2019-08-30, 02:20
Medlem
Greta sa i kvällens Rapport, att det är bara för henne att sluta, om hon vill sluta!

Med andra ord vill Greta tillbakavisa, att hon är uppbunden och menar att hon är fri att handla, som hon vill!

Greta behöver inte avtala om rabatterat eller gratis boende i förväg. Tycker hon att boendet blir för dyrt, kan hon gång för gång fråga om detta, mot att hon spelar för gästerna och/eller blir fotad/filmad på hotellet. En liten musiktjej fick helt gratis vara en hel vecka med sin familj på ett verkligt påkostat femstjärnigt lyxhotell i USA just på så vis!

Greta kan också göra som en månastronaut Alan Bean har gjort och sälja signerade foton och signerade teckningar/målningar och/eller även egna musikinspelningar, och ändå vara oberoende!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-08-30 kl. 02:35.
2019-08-30, 02:29
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta sa i kvällens Rapport, att det är bara för henne att sluta, om hon vill sluta!

Med andra ord vill Greta tillbakavisa, att hon är uppbunden och menar att hon är fri att handla, som hon vill!

Greta behöver inte avtala om rabatterat eller gratis boende i förväg. Tycker hon att boendet blir för dyrt, kan hon gång för gång fråga om detta, mot att hon spelar och/eller blir fotad.

Greta kan också göra som en månastronaut Alan Bean har gjort och sälja signerade foton och signerade teckningar/målningar och/eller även egna musikinspelningar, och ändå vara oberoende!
Det är väl klart att Greta inte är bunden av kontrakt eller liknande. Hon kan säkert lägga ner allt när hon vill.
Men resan med Malizia II var inte gratis.
Hon är sammankopplad med Team Malizia och deras sponsorer etc vare sig hon inser det eller inte. Den kopplingen kan omsättas i pengar.
2019-08-30, 02:54
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren

Greta behöver inte avtala om rabatterat eller gratis boende i förväg. Tycker hon att boendet blir för dyrt, kan hon gång för gång fråga om detta, mot att hon spelar för gästerna och/eller blir fotad/filmad på hotellet. En liten musiktjej fick helt gratis vara en hel vecka med sin familj på ett verkligt påkostat femstjärnigt lyxhotell i USA just på så vis!

Bara ETT inlägg som handlar om Greta. Bara Ett inlägg som är ON TOPIC. Bara ett inlägg av TIO.

Tack för det i alla fall.

Råkar du veta var hon bor i NY nu? Tältar väl inte i Central Park? Bor på hotell eller hos bekanta klimatvänner? Idag fredag ska hon demonstrera igen antar jag. Jobbet kallar.
Ja, nog hade varit bra för henne om hon plötsligt kom på att hon ville göra något annat. Slänger sitt plakat, röker en joint och börjar spela gitarr.

Men vad ska då alla mina koldioxidfixerade kompisar här i tråden skriva om då? Rätt åt er.
2019-08-30, 02:59
Medlem
Malena skrev i deras bok, att Greta spelade verkligt bra piano och har absolut gehör. Så jag tror att hon kan spela tillräckligt bra även för musikaliskt kräsna hotellgäster, förutsatt förstås att hon får viss tid att träna först.

Greta sa förut, att hon knappt längre hann vare sig dansa eller spela musik, för att pluggandet tillsammans med klimat- och miljöpolitiken tog nästan all hennes tid och energi, men hon sa då, att hon tyckte klimatet var mycket viktigare än musiken och dansen, även om hon medgav att hon älskade båda och medgav även att hon älskade att spela drama.

Själv tror jag att man blir en bättre aktivist om man ibland unnar sig att odla även sina andra intressen. Att spela har också läkande krafter, vilket musikterapin har numera tydligt visat!
2019-08-30, 03:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Bara ETT inlägg som handlar om Greta. Bara Ett inlägg som är ON TOPIC. Bara ett inlägg av TIO.

Tack för det i alla fall.

Råkar du veta var hon bor i NY nu? Tältar väl inte i Central Park? Bor på hotell eller hos bekanta klimatvänner? Idag fredag ska hon demonstrera igen antar jag. Jobbet kallar.
Ja, nog hade varit bra för henne om hon plötsligt kom på att hon ville göra något annat. Slänger sitt plakat, röker en joint och börjar spela gitarr.

Men vad ska då alla mina koldioxidfixerade kompisar här i tråden skriva om då? Rätt åt er.

Jag förstår inte varför de inte bara kastar ut alla sådana inlägg.

De här idioterna får till sist veta precis vad de vill höra, att det krävs hygieniska åtgärder för att få ordning på det.

Men för att vara seriös; klimatmötet i New York skulle börja den 23 september om jag läste rätt.

Vad skall hon göra fram till dess?

Det finns gott om tid för henne att ta tåget kors och tvärs och prata på diverse andra ställen, men kanske hänger hon på en bar och käkar sunkig mat? Vem vet.
2019-08-30, 03:09
Medlem
Det sas i den sista intervjun på tunnelbanan med en gäspande Greta, att hon var på väg till ett hotell. Greta själv sa dock bara, att det skulle bli skönt att få ett ställe där man kunde stänga dörren om sig, och få en skön säng!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqBeb/greta-efter-seglatsen-ar-valdigt-omtumlande
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-08-30 kl. 03:14.
2019-08-30, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du hatar barn och älskar propaganda. Det är helt logiskt

Hahahaha.

Det sista berör mig inte nämnvärt när vi vet att du inte har bemött inläggen om att du inte har stake eller hjärna.

Jag vill inte säga dåliga saker om barn.

För du har ingen vilja jämfört med dem, och inga kroppssafter.

Och ingen hjärna eftersom du inte har försvarat den dynga du sprider, eller ens bryr dig om att det är en tråd om Greta.

I själva verket tycker du det är kul att bli rövknullad av folk på nätet, oavsett ämne.

Vi kan kanske komma fram till ett ämne som passar dig, där du kan undgå haha, och jag läste på big oils sida? Runda klotsar i runda hål kan vara en början.

Vad ska jag säga du är en dåre, patetisk rakt igenom.
Vad ska jag försvara du spårar ju enbart ur med svammel och personangrepp,vilket tyder på att du enbart är en förlorare som gått vilse i denna klimatsekt.
Du har ju inte bemött någonting jag skrivit seriöst vilket säger det mesta om dig.
2019-08-30, 03:29
Medlem
Greta sa i intervjun, att hon inte ville fira, utan bara sova, vila och vandra promenader samt ta det lugnt först! Tjejen är rejält trött efter båtresan, även om hon sa, att hon tyckte mycket om den! Så hon behöver ladda sina batterier först!

Sedan finns det en riktigt stor hög med inbjudningar, så när Greta känner för det, är det bara att sätta igång och resa och tala, där hon vill! Om hon vill, kan hon också medverka i insamlingsmiddagar, om hon behöver pengar. De är vanliga i USA för politiker och aktivister!

Jobbet börjar helt riktigt för Greta, med en klimatdemo på fredag utanför FN. FN:s generalsekreterare har skrivit på nätet, att han gärna träffar Greta igen!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-08-30 kl. 03:45.
2019-08-30, 03:55
Bannlyst
Någon som vet om Greta har pojkvän?
2019-08-30, 04:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seekkkm1
Någon som vet om Greta har pojkvän?

Jag skulle inte tro det - men det är bara spekulationer.

Däremot lär hon ju vara het på marknaden, och förmodligen för killar så långt ner som i 12-årsåldern.

För de flesta andra män är det mer faderskänslor. Sett från det hållet blir det som att man tittar på en valp eller kattunge och tänker, och hon säger också visa saker.
2019-08-30, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det tror jag inte - du kommer att komma ihåg mig länge.

Och kan förstås bara vara glad över att vi faktiskt inte talar om vilka vi är.

Men du kan sluta svara nu, acceptera att nästan alla klimatforskare tycker samma sak, och att Greta är en helt ok ung människa.

Men det går inte, vad? Du bara måste skriva mer skit.

Ingen kommer ihåg dig om du trodde det, du är ointressant.

Grejen med människor som dig är att ni klarar ju inte av att backa upp erat snack i verkligheten så det är ju bra för dig att vara anonym.

Ingenting med klimathetsen och Greta är okej och jag kommer att fortsätta att skriva i all evighet.

Du är väl en enda stor skit skulle jag säga och det du skriver också så klart.
2019-08-30, 05:28
Medlem
Greta pa 1a sidan i China Daily

Framforallt diskuterar man miljon i Kina och mindre om klimatet.
Kina idag ar inte en industri nation. Jag tror Kinas ledning har sagt att 2044 kommer Kina att bli en normalt industriland.

http://www.chinadaily.com.cn/a/201908/30/WS5d687672a310cf3e35568b86.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in