en mycket personlig sak, som avgörs av väldigt många faktorer. Det måste mogna fram.
Jag kan nog tänka mig att om det nu blir en rättegång och någon/några blir dömd, då blir det nog väldigt mycket mer påtagligt. Att delta vid en sådan rättegång, att få beskrivet och se offrets skador, det är nog väldigt svårt att värja sig mot...
Citera
2019-08-30, 09:21
Medlem
MrBubss avatar
Skrik som en gris är en festlig fras i en festlig film....

Den scenen i "Den sista färden"är bara fruktansvärd!

Jag blir illamående! Usch!

Har man ett uns av empati och medmänsklighet i kroppen gör man sig inte rolig över grymheter, våld och övergrepp, men svinhugg går ju igen så kanske har den sista färden precis börjat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in